Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linedressing - lav det selv?

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kilwell

Tilmeldt:: 19 Mar 2020
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kilwell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Linedressing - lav det selv?
    Sendt: 05 Apr 2020 kl. 12:55
Hej

Kan man ikke selv lave linedressing til sin flueline?
Hvad består linedressing af?

:)
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jens65

Tilmeldt:: 06 Aug 2015
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens65 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2020 kl. 08:33
Jeg mener at der var nogen som prøvede med silikonepræparater. Først en gang linevask med opvaskemiddel i lunkent vand,for derefter at give linen en gang silikone. Alaskas silikone blev vist nævnt. Har prøvet det,og så vidt jeg husker,var det udmærket. Håber jeg husker ret.
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2020 kl. 10:05
Jeg kan huske i gamle dage hvor vi blot sprayede bil interiør polish spray ned i linekurven til skydelinen. Det gled og skød som Hans i Grethe, men det var vist ikke så godt for linen i længden.
Jeg vil heller ikke anbefale silikonepræparater nu, når du først har fået det på, er det svært at få af og det klistrer til alt. Af samme grund bruger jeg kun mucilin den grønne med silikonefedt til forfang, hvorimod den røde kan bruges til linespidsen (uden silikone).
Det vigtigste omkring liner er at vaske dem ofte. Her vil jeg anbefale at bruge hvide sæbespåner af mærket Neutral. De er ikke ligeså "kradse" ved linen som opvaskemiddel. Desuden giver sæbespæner en lidt blødere finish, det er ihvertfald min oplevelse.
Jeg har engang eksperimenteret med at bruge hårbalsam som linedressing, men det var mere fordi jeg var på rejse uden rigtigt linedressing. Det fungere, men jeg ved ikke hvordan det er med tiden for linen.

Dernæst et andet hurtigt trick, hvis man ofte træner på tørt græs, så efter endt kastesession så tage en vådserviet (den slags der bruges til babyer) og tør linen af samtidigt med den rulles ind. Det er en hurtig måde lige at rense linen lidt, hvis man som mig lidt for sjældent giver linen den store rensning;)
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum