Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Baitcaster / low profile hjul med lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Sørensen Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Baitcaster / low profile hjul med lyd
    Sendt: 30 Jul 2019 kl. 15:12
Hejsa

Jeg er for nylig begyndt at fiske med et low profile hjul. Abu garcia black max, men når man får fisk på, og den trække line ud, så kommer der ingen lyd. 

Fra almindelig spinnehjul kommer der jo normal en lyd, når bremsen går igang. 

Er der nogen der ved om det er en fejl at der ikke kommer nogen lyd fra mit hjul?, eller om der findes et andet hjul hvor der kommer lyd fra?. 
http://justpredatorfishing.com
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2019 kl. 15:42
Der er ikke lyd på bremsen på multihjul normalt. Større størrelser kan have en knarre der kan slås til, men den virker også når der spinnes ind.

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2019 kl. 20:32
Lavprofilhjul med line-out alarm findes, men de er ikke almindelige. Og efter min mening heller ikke nødvendige.
Hold tommelen i ganske let kontakt med spolen, og du skal nok mærke fiskens udløb. Plus at du kan give ekstra bremse med tommelen efter behov.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Sørensen Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2019 kl. 19:52
Okay, tak for svar.
Skal nok bare vende mig til at der ikke kommer lyd fra hjulet så
http://justpredatorfishing.com
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalleinf

Tilmeldt:: 19 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalleinf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2019 kl. 20:11
Du kan sagtens finde multihjul inkl. lavprofil hjul med lyd på bremsen - jeg har flere, foretrækker lyd på bremsen og kan anbefale følgende:
Runde multihjul med lyd er bl.a. Daiwa Ryoga 1016 og 1520 samt Shrapnel. Shimano Calcutta Conquest BFS og 2019 Conquest 201DC.
Lavprofil multihjul fx. Shimano Antares (2019), Scorpion BFS og Exsence DC, Daiwa Morethan PE SV TW og Steez CT SV, ABU Revo ALC BF7.
De ovennævnte hjul dækker ret forskelligt fiskeri - BF(S) er til agn med vægt 2-10 gram.
Hvad skal du bruge hjulet til?


Redigeret af Dalleinf - 02 Aug 2019 kl. 04:45
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Sørensen Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2019 kl. 03:06
Fedt mange tak, dem vil jeg da lige se lidt mere på så :) 

Skal bruge det til aborre- og geddefiskeri, så kører med 2 setup det ene 5-15g stang og det andet 15-45g pt. 
http://justpredatorfishing.com
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalleinf

Tilmeldt:: 19 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalleinf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2019 kl. 04:11
Ok.
5-15g: BF(S) hjulene og Steez CT SV.
-45g: Ryoga 1016, 1520. Daiwa Z2020.
Endnu tungere: Daiwa Ryoga Shrapnel.
Det er - desværre - dyre hjul. Men de er også lækre. Du kan finde enkelte af dem i skandinavien, men ellers skal du på tyske eller japanske hjemmesider (fx amazon.co.jp). Lige nu kan Abu Revo Alc BF7 vist hentes for 19000 JPY - amazon sørger for told/moms, så hjulet ender i ca 1600kr.

Lyd på bremsen bliver anvendt mere og mere især af Daiwa. Jeg mener, men kan ikke garantere, at de nye/kommende 2019 Daiwa Tatula hjul har “lyd på”, og de bliver noget mere prisvenlige. Du kan læse om nye Tatula på bl.a. TackleTour og Japantackle.

Hvis du selv kan åbne multihjul og lege med bremsen, så kan du købe drag clicker kits til nogle hjul.

Redigeret af Dalleinf - 02 Aug 2019 kl. 04:42
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Sørensen Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2019 kl. 20:08
Mange tak for svar. 
Kan godt se at de allesammen er lidt dyre, desværre. 

Tror bare jeg ender med at købe et Abu Garcia Pro Max, dem kan jeg købe 3 af for den samme pris som det billigste hjul jeg kan finde med "lyd". Så må jeg undvære lyden, eller evt. selv lave det med sådan et clicker sæt

Synes det er ærgerligt er der ikke bliver lavet nogle billige hjul hvor der er lyd på bremsen, nu hvor der faktisk er en masse hjul som "kun" koster 500-1000 kr 
http://justpredatorfishing.com
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum