Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forespørgsel!

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Forespørgsel!
    Sendt: 17 Dec 2019 kl. 16:27
Jeg har som omtalt andet sted, været i gemmerne, og fundet nogle forme på fordums tiders, fremragende Ul blink.

Nu er tiden kommet til at male nogle af disse blink, og jeg har en del AT Slagter i ca. 6 g., fra Axel Thomsens serie.

Jeg er meget i tvivl om, hvad farver de blev solgt i, jeg har desværre ikke de originale kataloger, så jeg vil lige hører, her på Forummet, om der er nogen, som kan hjælpe med at få de rigtige farver på At Slagter blinket?

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 185
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2019 kl. 17:34
Hej Per......
Jeg sad lige i dette øjeblik med et grejkatalog fra Go-Fishing i hånden LOL
Jeg var igang med lidt oprydning. Så jeg fandt lige et sted med omtalte blink.
Her er følgende farver oplyst : sølv-guld-grøn-fluo.rød-gul/grøn og gul/orange.
Jeg husker ikke selv om der var andre farver. Jeg kunne/kan bedst selv li´ den grønne Wink
Håber det kan hjælpe dig på vej !
Du og Din familie ønskes en Glædelig Jul.  Handshake

Tænk på mig hvis der bliver et par stykker i overskud Big smile

vh.
Milton

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2019 kl. 17:45
Hej Milton.

Tak for det, jeg går ud fra, at nogen af farverne er rygfarver, men blankt underside eller?

Også god jul og godt nyt til dig og din familie, vi snakkes ved i det nye årWink

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2019 kl. 19:30
Hej Per

De første AT-blink blev vist solgt i Sport Centrum, senere i Ækvator Sport og til sidst i Go Fishing.

Jeg købte de første i Ækvator Sport, og dengang var de dyppemalet i en lak, der vistnok hed Transcoat. Lakken fandtes i forskellige farver, og blinkene blev transparent grønne, blå, røde, gyldne. De kunne også være dyppet i klar lak (dvs. blinket havde støbefarven). De kom også i sort. Der var rød eller sort rygstribe. Lidt senere kom de i fluo. rød med sort rygstribe. Øjnene kunne være gule eller hvide med sort eller rød pupil.

Da de senere blev solgt i Go Fishing kom der nogle, som var sprøjtemalet med sølvmaling med en påsprøjtet grøn eller blå ryg (plus andre farver som nævnt i det tidligere svar).

Så der er mange muligheder for at lave nogle afstøbninger, der ligner de oprindelige. Den flou. røde Æbelø var guf, men jeg kendte også en fisker, som havde held med den gyldne Slagter på 12 gram. Andre var vilde med de grønne udgaver, så der var noget for enhver smag

Mvh Henrik



Redigeret af Henrik L. - 20 Dec 2019 kl. 19:37
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2019 kl. 22:47
Hej Henrik.

Tak for dit input angående farver til Slagter.

Der har åbentbart over tid, været mange farvevarianter, og det giver mig frit valg til mine egne Slagter, mest fordi de nævnte farver, er nogen jeg har bevaret i mit sortiment, både nu, og da jeg mere proffessonelt, lavede blink til forretningerne.

Transchcoat var noget, som Remi Garder eksperimenterede på sine favorit blink, men vi gik over til at bruge glasmaling, i stedet i de små plastbøtter, Wacolux Transparent, og i bogen "Sølvtøj", er det beskrevet, på de lokale P.E. blink, som i mange år, var et stort hit, især til havørred, men det var faktisk skafter fra the skeer, som var igang, længe før Axel Thomsen, lod den type blink springe ud, som UL - blinkWink

Daværende var den type glasmaling, en type der ikke skulle i ovnen, og jeg har med glæde brugt den glasmaling, især til ABU blinkenes dekoration, kunne efterlignes meget nøjagtig, med den type glasmaling.

Nogle at de farver i glasmaling erhvervede jeg i 2017 fra en kunstner, men de er i noget større posioner, og ikke i alle de gamle farver!

Jeg har ikke ejet den 8g. eller 12g. Slagter, gad vide om der findes nogle originaler af dem endnu, enten som færdige blink, eller som gode afstøbninger i en god form, er der nogen, som evt. har de store Slagter liggende, så er jeg da interesseretTongue


Redigeret af PK - 20 Dec 2019 kl. 22:51
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2019 kl. 07:51
Jeg mener at have nogle 12 gram slagter liggende, støbt af mig selv i HM i egen form,som jeg har afhændet for en tid siden.
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2019 kl. 10:58
Hej Per
Jeg har disse 4 tilbage fra 80'erne.
Vist købt hos ækvator sport.
Den øverste er dog lidt nyere, da den er sprøjtemalet og lidt tyndere i godset
De vejer ca 10-12 gram.
Den nederste står som dengang, de andre har fået lidt lyserødt på....
Jeg gik med den ombyggede Hardy flueklinge 9.3 fod som kastede 2-12 gram.
Den kastede langt med disse blink..

Kan du bruge dem så sig til.

MVH Niels Ole Kjær
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 185
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2019 kl. 11:46
Hej Niels Ole...
Hvis ikke Per er interesseret i dine Slagter, - ja så er jeg  Smile.


Der var åbenbart flere farver end jeg troede Per !  LOL

Ønsker alle en Glædelig Jul   Handshake

Milton.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2019 kl. 13:22
Hej Niels Ole.

Jeg er meget interesseret i dine Slagter.

Vi kunne tales ved engang efter jul / nytår, smid mig en mail til den tid, så finder vi ud af noget.

Ja, den Hardy 9.3" var godt nok i brug i mange timer, jeg brugte den også som fluestang. Jeg har forøvrigt den stang stående endnu, den var en af de første, lavet af en flue klinge, den trænger til en kærlig hånd, men kunne da indgå i en evt. handel vis interessen er der, jeg bruger den ikke mere, da jeg har erhvervet flere specielle mere moderne stænger til det helt lette fiskeri.

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 21 Dec 2019 kl. 13:26
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2019 kl. 15:07
 nogle af mine slagter,11-12 gram

Hmm kan ikke lægge billede ind

,får at vide at det har jeg gjort



Redigeret af folp - 21 Dec 2019 kl. 15:08
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2019 kl. 15:14
Må da snart opgive, kan nogen forklare hvad jeg gør forkert?



Redigeret af folp - 21 Dec 2019 kl. 15:16
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2019 kl. 15:17
Hej Frsnk
Det er lidt bøvlet 
Du skal først uploade billede og så vælge det efterfølgende. 
Det drillede også mig lidt
Mvh Niels Ole Kjær 
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2019 kl. 15:20
Oploade hvor?

Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2019 kl. 15:25
https://ibb.co/kB9HHT2



Jae nu er billedet her ,men at få det frem.

 




Redigeret af folp - 21 Dec 2019 kl. 15:28
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2019 kl. 12:01


Nu skulle det være der, dælme lidt besværligt...

Redigeret af LasseK - 22 Dec 2019 kl. 12:03
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2019 kl. 16:37
Hehe nu er de lige til at blive forskrækkede over, men tak fordi du prøver et hjælpe.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2020 kl. 21:42

 



Redigeret af PK - 02 Jan 2020 kl. 21:48
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2020 kl. 21:48


Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2020 kl. 21:49

 

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum