Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stickman stænger

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
baronen

Tilmeldt:: 21 Mar 2016
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér baronen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stickman stænger
    Sendt: 09 Jul 2019 kl. 11:43
Hej Lidelsesfæller

Nu da jeg har læst en del om Stickman stængernes fortræffeligheder, vil jeg gerne høre om nogen kender til disse stænger. Jeg er især interesseret i T7 9,6 fod, men andre Stickman stænger kunne også være interessante.

Mange hilsner
Jan
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2019 kl. 14:05
Hej

Jeg fisker med en Stickman T6 på kysten, hvor jeg benytter en WF line eller skydehoved med en vægt omkring de 12-13 gram.

Den aktuelle model er således ikke en stiv kyststang, som man tit ser dem fra andre fabrikanter, og praktisk taget er T6'eren nok heller ikke fremstillet med kystfiskeri for øje. Mange vil nok kalde det for en klasse 5.5 eller 5/5 , men netop det at det ikke er en stiv saltvandsstang tiltaler mig .... , men det er jo smag og behag sådan noget.

Mvh
Allan Wermuth

Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2019 kl. 14:07
Citat: wermuth

Hej

Jeg fisker med en Stickman T6 på kysten, hvor jeg benytter en WF line eller skydehoved med en vægt omkring de 12-13 gram.

Den aktuelle model er således ikke en stiv kyststang, som man tit ser dem fra andre fabrikanter, og praktisk taget er T6'eren nok heller ikke fremstillet med kystfiskeri for øje. Mange vil nok kalde det for en klasse 5.5 eller 5/5 , men netop det at det ikke er en stiv saltvandsstang tiltaler mig .... , men det er jo smag og behag sådan noget.

Mvh
Allan Wermuth


Undskyld, der skulle stå klasse 5/6 Wink
Til top
Jan Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
baronen

Tilmeldt:: 21 Mar 2016
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér baronen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2019 kl. 15:24
Hej Allan

Tak for svar!
At stængerne ikke er "stive" passer mig rigtig godt. Der er en tendens til at moderne stænger fungerer bedst med en lineklasse over. Måske er det bare mig?
Jeg mener, at have læst at stængerne er meget velafbalanceret mht. vægt,stivhed og følelse(feeling)…det kan selvklart være salgsgas?

Mange hilsner
Jan

Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jul 2019 kl. 15:40
Nu kan jeg kun udtale mig om T6'eren, og i mine øjne er det en super ørredstang, og jeg kunne ikke drømme om, at bruge en alt for tung line på den.

Jeg nyder, at gå med en let ørredstang og fiske badekar og rev af på kysten. Jeg sætter mere pris kast, hvor forfanget lander nogenlunde strakt og fluen fisker med det samme. Af samme årsag fisker jeg for det meste med en WF line på stangen ........ i øjeblikket veksler jeg lidt mellem en Zpey Ultimo II WF5F og en Guideline Bullet Evolve WF6F ...... begge har en klump der vejer omkring 12.5 - 13 gram.

Mvh
Allan 
Til top
Jan Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
baronen

Tilmeldt:: 21 Mar 2016
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér baronen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2019 kl. 08:50
Hej Allan
Tak for svar!
Godt at vide at der er troværdig overensstemmelse mellem stang og linevægt.
Jeg er ikke ude efter en kastemaskine; derimod søger jeg en stang, der er let og har en god balance mellem hastighed og "feeling"...det er svært at forklare.
T6'eren får mange rosende ord med på vejen, men jeg kan ikke finde anmærkninger på T7 9.6fod; udover producentens beskrivelse.

Mange hilsner
Jan

Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2019 kl. 18:10
Du kan roligt stole på Akos - der er ikke noget salgsgas der!
Jeg har T6, P3 og T8 og alle har passet nøjagtigt med det han har fortalt. Jeg snakkede også med ham om en 11'er, men endte med at købe en anden og det var han faktisk ganske tilfreds med for så var han fri for at skulle håndtere alle de stænger der knækker på GT'erne. Jeg har skrevet meget frem og tilbage med ham - også bare om fiskeri i al almindelighed. Han er også til FFFD messen hvert år. Super hyggelig fyr og særdeles kompetent fluekaster.
Til top
Jan Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
baronen

Tilmeldt:: 21 Mar 2016
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér baronen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2019 kl. 09:17
Hej Peter
Tak for svar!!!
Nu kan jeg ærgre sig over, at jeg ikke var i Kolding i år
Jeg føler mig fristet til, at kaste mig ud i projektet. Der er så mange ting omkring disse stænger, som tiltaler mig.
Jeg er lidt tung i det for, hvad mener du med "knækker på GT'erne", og hvordan er det med stangdele/reservedele, hvis uheldet er ude?

Mange hilsner
Jan
    
Til top
Jan Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
baronen

Tilmeldt:: 21 Mar 2016
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér baronen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2019 kl. 10:39
Hej
Har fået svar på spørgsmål om garanti mm. Den er rigtig god

Mange hilsner
Jan
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2019 kl. 10:43
Hej Jan,
ja garantien er fin i mine øjne.

Det med at de knækker, er udelukkende et udtryk for at GT'erne knækker folks stænger. Ikke at Stickman knækker mere end andre. Så jeg tror bare han var "glad" for at slippe for det ekstra arbejde når en stang knækker Smile
Til top
Jan Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
baronen

Tilmeldt:: 21 Mar 2016
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér baronen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2019 kl. 09:50
Hej Peter og Allan
Mange tak for svar
Mvh. Jan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum