Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zpey dh hybrid flueliner

 Besvar Besvar
Forfatter
flemming jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fsj Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2009
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Zpey dh hybrid flueliner
    Sendt: 15 Maj 2020 kl. 21:33
Er der nogen der har erfaring med disse liner ?
Kan det passe at man skal investere i 4 stk. a kr 600 i alt kr 2.400 for at være dækket til f. eks. Skjern Å ?
Kan man evt. købe en fff og herefter bruge sine tips fra bl.a Rio, vil det fungere eller ?
Hilsen og tak Flemming 
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2020 kl. 16:57
Hej Flemming,
Jeg har været over flere forskellige liner til min fiskeri i Skjern Å og er endt op med Zpey Hybrid som bare fungerer nemt og ubesværet. Mange steder er overhåndskast muligt, og så ser jeg ingen grund til at støje mere end højst nødvendigt, som jo ofte er tilfældet hvis du kaster dig over diverse skagit liner som kræver vandhæftning for at kaster. Har Zpey hybrid i F/5/6 til forårsfiskeriet og F/3/4 til resten af sæsonen. Resten reguleres m tips/polyleaders i forskellige densiteter. Har også en Salmologic short cut i F/I/4, som også fungerer fint.

Skulle jeg vælge en og kun en line ville jeg klart gå med Zpey Hybrid i F/5/6 og så blot regulere den endelig fiskedybde via de leaders og fluer jeg anvender.

Tight Lines!
Nicolai
Til top
flemming jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fsj Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2009
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2020 kl. 21:24
Okay
Dvs at springet fra F 3 4 til de tungere tips er for stort ?
Sammenligner lidt med Rio versitip, hvor man har et hoved til alle tips ?
Hilsen Flemming 
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2020 kl. 21:33
Hej Flemming,
Tror ikke umiddelbart at F/3/4 og “de tungere tips” ville være et problem, så længe disse ikke bliver for lange. 10-11 fods tips går fint det er hvad jeg har brugt.
Til top
flemming jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fsj Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2009
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2020 kl. 22:20
Tak for svar jeg bestiller en F/3/4 👍🙂
Til top
Andreas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jyden

Tilmeldt:: 18 Jun 2006
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jyden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2020 kl. 21:46
Hej F34 er en konge line til skjern. Tror dog ikke du kan bruge din RIO tips. Afhængig af længde og klasse kan de jo veje 5 til 9 gr +/-. Hybrid er beregnet til en 6 til 7 fods poly leader på Ca 3 gr +/-.
Tag og kontakt dem i zpey lodge, så får du noget der passer 100 %
Til top
flemming jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fsj Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2009
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2020 kl. 22:23
Ok tak for "tips", har nogle kørte på 5 fod e burde kunne bruges, men har også bestilt et enkelt zpey polyleader 🙂
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum