Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Til Moderator

 Besvar Besvar
Forfatter
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 842
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Til Moderator
    Sendt: 04 Jul 2019 kl. 21:09
Hej er det ikke snart på tide at der bliver ryddet lidt op i læsestof ?. Og det folk sætter bøger til salg af christian den 10,beskæring af buske og mosters køkkenhave og mange flere der er meget langt fra lystfiskeri.




Redigeret af Kevin rostrup - 04 Jul 2019 kl. 21:14
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fister Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fister Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2019 kl. 06:20
Jer er totalt enig.
Til top
Jan Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
baronen

Tilmeldt:: 21 Mar 2016
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér baronen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2019 kl. 08:51
Fuldstændig enig... Kirkens Korshær
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2019 kl. 12:24
Ja, der begynder snart at være lidt "Vorbasse Marked" over det... Generelt må man sige at siden ikke bliver vedligeholdt - nyheder er ældgamle og der bliver færre og færre brugere... 
Mvh Finn
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2019 kl. 13:11
Denne side her er simpelthen bare ved at dø.

/Jim.
Til top
Lars B 9000 Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
labfisken

Tilmeldt:: 21 Apr 2007
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér labfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2019 kl. 20:11
ENIG! Det er en lystfiskerside, så hold dog den slags bøger væk fra auktionen. 
Til top
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2019 kl. 03:56
Enig i at siden skal holdes ren.
At den er ved at dø, kan kun skyldes brugerne ikke laver nok indlæg!

Vh Bjarne
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2019 kl. 10:24
Hmm, forsøgte for nyligt (på humoristisk vis), at sætte fokus på problemet med folk, der kryber i flyverskjul efter, at have vundet en auktion, indlægget blev straks lukket ned ?? Confused


At denne tråd, som jo nærmest er en nedsabling af siden, stadig eksisterer, ja det er da et mindre mirakel ? Ouch 
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2019 kl. 17:00
Folk gider ikke bruge tid på at lede efter brugt grej her mere, når man skal spilde tiden med at klikke sig igennem massevis af annoncer med fx taperede forfang eller mængder af lav kvalitet discount runningliner. Samme annoncer der på trods af at adskillige har kritiseret det, stadig har kørt i årevis uden nogen køber forfang.
Men forfangene må da snart være så gennemmøre at de er usælgelige...
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2019 kl. 18:20
Jeg synes det er en herlig side at følge med på - nogen gange er der meget at følge andre gange ikke ...sjove små anekdoter - grej detaljer - gode køb...en gang imellem lidt humor... God speed til denne side

Jesper
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jens65

Tilmeldt:: 06 Aug 2015
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens65 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2019 kl. 18:48
Fuldstændig enig med Jessper F. Synes nok der har ophobet sig en noget negativ stemning her på siden. Så er der for få fisk at fiske efter,og så er den gal med grejmarkedet. Jeg køber jævnligt her på siden,bøger om natur og fiskeri m.m. ,og så er jeg stor fan af Rasmus's forfang,som aldeles ikke er møre.  Og jeg har ,i parentes,aldrig fanget så mange havørreder som i år...
Find nu lidt positivitet frem,folkens.
Vh
Jens 
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2019 kl. 10:17
Hmmm... Er stemningen ved at blive lidt negativ blandt brugerne?  
Denne side har det vist bare ligesom alle andre sider i denne størrelse, f.eks. fisketips.dk, der er alt for få brugere. Til gengæld er der så nogle få der f.eks. på auktionen får lov til at dominere alt for meget.
Egentlig syntes jeg (hvis man ser på reglerne) at 123nu.dk har et langt bedre koncept både på køb/salg og auktions site. Går man ind på diverse privat/amatør salgs og auktions sider på facebook er de jo langt ringere, men problemet er at der er så mange flere der bare lige er på facebook i forvejen og så er det så let lige at hoppe over på Lars-tyndskids side for grejauktion.
En af  123nu.dk´s absolutte topscoorere gennem tiderne har været auktionen over grej. Den bør udbygges og reglerne skal håndhæves. Tosserier som 50 auktioner oveni hinanden med samme forfang bør slettes straks og brugeren skal udelukkes ved gentagne tilfælde. Ligeledes er der et par enkelte som konstant ligger totalt dårlige ting ind under samlergrej, det samme om og om igen som aldrig bliver solgt fordi det er affald og ikke samlergrej, dette bør også slutte. Kort og godt det skal være mere attraktivt for  seriøse at bruge denne del af 123nu.
Jeg kender flere der ikke orker at sætte deres gode ting på auktion, fordi tingene drukner i ovennævnte skidt og møj.
Til  sidens ejer og webmaster vil jeg bare sige: Speak up mand, der er tilsyneladende mange der gerne vil komme med gode ideer, enkelte vil sikkert også rent praktisk være villig til at hjælpe. KOM DOG I GANG !!  (eller meld ud at du hellere vil lade siden dø  langsom og smertefuld..................
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Online
Beskeder: 185
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2019 kl. 11:36
Thumbs Up   til Frederiksen.
Til top
123nu.dk Se Drop Down
Administrator
Administrator
Brugernavn:
laah123nu

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah123nu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2019 kl. 11:36

Hej alle,

Først og fremmest tak for at I interesserer Jer for 123nu.dk's fremtid.

Som så mange andre sider a' la 123nu.dk, må vi nok erkende, at vi tabte kampen til mægtige Facebook, for længe siden.

Facebook er, på godt og ondt, bare meget nemmere at gå til, og en integreret del at alles hverdag, i dag.

Tidligere da der var stor aktivitet, var det sjovt at udvikle og drive 123nu.dk og fangster.dk.

Begge sider har altid været brugerdrevet - alle har adgang til at indtaste nyheder o.s.v. Vi har blot stillet rammerne til rådighed.

Så manglende aktivitet, og "stille død" er vist vores allesammens skyld.

Rammerne som vi stiller til rådighed, fungerer men er ikke tidssvarende. Så hvis I lover mere aktivitet, så lover vi en opdatering af rammerne. Så vender vi skuden sammen. Smile

Mht. til læsestof og andet som falder lidt udenfor kategori, så har jeg personligt ikke det store problem med det. Det tager jo ikke lang tid at bladre forbi disse annoncer.

Med venlig hilsen
Lars, 123nu.dk

Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2019 kl. 22:50


Jeg er meget enig i Frederiksens analyse også fin besvarede af Lars.
Jeg synes helt klart at det her forum kan noget som facebook o.lign ikke kan. Det burde ikke være konkurrence, men "både og". Men når det gælder diskussionerne i forum, så er der alle steder både her og facebook brug for moderater/administrator. Både i forhold til at stimulere til en spændende diskussion, men også til at sikrer at diskussionen ikke løber løbsk og bliver til hetz o. lign.

Jeg er heller ikke irriteret over folk lægger annoncer af forskellige naturbøger op. Mange lystfiskere læser i bøger om natur (eller også burde de måske gøre det, så lidt inspiration er vel ikke i vejen?).
 
Men jeg synes at det er træls at aktionen bliver spammet af de samme forfang dag efter dag og år efter år. Hvis man fx går til forsiden nu her mandag aften. På forsiden nu er der plads til at se de næste 10 kommende aktioner. Hvis man ser her så er denne annonce plads helt blokeret af disse forfang. Ud af 10 pladser er de 7 optaget af samme forfang, og det er næsten altid sådan. Dvs folk der lige klikker ind ser ikke andet af aktionen. Jeg tror ikke jeg er den eneste der ikke klikker videre til aktionens siderne. Personligt har jeg opgivet aktionen og kikker nu kun på brugt grej siden. 

Der er generelt så hård konkurrence om folks tid på nettet at få ekstra klik for folk til at opgive en platform. Så den der med at folk bare kan klikke videre - det argument holder ikke i 2019 - det er der lavet mange undersøgelser omkring folks opførsel på internettet der viser det modsatte. 
Specielt hvis man ofte fx tjekker forsiden ud på en smartphone, så er det ret besværligt at skulle klikke sig videre ind til de forskellige aktioner fra smartphone og derfor bliver forsiden vigtig, og folk tjekker oftest bare denne.
Er importvarer tanken omkring en brugt grej børs som denne? Det er ikke fordi jeg skal lufte moralske kvababbelser her. Men helt ærgerligt, det her drejer sig jo ikke om brugt grej, men derimod nye forfang der burde hører hjemme i en webshop. Så kunne jeg bedre lide Sørens brugte fluestænger, i det mindste var der her forskellige brugte stænger at vælge imellem. 10 X nye kina forfang er blot spam igen og igen. Hvis det var hjemmebunde fluer eller dårligt gammelt grej, bøger osv så havde det dog en vis variation, interesse og/eller underholdningsværdi. Men forfang er fuldstændigt uinteressant og ligegyldigt. Der kunne ligeså godt stå kinesisk så kedeligt er det at læse. Det er lidt det samme som, hvis en person i en facebook diskussion skriver samme argumenter 10 gange og optager pladsen for andre, så er der heldigvis administratorer der udelukker ham fra debatten og derfor "dør" forummet så heller ikke ud.
Hvis han gerne vil sælge et par kina forfang, ok, men det hører ikke hjemme på aktionssiderne. Der er jo absolut INGEN person med nogenlunde almindelig forstand der vil begynde at byde om kap om de forfang. Derfor er det ikke en aktionvare, og de kommer kun op på aktionsiden for at optage plads. Det ville ellers være belejligt hvis nogle af de store grejshop kunne få så god annonceplads midt på siden. Derfor er det også respektløst overfor de grejhandlere der køber annonceplads på websitet.
Jeg har selv ikke noget moralsk problem med at der bliver solgt kina forfang her, hvis blot de blev sat til salg under brugtmarkedet, i en enkel annonce engang imellem. I denne annonce kunne der så beskrives lidt om de forskellige slags osv. En enkel annonce engang om ugen kan alle vel leve med.
Jeg har selv overvejet at sætte en del brugt grej på aktion, men så længe de forfang er på aktionssitet, så gør jeg det ikke.
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2019 kl. 02:19
Jeg vil gerne komme med et positivt faktum og bidrag til debatten.
At denne side faktisk kan være det eneste sted at nå visse mennesker. Faktisk for overhovedet opnå et salg. Eller her faktisk til bedste pris.
Men selvfølgelig altid en vurdering at tage hvor man er bedst tjent med at handle enten som køber eller sælger. Siger bare at det nogen gange faktisk her er bedst.

Mange kunne også ved indlæg være med til at løfte siden. 
Men mange gider bare ikke. Behøver ikke være svært, omstændeligt eller omfangsrigt.
Bunder ikke i andet end at være luddoven. For folk flest vil bare nyde ikke yde og vil bare fodres.
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2019 kl. 05:27
Jeg er helt enig med Jesper Fohrmann. Det er en skøn side, og det har det altid været. Dog er jeg enig i, at salgsemner skal have noget med lystfiskeri at gøre.  Hvad angår gravskrifen over siden her, så må folk, der mener, at historierne er "for gamle", jo bare selv komme ind i kampen, og bidrage lidt med egne oplevelser. Big smile

/HML
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum