Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stør på flue?

 Besvar Besvar
Forfatter
Lasse pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tnb69

Tilmeldt:: 08 Jul 2011
Geografisk: Hellerup
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tnb69 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stør på flue?
    Sendt: 04 Dec 2019 kl. 18:41
Nogle der har erfaring med at fange står på flue? Evt med lidt "snyd" i form af duft spray eller boilies istedet for flu
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2019 kl. 19:15
Lasse - fluefiskere snyder IKKE med spray <%)(((((><
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2019 kl. 10:29
Hmmm.
Er det blot fordi du vil have evt. fight på fluestangen, må det kunne lade sig gøre at fastgøre en boilie på en krog, og så få den placeret i vandet. Den behøver jo ikke nødvendigvis så langt ud. Træk line af hjulet, og så brug en slangebøsse, sejl den ud med bellyboat, elles kast så langt du kan.
Et fluekast skal du nok ikke regne med lader sig gøre, med mindre du laver en form for flue en stør kan lide.
Du skal jo også have en synkeline på hjulet, så du kommer ned i vandet.

Omstændigt projekt, men ikke umuligt.
Glæder mig til at høre mere
Til top
Niels Kallehave Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
high_tower

Tilmeldt:: 13 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér high_tower Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Dec 2019 kl. 13:14
Mon ikke det er muligt 🤔🤔🤔

Ved at der er flere der har fanget karper i lammefjords kanalerne, så det er bare om at knække koden til stør 👍

Jeg glæder mig til at se/høre mere om projektet 💪🏻
Til top
Thomas Brinck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas Brinck

Tilmeldt:: 21 Apr 2002
Geografisk: Farum
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Brinck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2019 kl. 23:37
Jeg havde selv engang et projekt sammen med en ven med at fange helleflynder på flue. Købte grej, arrangerede tur med båd m.m. Prøvede under perfekte forhold, og fik også et par små. Bådsmanden med sin lille pilkestang fik bare ti gange så mange- og større.
Jeg måtte konkludere, at man godt kan fange helleflynder på flue, det er bare en elendig metode. 
Jeg er selvfølgelig vant til, at spinnefiskere herhjemme jævnt hen fanger mere end jeg gør på fluen, og det gør mig (næsten) intet. Men dette blev for grelt, og jeg har ikke prøvet siden.
Må det ikke gå dig ligeså!
VH Thomas
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2019 kl. 15:05
Så engang en mand i Mariager fange sin egen gravhund i bagkast på rejeflue. Vild fight. Synes det var lidt synd for hunden. Det var ikke egentlig release, for han bandt den til et træ derefter.Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum