Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

polaroid

 Besvar Besvar
Forfatter
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frankjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: polaroid
    Sendt: 10 Apr 2023 kl. 07:55
Jeg undrer mig over den store prisforskel, der er på polaroidbriller.

Findes der gode eller dårlige glas, eller er polaroid bare polaroid?
Jeg er klar over, at farven har betydning for, hvad, de bruges til.
Værdsætter svar fra personer, som har teknisk indsigt.
Vh Frank
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2023 kl. 09:10
Hejsa ja der er stor forskel de fleste bruger polycarbonat er ganske fint og gode også det der er billigst der ligger du fra alt fra 400-1000 kr alt efter mærke. dyre briller bruger som regl rigtig glas og også polycarbonat du kan få lavet dem ved optiker også de koster som regl fra 1000 kr til 2500 kr . bruger selv Smith Optics Guide Choice koster ca 1800 kr er en super god brille med rigtig glas og den passer mig godt 


Til top
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frankjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2023 kl. 11:47
Hej Claus
Ses inden længe :-)

Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2023 kl. 12:11
Polaroid er et varemærke, deres solbriller fået med og uden polariserende filter indbygget. Det polariserende filter er det vi lystfiskere gerne vil have, da det fjerner uønsket genskin fra vandoverfladen, og gør det nemmere at se ned i vandet.

Der findes så forskellige kvaliteter i fremstillingen af brillerne, de billigste med plastiklinser har sjældent polariserende filter helt ud til kanterne, og sjældent et rigtigt godt filter. Polycarbonatlinserne er de letteste, men har en smule forvrængning i, glas de tungeste og mindst forvrængning i synet.

Billige kan sagtens være ok, men der er forskel når man sammenligner.

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frankjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2023 kl. 07:14
Tak for svaret.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum