Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Craft Fur.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Craft Fur.
    Sendt: 09 Apr 2020 kl. 10:22
Jeg er på jagt efter den tekniske beskrivelse af Craft Fur (Fake Fur).

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad for materialer, især hårene er lavet af.

Nu er der mange benævnelser på typer a la Craft Fur, såsom

Select Craft fur

Polar fiber

Fake fur (faux fur animal)

men da det er kunstige hår, sandsynligvis i en støbt udgave, så ville det være en fornøjelse at vide, hvad materialet hedder!

Måden hårene er fastgjort på lærredet, minder om den måde man fæstner hår på, når man laver parykker, men bagsiden på det forskellige typer Craft Fur, kan være meget forskellig.

Jeg har brugt Craft Fur siden 1980, til mine vinger på lakse /havørredfluer, også kyst og geddefluer, og har været meget begejstret for den type "hår materiale".

Jeg har prøvet at Google på hvad Craft Fur er, men har ikke kunnet finde noget.

Er der nogen der har en ide' om, hvad de tekniske betegnelser er fra Craft Fur? evt. nogle oplysende link? så hører jeg meget gerne om dette.

På forhånd tak og god påske.

Mvh
Per Karlsen.




Til top
Peter Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Olesen Avatar

Tilmeldt:: 13 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Olesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2020 kl. 10:52
Hej Per

Måske du kan bruge dette:


Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2020 kl. 11:27
Hej Peter.

Mange tak for linket.

Nu skal jeg lige sætte mig ind teksten. Det er en side jeg lige skal have i tankerne, når der skal findes ting frem, som man ikke ved, hvordan bliver lavet.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum