Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluekurv

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluekurv
    Sendt: 08 Dec 2022 kl. 11:37
Er der nogen som har erfaring med denne linekurv?


https://sondergaard.eu/da/

Mvh
Per Karlsen
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2022 kl. 18:44
Har ingen erfaring med den. Men ville nok være en lille smule skeptisk på grund af den - efter min mening - manglende front. Ved vadning i lettere søgang kan bølger slå ind i kurven og flytte rundt på linen eller måske ligefrem løfte den ud af kurven. Men det kan selvfølgelig komme an på en prøve.
Til top
Per Gylling hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Gylling

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2022 kl. 19:48
 
Kan kun anbefale de skumkurve👍 

Har brugt min flittigt de sidste 6-7 år.  

Funktionel er de bare i top og fatter stadig ikke nogle gider plastkurve, som er stive, tunge og klodsede og eneste force er de er bedre at sidde på end en skummodel. Nu har jeg fisket over 30 år kysten og har aldrig haft behov for en kurv at sidde på. 

Skumkurven er genial og den åbne front er så nice at have. 
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2022 kl. 22:52
Nu er min situation, at jeg har altid brugt en eller anden form for flue kurv, faktisk siden 1968, og der har været mange - Hardy kanvas - Bean - felxistripper + alverdens hjemmelavet, alt har virket i den tidsalder, de har været lavet til, og med en 25 års periode med små 280 fiskedage om året, ja så er tingene virkelig brugt.

I dag har jeg, på mine gamle dage, den første af FUTUREFLY COASTAL skum kurv og er rigtig tilfreds med den, bortset fra, at de kurve der åbne fortil, ofte har den skavank, at fluelinen skylles ud i høj sø, og dyb vadning, men grundet mobilitet, så vader jeg ikke dybt mere, så det er ikke noget problem i dagligdagen.

Hvad er forskellen på Future flys skum kurv, og de modeller fra Søndergaard?

Mvh 
Per Karlsen
Til top
Peter Krogh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
PeterK Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2016
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2022 kl. 21:00
Tænker den er rigtig fin, hvis du ikke fisker i bølger eller vader dybt.
Der er ingen tvivl om at din line bliver skyllet ud hvis der kommer bølger. Jeg går selv med en klassisk kurv og selv med den sker det at linen bliver skyllet ud i hårdt vejr eller når jeg bliver for modig :)

Mvh. Peter
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2022 kl. 09:36
Mener at futurefly's er den samme lavet af Søndergaard 🙂

Var på Maldiverne tidligere på året og fiskede GT i værre brænding end 99,99% fisker i herhjemme, brugte en hjemmelavet kopi, mine venner brugte alle ecoastal. Ingen havde problemer med at linen blev skyldet ud når man lige fik en bølge henover hovedet, man holder bare lige fat i kanten på fronten når bølgen kommer...

Største problem lader til at være at piggene falder ud af og til.

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum