Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bindetråd

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
floffy Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2019
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér floffy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bindetråd
    Sendt: 12 Nov 2020 kl. 16:06
Hvad man ikke kan købe, må man lave selv.
Jeg havde meget rod i min bindetråd, så det affødte dette opsæt, det er stadig under udvikling, mangler værktøjerne o.s.v, men jeg har ikke fundet en måde at implantere
det på endnu, men det dukker nok op, man skal ikke forhaste sig. Henning Jensen     PS. Man må gerne give sin mening, skidt eller godt.Smile


Redigeret af floffy - 12 Nov 2020 kl. 18:44
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Online
Beskeder: 185
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2020 kl. 20:41
Hej...
Jeg syntes det ser spændende ud, - men jeg er lidt bange for det samler meget støv Disapprove
Til top
Henning Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
floffy Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2019
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér floffy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2020 kl. 11:18
Hej McHardy
Det har du ret i , men som min kone sagde, du kan altid ligge noget over, når du ikke bruger det, et viskestykke, eller et stykke plastik, så man stadig kan se det, hvis det er det man vil.
MVH. Henning

Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Online
Beskeder: 185
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2020 kl. 12:14
jo men ser det pænt ud Disapprove
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2020 kl. 12:44
Ser da fint ud, men tror ikke du bruger det om et år...
Alt for meget “spild” plads til tråd du ikke bruger, ned i skuffen med det og frem med de ting du bruger 😀 Lampe, værktøj, materialer, lim og lak mv....
God weekend
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Online
Beskeder: 185
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2020 kl. 15:05
Enig med dig Jørgen Thumbs Up
Til top
Bjarne Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Briton Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2019
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Briton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2020 kl. 09:06
Jeg bruger denne.
https://nordicanglers.com/en/fly-tying/tools-and-vises/storage/fly-tyers-thread-spool-stash-box.html

Meget nem, overskuelig og fylder ikke meget.
Og skal man på farten, er den nem at putte i tasken.

Mvh Bjarne

PS: den findes også en udgave med små æsker til alle mulige småting.
https://nordicanglers.com/da/fluebinding/fluestik-og-vaerktoj/opbevaring/fly-tyers-43-pop-top-stash-box.html
Til top
Henning Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
floffy Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2019
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér floffy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2020 kl. 09:41
Nu køber jeg ikke bindetråd, for at smide det ned i en skuffe, når det er ved hånden bruger man det også.
Henning
Til top
Henning Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
floffy Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2019
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér floffy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2020 kl. 09:48
Og i øvrigt, det med at tage det med på farten, nu farer jeg ikke land og rige rundt med alt mit bindegrej, det ville da være et helvede, at skulle slæbe alt det med.
MVH.
Henning Jensen
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Online
Beskeder: 185
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2020 kl. 11:53
Jeg køber også bindetråd for at bruge det, -men det kan da godt ligge i skuffe 50cm fra hvor man skal bruge det, lige ved hånden og intet rod på bordet.Thumbs Up
Til top
Henning Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
floffy Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2019
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér floffy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2020 kl. 09:57
Jeg mener da heller ikke, at der rod på mit bord nu????
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2020 kl. 14:27
Skide smart og ikke mindst overskueligt Henning Thumbs Up Hvis man binder fluer nok så når det ikke at blive støvet.

Og dejligt at der er så mange andre gode forslag til "den helt rigtige løsning" Clap

Jeg har selv alt mit bindegrej og materialer stående/hængende frit fremme - kun et geni mestrer kaos!


Redigeret af P.M. - 20 Nov 2020 kl. 14:31
Til top
Henning Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
floffy Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2019
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér floffy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2020 kl. 16:10
Ja jeg er også glad for det. Ideen her var til inspiration - måske er der andre end mig som kunne bruge den. Jeg er i hvert fald glad for den og den skaber for mig overblik og sørger for der intet rod er på mit bord når jeg arbejder. 

Jeg arbejder også på en udbygning til mere af mit værktøj. Jeg har ikke brug for at tage det med rundt, men hygge ret ofte med at sidde og binde fluer herhjemme. Jeg binder også rigtig mange - støv samler det ikke... -men ellers har jeg en sød kone som gerne støver det hele af og sørger for der altid er pænt og støvfrit ;) ;) 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum