Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ambassadeur 5500 tuning effekt

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ambassadeur 5500 tuning effekt
    Sendt: 09 Jan 2021 kl. 19:38
Jeg bruger et Ambassadeur 5500 i åen efter havørreder. Jeg kaster/slynger alt fra 8 g. Rapalaer og opad. Nu har jeg hørt man kan tune sit hjul.

Men vil det gøre en forskel til mit fiskeri, eller bliver effekten relativt større, hvis jeg nu fiskede på kysten med 15 g. og opad.

Er der nogen, der kan sige noget om, hvorvidt det kan betale sig eller ej.
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2021 kl. 23:02
Hej Ole
Jeg bruger et Ambassadeure cs rocket 5501 der er tunet med dele fra UT. Jeg har brugt det fra kysten med kompakte vægte ca 18 - 25gr gerne med Bornholmerpilen.
Finten ved et tunet hjul er spolevægten der er lavere og derved kan man sætte spolens rotation igang hurtigere og lettere og derved undgå overløb. Man kan også bruge finere lejer men jeg tænker hjul som regel løber så stærkt at de sagtens kan lave overløb :-).
Hvis du skal kaste med 6-8gr vil jeg anbefale dig at kigge efter mindere hjul som feks Ambassadeure 2500C, de klare sagen nemt uden tuning og passer til de lette sager.
VH
Henrik
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum