Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loop - krympeflex.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Loop - krympeflex.
    Sendt: 27 Maj 2019 kl. 11:28

Er der nogen af 123nus forum medlemmer, der gør, i den her type loops, til flue liner?

https://www.go-fishing.dk/produkt/gofi-krympflex-klar/

Jeg søger en kontakt, som evt. kunne lave den type loop til kl. 3 – 4 og 5 liner flydende, til tørflue fiskeri.

Jeg går ud fra, som en selvfølge, at loopene er i en professonel udførsel, og prisen / stk. antal, må vi evt. kunne aftale nærmere

Jeg har valgt evt. at få dette lavet ude i byen, da jeg kan se på økonomien, det bliver simpelthen for dyrt, at få materialerne sendt, vi har desværre ikke en Go Fishing forretning i byen mere.

På forhånd tak, henvendelse på personlig mail.

Mvh

Per Karlsen.

Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2019 kl. 22:14
Hej Pk, jeg laver mine egne da jeg har en varmepistol der kan reguleres i grader, jeg har bare købt helt simpelt og almendelig  krympeflex i 2-3 mm, og har så anvendt en gammel flueline 1. til at øve sig på, 2 derefter klippet ca 2-3 cm stykker som så er smeltet ind i den line hvor der er lavet løkke på. (farvekode)
jeg vil ikke tilbyde at lave det, da jeg ikke har tid til det, og ikke vil hænges om på noget du evt ikke vil være tilfreds med, men fortæller bare hvor simpelt det kan gøres! så kan du låne en varmepistol, så er der billig krympeflex i harald nyborg:-)

Mvh Rasmus

Tjek
www.bombayfly.dk
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2019 kl. 22:46
Hej Rasmus.

Nu er det ikke sådan, at jeg ikke har kendskab til at lave loop, idet jeg nok var en af de første her i landet, som lavede egne loop, både de gamle med vævet tuber, og de moderne med krympeflex + at alt værktøjet, har eksisteret mange år i hobbyrummet, men lige netop de her størrelser loop, til mine tørflue liner, ønsker jeg ikke at ofre det det koster, i eksempelvis i GO Fishing, mest fordi jeg mener, at portoen er helt hen i vejret.

Jeg er helt enig i, at det ikke er noget problem, at lave de Loop, som linket henviser til, men som skrevet, vil jeg ikke ofre det beløb, som den investering koster!

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kvinde min

Tilmeldt:: 14 Mar 2017
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kvinde min Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2019 kl. 16:05

Jeg bruger nail knot til det lette tør fiskeri. Jeg synes overgangen Line/forfang er mere elegant samt at line/forfang vender bedre i luften.. Men er det til havørred i åen, kan det måske være risikabel. 
 
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2019 kl. 18:01
Nu er det vel sådan, at en rigtig bundet Nael Not, er meget stærk, og jeg kan ikke erindrer, at jeg i de mere end 40 - 50 år, jeg har fisket havørred, og brugt Nael Not, har haft brud i selv knuden. Har der været brud, har det været på forfanget, oftest var det siv, som reelt saver forfanget op, men det er meget sjældent, at det er sket.

I en moderne fluefisker verden, er det jo først her i de sidste åringer, at der er lavet Loop på flueliner, da det jo hører til skydehovederne. De gamle helliner, havde i tidernes morgen ikke Loop, men så måtte en Nael Not, jo gøre arbejdet, og det virker stadig.

Grunden til at jeg gerne vil have Loop, på nogle af mine tørflueliner, er at jeg gerne vil kunne skifte mine forfang hurtigt, da jeg tit bruger specielle forfang, og er det meget blæsende, så er det rart, at kunne skifte til forfang, som også kan bryde en evt. modvind.

Fiskene kan i en blæsende periode, virkelig gå til insekterne, da de ikke letter, så hurtigt + at de slås ned på vandet af vinden, og ja, så det med at være der.

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 28 Maj 2019 kl. 18:03
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2019 kl. 20:30
Hej Per

Køb dit krympeflex hos Henrik Haupt,
lineloops.dk

Og så var det nok den sidste metode jeg jeg ville bruge til loops på lette liner, at bruge et stykke skydeline som loopet, men hver sin smag. Og som du jo ved skal det jo være samme materiale for at få en fornuftig sammensmeltning, PU og pvc og PE harmonere bare ikke så godt sammen, men det ved du jo godt som gammel i gårde

God fornøjelse

Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2019 kl. 19:14

Jeg bruger nailknot da det giver den bedste overgang - især på lette præsentationer, hvor det er vigtigere at undgå et "hængsel" som ved løkker. Jeg vil heller ikke variere stivheden på butt stykket til forfanget, da jeg gerne vil matche dette til fluelinens spids. Hvis jeg derimod skal kaste i vind og/eller store fluer ville jeg enten skifte flueline eller bruge samme line og butt sektion forfang men blot efter butt sektionen med en blodknude bruge et kortere forfang og mere stejl tapering. Jeg skifter dog oftere line - og det er faktisk lynhurtigt. Enten med ekstraspole eller med et Rio Cranky Kit tager det kun 5 minutter at rulle en line af og på. Fordelen er at hvis du fx fisker klasse 4, så kan du medtage en klasse 5 line (til majfluer, terrestrials, vægtbelastede nymfer) og en klasse 3 line til mindre fluer og/eller finere præsentation. En klasse 4 stang kan faktisk bærer mange forskellige liner - fx gå opstrøms først og fiske let med en klasse 3 line og senere skifte til klasse 6 og gå nedstrøms med en streamer:) Det kan du ikke effektivt gøre ved blot at skifte forfang.
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2019 kl. 10:02
Hej Per

på liner hvor der er flettet kerne, vil jeg personligt altid foretrække og lave loops ved at trække kernen ind igennem sig selv. Det holder rigtig godt, og der kan laves meget små loops

jeg har ikke selv erfaring med at lave denne slags loops, men har indenfor det seneste halve år fået lavet to liner hos Martin fra minflue.dk. Igennem hans tidligere arbejde har jeg vel fået lavet en 10-15 liner af ham, og aldrig været skuffet Clap

om Martin kan hjælpe dig med krympeflex loops må han selv svare på, og der vil tilkomme to gange porto

/René
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum