Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kleppe 22g.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kleppe 22g.
    Sendt: 27 Jul 2020 kl. 14:52
Jeg har i tidernes morgen ejet et virkeligt vel fiskende lakseblink, som jeg mener hed Kleppe. Vægten var 22g. forkobret på forsiden, og forsølvet på bagsiden.

Jeg har i dag ikke nogen originale udførsler, men kunne godt tænke mig at hører historien, omkring blinket.

Hvem lavede det?

Hvor mange vægte / farver blev det oprindelig fremstillet i?

Kan man købe det i dag?

Når jeg søger på navnet, er der ikke mange oplysninger, så er der link til blinket, er et sådant meget velkommen.


På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.

Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2020 kl. 17:10
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2020 kl. 17:51
Hej Carsten.

Det ser rigtigt ud, og det kan åbenbart købes stadigvæk, og de norske butikker ved nok, hvad tingene skal kosteWink, men ok, sådan er det.
Tror at det blink jeg havde var hjemmelavet, for her var forsiden forkobret, men det betyder nu ikke så meget.

Jeg skal lige have et kig på, hvordan der evt. skal købes ind, det ligner, at det kommer til at koste, hvis sådan et blink, skal bestilles hjem!

Mvh
Per karlsen.


Redigeret af PK - 27 Jul 2020 kl. 18:00
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2020 kl. 11:38
 Ja den kan stadig købes enkelte steder deroppe, jeg har selv 2 originale ,godt slidte efterhånden.

Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2020 kl. 12:40
Den model på billedet er nogle som jeg lavede for ca 10 år siden og de er lavet efter den originale Klebbe, dog med et andet mønster.
Jeg har stadigvæk nogle stykker på lager hvis det har interesse.

Jesper Rasmussen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2020 kl. 14:38
Hej Jesper.

Ja, det var jo hos dig, jeg fik lavet mine overflader på mine støbte blink, flot arbejde, og jeg har lige netop en enkelt Kleppe tilbage, nemlig modellen, så den er reddet.

Ellers tak for tilbudet, dog vil jeg da anbefale, at bruge netop Kleppe blinket, det er et forrygende godt blink, til havørred og laks, og jeg har på fornemmelsen, at det i dag kun er os "gamle" lystfiskere, som kender det, men det har min varmeste anbefalingWink

mvh
Per Karlsen.
Til top
Thor Ankerstjerne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
simris Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2006
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2020 kl. 17:53
Hej Jesper, jeg er køber til nogle stykker hvis prisen er rimelig? Vh Thor thor_stjerne@mail.dk
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2020 kl. 17:53
Jeg har Kleppesluken sølv/kobber i 12 - 15 - 18 og 24 g - der skulle også jf. emballagen være en på 44 g.

Jeg købte dem i sin tid direkte ved producenten som dengang var Grønneviken Industri, H. Gransvei 5, 5031 Laksevåg. tlf..dengang...342280 .)

Superflot blink. I sin tid ( 80-erne) fik jeg at vide af slagtermester Henriksen ved Karup Å , der boede i hytten ved slagterens Høl at det var hans favorit til Karup Å og at han en forårsdag havde fanget 4 8 punds fisk på den i 18 g. Hans søn havde så forlist blinket under geddefiskeri..Det var ikke populært.

Rigtig sølv/kobber er super og jeg fik af samme grund engang købt en flok ufærdige Trøndeskjea i kobber fra fabrikken, der så efterfølgende blev forsølvet på ydersiden. Den er stadig min favoritblink til laks i Norge, når det ikke er med fluen - og den version er jeg nok ene om Wink da den ikke findes i butikken.

Jakob


Redigeret af Jakob Larsen - 05 Aug 2020 kl. 18:10
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2020 kl. 10:45
Til dem jeg ikke har svaret endnu, så beklager jeg, men har været på en spontan miniferie og har ikke haft adgang til min mail.
Svarer i aften

Jesper Rasmussen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum