Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

friktion i topøjer

 Besvar Besvar
Forfatter
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frankjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: friktion i topøjer
    Sendt: 17 Jun 2020 kl. 16:38
Er der nogen, som har facts/data på friktion i hårdtforkromede øjer kontra øjer med foring?
Vh Frank
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Online
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2020 kl. 17:12
Hej Frank

Har ikke de data som du søger. Men vil lige skrive til dig om min erfaring med de øjer !
Jeg har selv bygget både enhånds og 2 håndsstænger.
Og her har jeg prøvet at på-montere topøje med keramik men gik ret hurtigt tilbage til stål/titanium topøje da det bare skyder linen bedre afsted og mit kast bliver også længere.

Vil lige tilføje at til spin vil jeg altid bruge keramisk øjer eller de nye  Pacific Bay Zirkonia som bla kan fåes ved Korsholm !


Håber det kan bruges !




Redigeret af carsten o - 20 Jun 2020 kl. 09:57
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2020 kl. 16:21
Hmm snakker du flue ,der vil jeg følge Carsten ,ved spin foretrækker jeg Keramisk ,og hvad de nye nu hedder, udelukkende hvad 40 års fornemmelse siger mig.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum