Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Justering af bremse

 Besvar Besvar
Forfatter
Ove Gregresen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Føns Strand Avatar

Tilmeldt:: 21 Okt 2019
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Føns Strand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Justering af bremse
    Sendt: 22 Okt 2019 kl. 19:48
Hej,
Jeg har et ABU Amb. 5600 D5, hvor jeg ikke kan justere den magnetiske bremse. Lige meget hvor justerskruen står, så løber snøren af bare ved vægten af svirvlet. Jeg har haft hjulet skilt ad men har ikke kunnet finde nogen fejl. Jeg ved heller ikke rigtigt, hvordan den magnetiske bremse fungerer og har derfor svært ved fejlsøgning. Er der nogen der har et godt råd?
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2019 kl. 08:30
Så vidt jeg husker er D5 lidt speciel, idet magnetbremse og spolebremse justeres sammen, ikke hver for sig.

Det er spolebremsen som er dit problem her, magnetbremsen virker kun når spolen roterer. Mit bedste bud er at hjulet trænger til at blive renset og smurt, og måske kan forholdet mellem de to bremser justeres samtidig.

Du kan finde en tegning af hjulet her:

https://www.mikesreelrepair.com/content/schematics/Ambassadeur_5600D5_1300_Schematic.pdf
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum