Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den Vanliga

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Den Vanliga
    Sendt: 20 Maj 2020 kl. 21:18
Findes der nogen, der har mønstret på Den Vanliga, som den bindes i filmen fra Byskeälven?

Jeg har set den bundet med noget guld/gul dubbing, men det mener jeg ikke er originalt.

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2020 kl. 22:03
Hej Ole.

Den Vanliga, laves i en del varianter. Jeg kan godt lide de moderne typer med skind vinger, men jeg har brugt dem i Gels å på krog, og det er et godt mønster:

https://www.google.com/search?q=Den+Vanliga+lakseflue&rlz=1C1OKWM_enDK898DK898&oq=Den+Vanliga+lakseflue&aqs=chrome.0.69i59.7416j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Prøv at skimme i de videoer, som er på linket. Der bindes forskelligt, men jeg tror, det kommer an på, hvor du fisker, om mønsteret virker.

Jeg har aldrig fået den Den Vanlige til at virke i karup å, før mønsteret fik en lang sort vinge a la Sunray, men så var der også gevinst, selvom det kun var overvingens farve, som blev ændret. Vi havde meget sjov med den variant, også i Uggerby åWink

Mvh
Per Karlsen
Til top
jan fensten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jan fensten Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2004
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 168
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan fensten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2020 kl. 22:04
Orange rør
Guld krop
gul undervinge
rød undervinge
brun overvinge
Blåt fronthackle

Se mere her:

http://www.nordicflyfishing.com/page1/page2/page3/page29/files/page29-1002-full.html


Mvh.

Jan Fensten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum