Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EFTERLYSNING!

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: EFTERLYSNING!
    Sendt: 20 Aug 2021 kl. 14:19
Jeg har en god ven, som igen er begyndt at dyrke Ul spin. Han er til gamle ABU blink, og jeg efterlyser flg. ABU blink, skal være ægte ABU blink, ikke de nye typer.

Blinkene skal bruges til praktisk fiskeri, så brugt er ok, æskerne har ingen interesse, og blinkene skal være til at betale, evt. bytte, jeg har rigtig mange hjemmestøbte blink i hvidmetalelegeringer i alle mulige vægte / typer / dekorationer - gennemløb - ringmonteret - falske gennenløbe mm.

Jeg efterspørger flg. blink:

lill øring 7g. - ingen farve ønsker

Toby 7g. - 10g. - 12g. i de gamle modeller - BGL -Sølv - Kobber

Glimmy 7g. - sølv oh kobber

Salar 7g. - 12g. Kobber

evt. K. A.  wobler i 6g. og 12g., den 12g. i såkaldte garage model, hvor støbemassen er sort. Konditionen på K.A. wobleren er ikke afgørende, dog skal profilen være hel, om der mangler farver, har ingen betydning.

Skulle noget af ovenstående være til rådighed, så lad mig få en mail, så tager vi den derfra.

Ingen telefon / Sms - på forhånd tak!

Mvh
Per Karlsen


Redigeret af PK - 20 Aug 2021 kl. 14:32
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 842
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2021 kl. 17:23
Hvorfor ikke sætte annoncer op under køb og salg ?.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2021 kl. 17:32
Fordi jeg på forum normalt vil få en mail, derfor? men ok, det kunne også have været sat under køb og salg!
Mvh
Per Karlsen.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 842
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2021 kl. 17:36
Du har været her i 17 år og selv været ude med riven når folk ikke har overholdt regler på siden (flere gange) , Men det er ok når du ikke selv overholder dem. 

Og ja du modtager en mail, men det er vel også ok når du ikke vil modtage telefon opkald eller sms.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2021 kl. 18:43
Nu ved jeg ikke helt, hvor jeg har trådt dig over tæerne, men jeg undre mig over, at der altid kommer noget negativt fra din side, men ok, sådan er det åbentbart.

Jeg beklager da dybt, hvis jeg misforstået noget omkring den kominikation, som Forummet giver mulighed for, men jeg fastholder, at jeg i situationen selvfølgelig har lov til at bruge forrummet på den måde.

Hvis jeg var interesseret i et køb / salg eller decideret bytte, så havde jeg selvfølgelig lagt det ud på de respektive områder, her er det blot et oplæg / forespørgsel, og så må man selv vurdere, om man evt. kunne hjælpe.

Jeg synes jo så at du skal stikke piben ind, hvis du ikke har noget positivt at bidrage med.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 842
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2021 kl. 18:52
Hvorfor mener du at du har trådt mig over tæerne, ? og der altid kommer noget negativt fra min side til dig ?  Kan du komme med et eksempel ud over dette opslag jeg overhovedet har været negativ overfor dig ??? 

Alt dette fordi jeg påtaler jeg ikke syntes et køb og salg opslag hører ind under forum.

Cit: """Jeg synes jo så at du skal stikke piben ind, hvis du ikke har noget positivt at bidrage med."""  Det kunne jo de folk du har klaget over i tidens løb der ikke har overholdt det du mente var forkert sagt til dig. Eller kommer du bede dem om undskyld nu for de regler du mener andre skal overholde men ikke selv overholder ? 



Redigeret af Kevin rostrup - 20 Aug 2021 kl. 18:55
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2021 kl. 18:59
Nu vil jeg ikke ind i mere diskution om ovenstående, men hvis du nærlæser indlægget, så er der vist ikke noget om salg - køb, men kun en forespørgsel på omtalte blink, men det er vel et spørgsmål om også at kunne læse mellem linierne!

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 842
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2021 kl. 19:00
Citat: PK

Nu vil jeg ikke ind i mere diskution om ovenstående, men hvis du nærlæser indlægget, så er der vist ikke noget om salg - køb, men kun en forespørgsel på omtalte blink, men det er vel et spørgsmål om også at kunne læse mellem linierne!

Mvh
Per Karlsen.

Ja det er overhovedet ikke et købs opslag du får ret og jeg får fred 
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2021 kl. 11:53
Per Karlsen skriver (afkortet):
 
...jeg efterlyser flg. ABU blink, skal være ægte ABU blink, ikke de nye typer.

Blinkene skal bruges til praktisk fiskeri, så brugt er ok, æskerne har ingen interesse, og blinkene skal være til at betale, evt. bytte...

Skulle noget af ovenstående være til rådighed, så lad mig få en mail, så tager vi den 
derfra.

Hvordan har Kevin ikke ret i, at det er en åbenlys købs/salgs/bytte annonce? Der er ingen spørgsmål i indlægget, udover hvem der har disse blink til salg eller bytte.

Hvis man ikke vidste bedre, kunne man til tider få den tanke, at Lars har aftaler med "influencere", om at holde gryden i kog LOL

Mvh Thomas

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2021 kl. 12:20
Hej Thomas.

Jeg kan jo se, at det er, hvordan  man hver især læser indlæggene, som åbentbart er afgørende for, hvordan det indlæg tolkes, fred være med det, men indlægget var ment som en forespørgsel, så vil vi ikke tærske langhalm på det mere!

Du ved ikke bedreWink, jeg har aldrig været "gift" med hverken forretninger - producenter eller ejere af websider, det med at holde gryden i kog, er jo længe ovre her på 123nu, det blev ødelagt, for nu mange år siden, af profesonelle( amatører) som ikke kunne skille forretninger (Konkursboer mm.) fra det, som almindelige medlemmer ønskede, nemlig have salg / køb / bytte mm. til private, men det forretnings prægede, hører jo til i højre side, under reklamer mm.

Jo, jeg har været knyttet til forretninger / websider og forfatter til bøger, men jeg har aldrig gået på kompromi med, hvad jeg personlig står for, og det har jeg stået fast ved, i hele mit efterhånden lange lystfiskerliv.

Din antydning af, at Lars Ågård er inde over det her, må stå for egen regning, jeg har kendt Lars siden 123nu blev til, og brugt ham professonelt, når der har været ting, som skulle afklares, og det har ham gjort til min fulde tilfredsstillelseTongue, trods alt det fnidder og ballade, som til tider har været mere reglen, end undtagelsen.

Jeg kan godt lide 123nu, og har haft mange gode forbindelser til aktive folk, som brænder for lystfiskeriet, men jeg må da indrømme, at der i de senere år, er lidt langt imellem oplevelserne, og jeg kan til tider undre mig over, at Lars Ågård holder ved.

Mvh
Per Karlsen.


Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2021 kl. 01:38
Hej Per,

Her finder I en lille stak Lill-Öringen til en rimelig pris (indtil videre...):

https://www.tradera.com/item/340364/488433041/abu-lill-oring

Hvor anvender man egentlig Lill-Öringen her i landet - å, sø eller kyst? Har vist selv en enkelt liggende, men har aldrig givet den en reel chance, da den går lidt mærkeligt i vandet. Måske en fejl, da det jo er et blink, som ABU har haft på programmet i mange år (= efterspørgsel = fangster hos brugerne?...).

Mvh Henrik


Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2021 kl. 08:00
Hej Henrik.

Tak for henvisning.

Vi havde været omkring Tradera, og vi er fristet, men det er jo vilde forsendelses omkonstninger, der kommer oven i, hvis alle modeller skal købes særskilt, så vi har is i maven, og håber på en henvendelse, hvor størstedelen af de efterlyste blink, måske kunne tilbydes i et sæt.

Jeg har brugt lill Ôring, rigtig meget i Ul tidens første år, både på kysten i åen og søen.

På de Sønderjyske kyster, har vi især haft held i fjordene, men i dag tager jeg den kun i brug i særlige situationer.

Da vi havde mange Steelhead i vores lokale Hoptrup å - Aller å, og nordpå i Lerkenfeld å og Bjørnsholm å - samt Trend å, ja da brugte især mine børn Lill Ôring, og vi har fået vores fangster.

På kysten har jeg brugt de nye Bombardo flydere, til nogle hjemmestøbte lill Ôring, da vægten så er små 4g., men jeg har derimod aldrig brugt blinket i P&T vande.

At lill Ôring går mærkeligt er rigtig, men når man arbejder lidt med indspinningen, så er den effektiv, og de stribede modeller kan være suveræne, når talen er på aborre og jeg har flre gange under brug af bombardo flådene fået fine hornfisk, hvor alt andet ikke gav gevinst.

Mvh
Per Karlsen.


Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jens65

Tilmeldt:: 06 Aug 2015
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens65 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2021 kl. 13:07
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jens65

Tilmeldt:: 06 Aug 2015
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens65 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2021 kl. 13:13
Nåh så forsvandt teksten da også. 
Jeg fangede engang en skrubbe på lilløringen, så det er et alsidigt blink. 
Men Per, det undrer mig at du ikke efterlyser Ninette. I gamle dage sagde "man" at var der intet der lykkedes så på med Ninette. Men du har den måske i æsken allerede. Jeg bruger det ofte, og det fanger glimrende.
Og bliv endelig ved med at skrive, der er altid nogen der vil kommentere mere eller mindre uheldigt. 
Vh
Jens 
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2021 kl. 15:11
Hej Jens.

Jeg har brugt Ninette, men jeg valgte den tidligt fra, mest fordi jeg synes, at pladen var for tyk i godset, og dermed lidt en vægt, som jeg ikke helt kunne styre, så blinket svævede, som jeg ønskede det.

Jeg valgte så, de norske modeller i tyndplade, dem kunne jeg bedre styre, men i de senere år, har jeg støbt de fleste små blink i ren hvidmetal, for få den ægte sølvfarve + lav vægt, og de blink kan jeg få til at gå ordentlig, både på kyst og i å / elv / sø.

I dag får jeg de helt små ske blink, lavet ved en meget dygtig grejmager, som laver blinkene af sølv fade + i kobber/ ren sølv - ren kobber - ren messing og rustfast, med nogle meget flotte ihugget skæl, så her har jeg, hvad der skal til at fange de fisk, som er lidt vanskeligeWink

I mange år, har jeg så lavet mine blink om fra boret til falske gennemløbere, enten ved at have rørfluerør i de boret huller, eller ved at lime tyller på bagsiden, eller på ryggen af emnerne.

Jeg har vel små 90% af mine blink lavet som gennemløb, så ud over de ægte støbte genneløbere, har jeg reelt adgang til gennemløbere, selv med umulige faconer.
Jeg mener, at går et blink godt, så vil jeg få blink, der går 20% bedre, ved at få dem lagt ud, som gennemløber.

På billedet er der vist nogle eksempler på UL ske blink, sat på et rigbord. Jeg har alle mine gennemløbere monteret på et rig, med 30 cm./ 0,45mm. nylonline - enkelt kroge og svirvler, så bindes ganske tyndt fusionsline i svirvlen, og jeg opnår de længder i kast, jeg ønsker, og får et roligt fiskeri, og de oplevelser der nu tilfalder migWink

Jeg skylder nok lige at sige, jeg har flere setup til mit Ul fiskeri, både multi og fastspole hjul + flere typer stænger, også ombygget fluestænger, men de fleste fletliner ligger på 0,06mm. - 0,12 mm. i forskellige linefabrikater. Jeg vælger reelt mit aktuelle setup, efter forholdene, og ja så også efter, hvad humør jeg er i på dagenTongue



Mvh
Per Karlsen.



Redigeret af PK - 22 Aug 2021 kl. 15:25
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum