Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Line til lowprofil hjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalleinf

Tilmeldt:: 19 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalleinf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Line til lowprofil hjul
    Sendt: 05 Jan 2020 kl. 01:23
Som andre skriver, hvad skal du bruge linen til?
Jeg bruger følgende liner på mine lavprofil hjul
Nylon - typisk 20-0,40 mm
Fluorocarbon - typisk 0,25-0,40 mm
Fletline/superline - 0,08 - 0,40 mm
Det kommer helt an på, hvad jeg fisker efter, hvad jeg fisker med (jerkbait og “langsom” fisket agn med enkeltkrog, fx jig, er bedst med fletline mens “hurtig” fisket agn ofte med trekrog fx spinner eller wobler kan tage nylon/FC), hvor meget grøde og sten med mere findes i vandet, hvilken stang jeg bruger (aktion) etc.

Generelt er det at værd at bruge penge på en god line. Hvis du vil fiske med 100% fluorocarbon, så er det særligt vigtigt - jeg bruger Sunline Sniper eller Seaguar Tatsu. Hvad fletline angår, så kig efter en blød og rund line.

Redigeret af Dalleinf - 05 Jan 2020 kl. 01:26
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2019 kl. 19:53
Fisker altid med powerpro 0.16 og 0.19 de virker super godt. det er klart at nylon er mere eftergivende men jeg kan ikke forlig mig med elastik effekten - men Jørgen det er jo en smags sagSmile
Til top
Jørgen Riddersholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
riddersholm

Tilmeldt:: 14 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér riddersholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2019 kl. 22:42
Fletline virker ikke ret godt på mine (antikverede) multihjul - de kan finde på at grave sig ned, når man kaster ordentligt igennem.  Måske skyldes det også, at jeg gennem mere end 30 år har vænnet mig til dén måde, som nylonlinerne reagerer på(?). 
Derudover kan jeg godt lide tanken om, at et stykke "spildt" nylonline ikke har en  helt så negativ indvirkning på miljøet som fletline, som efter sigende er svært nedbrydeligt i naturen.

mvh jr
Til top
Jørgen Riddersholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
riddersholm

Tilmeldt:: 14 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér riddersholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2019 kl. 22:32
Til top
Christian B Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Christian BC

Tilmeldt:: 17 Jan 2015
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Christian BC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2019 kl. 09:44
bruger også powerpro 0,23 det fungere rigtig godt på stort alle mine multihjul

https://www.facebook.com/cbcreelservice/
Til top
Julius Vinther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JAL

Tilmeldt:: 08 Maj 2019
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JAL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2019 kl. 13:10
Hmm... Hvilket hjul har du? Hvad skal det bruges til? Hvor erfaren er du? 
Generelt oplever man færrest problemer på multihjul med monofilline, men hvis du eksempelvis skal bruge det til jerkbait duer det ikke.
Jeg bruger selv powerpro 0,19-0,23 og Daiwa J-braid 0,18 på mine multihjul til fiskeri efter alt fra gedder og aborre til havørred, torsk og fladfisk.
Til top
Jørn Ehlert Hofman Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn H Avatar

Tilmeldt:: 21 Sep 2012
Geografisk: Herlev
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2019 kl. 09:54
Hej
Hvilken Line er typisk bedst til lowprofile hjul.
Mvh
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum