Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Maling

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Maling
    Sendt: 04 Feb 2022 kl. 21:51
Jeg er på jagt efter maling, der skal kunne modstå flg. på støbte blink:

Der skal grundes med en form for fleksibelt grunder, ligeledes selv den færdige farve.

Hvorfor? Jeg har en del Smelt lignende blink, hvor jeg ønsker at kunne bøje og forme blinket efter omstændighederne. Det samme gælder de ældre Stripper blink, da de er vanskelige at kaste med, når talen er på multihjul, de er for livlige i kastet, og jeg plejer at klemme blinkets facon, så bevægelserne ikke er så voldsom, men det kræver en type maling, der kan tåle, den behandling, altså ikke revner og skaller af!

Jeg har for mange år siden fået, det omtalte maling af Jens Ploug Hansen, men det var maling i glas, så jeg har ingen data, og kan ganske enkelt ikke i dag huske, hvad den maling hed, eller hvor den kom fra.

Malingen virkede fantastisk, og passede fint til de legeringer, vi lavede ved at blande en blød sej blanding af hvidmetal - tin og trykker bly, den blanding gjorde, at blinket ikke knækkede, men kunne bøjes mange gange.

Er der nogen her på forum, som evt. har kendskab til maling, der kunne bruges? Det er i princippet lige meget om det spray eller til pensel, bare det kan holde til at blive bukket.

På forhånd tak.

Kun henvendelse pr. mail!

Mvh
Per Karlsen.


Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2022 kl. 00:44


Hej,

Hvad med denne type - den er lavet til gummibåde mv., så den må kunne bøjes en del før den skaller af igen:

Polymarine Letterflex 125 ml. PVC maling Hvid


Mvh Henrik


Redigeret af Henrik L. - 05 Feb 2022 kl. 00:49
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2022 kl. 08:07
Hej Henrik.

Tak for respons.

Jo en god ide'Wink, men da jeg ikke mere har en malerkabine med udsugning, så rent sikkerhedsmæssig, så er det nok ikke en god ide' at stå med snuden i de dampe, og ja som al speciel maling, det koster, men sådan er det det.

Jeg skal lige følge dit spor, for jeg har en formodning om, at der evt. er alternativer til de typer maling her. Jeg kunne godt tænke, at der måske et eller andet sted findes noget vandbaseret maling, og det plejer ikke at betyde, at man skal have malermasken på hele tiden.

Mvh
Per Karlsen
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2022 kl. 19:04
www.billigbilpleje.dk/pl/Garagen-Maling---Rust---Spartel-Motip-Spraymaling-og-lak-Alkyton-Fleksibel-Rustmaling_147387.aspx

Alkyton lak hæfter på så godt som alt og er meget flexibelt, ved dog ikke om det fås i de farver du søger

Jesper Rasmussen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2022 kl. 23:54
Hej Jesper.

Tak for hintetWink

Jeg har for mange år siden brugt noget af det, maling bare i spray fra Belton, men mon ikke der er rigeligt med farver, til at jeg kunne lave mig et sæt blink med fleksible farver, som kan bukkes.

Jeg skal lige en runde på nettet, og søge på Alkyton, jeg har en tysk kontakt der gør i lak til både og biler, så han har måske en ide' om, hvor man kunne købe lidt mindre portioner, noget a la Humbolts bøtter, vi får at se!

Mvh
Per Karlsen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum