Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Endegrej til multihjul.

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Endegrej til multihjul.
    Sendt: 16 Mar 2020 kl. 20:35
Hej Forum

Har tænkt en del over hvad andre bruger som endegrej til deres multihjul. Har personligt til standard havørred fiskeri fra kysten altid været glad for den kompakte tobis imitation Bornholmer pilen i gennemløb. Noget tyder dog på at den ikke kan købes mere så hvad bruger I? Kunne godt tænke mig at høre hvad I bruger på klippeøen er det stadig Bornholmer kølen eller hvordan?

VH
Henrik 
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fister Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fister Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2020 kl. 06:04
På øen bliver der brugt kompakte blink, altså kølblink. Personligt, til multi ruller,  bruger jeg mine egne design. Jeg laver kystpirke fra 7 til 20 gram og jeg har vel en 8 til 10 designs.
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2020 kl. 07:59
Hej Morten
Det lyder spændende med dine egne kreationer. Er der nogen af de kølblink I bruger der fås i handlen? Og er det fast monteret eller gennemløb?
VH
Henrik
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jens65

Tilmeldt:: 06 Aug 2015
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens65 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2020 kl. 09:08
Hej Henrik
Jeg har lavet den bornholmske Kølpirk om til gennemløber,og det fungerer fint. Dejlig kompakt og nem at kaste
Vh
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fister Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fister Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2020 kl. 11:31
Hej. 
De fås ikke i handel.
Jeg støber med øjer (bøjlemodeller) altså med tråd. Jeg laver ikke gennemløber. 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2020 kl. 12:22
Så vidt jeg kan se, så findes bornholmerpilen stadig som gennemløber og laves af OGP

de moderne multihjul kan fint kaste med helt lette agn, også ned til egentlig ul grej. Dog er det nok ikke helt det du søger til fiskeri på Bornholm

Så måske du skal se efter slanke gennemløbsblink og kystwoblere, det virker til det nok mest er det som du søger efter. Det kunne eksempelvis være sømmet, sandeel, sandgrævling og kongetobis som alle bør kunne kastes ganske langt med multihjul


Redigeret af René H.N. - 18 Mar 2020 kl. 12:22
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2020 kl. 14:48
Hej Rene

Bornholmer pilen findes ikke ret mange steder og hvis den gør er det ikke gennemløb og kun i meget tunge vægte eller sporadiske farver.
VH
Henrik
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2020 kl. 11:26
Citat: HSJ

Hej Rene

Bornholmer pilen findes ikke ret mange steder og hvis den gør er det ikke gennemløb og kun i meget tunge vægte eller sporadiske farver.
VH
Henrik

Hej Henrik

jeg vil gerne indrømme jeg bare valgte at søge på google efter Bornholmerpilen gennemløber, og ikke tjekkede beholdningen på diverse webshops

der er som jeg ser det flere agn der fint kan kastes med multihjul. 

OGP laver jo nogle fine agn, og faktisk føres nogle af dem i Harald Nyborg nu til ganske rimelige priser Wink

TMF, DC lures og Noahs wobler kunne også være et godt bud på noget der opfylder dine krav

i bund og grund så ville jeg nok vælge endegrej ud fra pladsen, dybde, bund og strøm frem for med tanke på om der fiskes med multihjul eller fastspole

knæk og bræk
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2020 kl. 16:14
Det ene udelukker ikke det andetSmile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum