Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brug af materialer.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Brug af materialer.
    Sendt: 08 Jun 2020 kl. 15:45
Jeg har fået en forespørgsel på, hvordan jeg bruger mine restmaterialer i fluebindingen.

Jeg har lavet et eksempel her, hvor restmaterialet, er mange farver Selected Marabu, som jeg tit bruger, som twistet hackel.

Det eksempel her, er lavet, som følger:

Vinge del i DFRS, hvidt fåreuld, ca. 15 cm. langt, med orange striber, lavet med Tusch pen, bundet på 1,8 mm. klart rør. Vingen taperes så meget som mulig!

Fronthackle: Twistet rester af Marabu - kan være alle farver, gerne lange fibre. Kan evt. i blandet flash, i ass. farver, helst de helt tynde udførsler.

Krop: Aftagelig del, her et 3 mm. klart rør med glimmer, låst med et hot orange silikone krogstyr. Kroppen er ca 30 mm. lang.

Ønsker man at fiske krogen løs, så låses inderrøret med en rund blød gummiperler, og rør klippes tæt af oppe ved perlen.

Conehead: ø 6 mm. Multifarvet - i den tynde udgave!

Bindetråd: 0,06 mm. hvid Microfuse.

Skulle man ønske flash og glimmer over vinge + i hackel, er der frit spil, alt kan bruges.

Dette her er et eksempel på, hvordan man kan få en meget let stor flue, evt. til gedder, men andre farver kan bruges alle vegne.

Mvh
Per Karlsen.






Redigeret af PK - 08 Jun 2020 kl. 15:47
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum