Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bulefluer.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bulefluer.
    Sendt: 03 Jul 2020 kl. 12:38
Jeg har nu i mange år brugt pipetter i min fluebinding, mest fordi der er så mange muligheder, hvis man benytter DFRS.

Jeg bruger pipetter i ø8 mm. - ø 11 mm. - ø 14 mm. og som hoveder på bulefluer, er de uforlignelige, og noget nemmere at tumle med end hjorte hårs hoveder (Mudlers).

Jeg har hidtil brugt pipettens pumpe ufarvet, og det sådan set virket fint, men jeg kunne godt tænke mig, at give hovederne farve, det skulle så være håndmaling, ikke spray.

Nu er plast, et lidt svært område, at få maling til at hæfte ordentlig, og Pippette materiale er Polyethylen (LDPE)., gør det ikke nemmere, der skal gøres grundig rent, før maling, men det kræver nok en form for primer, og her håber jeg på lidt input fra forummet.

Hvad for primer, bruges til Polyethylen (LDPE)?

Jeg vil helst undgå spray, da jeg ikke længere har en malerkabine!

Ud over at bruge pipetternes pumpe til Bulehoveder, er selve stammen glimrende rør, til rørfluer!

Billedet illustrerer, nogle af de tiltag, som er brugt med pipettens pumpe + nogle farveforsøg med fluo. neglelak:



På forhånd takWink

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 03 Jul 2020 kl. 12:40
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2020 kl. 13:32
Jeg har i mange år brugt Steadtler Lumocolor til plastic, hvis du kan leve med det begrænsede farveudvalg. De er iøvigt gennemsigtige, hvilket både kan være en fordel og en ulempe, afhængig af, hvordan man ser på det..
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2020 kl. 14:45
Hej Peter.

Jeg kender godt de omtalte tusher, jeg har brugt Lumocolor Staedtler 768N omnichrom, til at tushere mine labels, til mine støbte blink, men disse tusher er svære at slutfinishe, da de løber ud. Jeg har endnu ikke fundet ud af, at slutte finish overfladerne på emnerne, og er lidt i tvivl om, hvad jeg skulle bruge til pipetterne. Jeg dog sikker på, at der nok skal findes noget, som kan bruges. Det som er problemet er, at emnerne skal kunne tåle lidt knubs under brug, uden at det hele skaller afWink

Mvh
Per Karlsen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum