Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reje fluen Pinky.

Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Status: Offline
Beskeder: 1759
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Reje fluen Pinky.
    Sendt: 09 Dec 2024 kl. 11:22

Under oprydning i nogle gamle backup, fra midt i 70erne, kommer der en fil frem, med billeder af Rejen Pinky, er der nogen der kan huske den? Det var Kaj Harbo, som var importør af Daiwa fiskegrej, som kom med den. Vi var et par fluebindere, der bandt Pinky til forretningerne i Odense, og ja, tænk en gang, hvordan rejerne er udviklet hen over tid, vore dages Pattegrise / Høtyve an mas, og mange hundrede andre modeller.

De rejer var daværende rigtig gode, og de var lavet meget forskelligt, den ene type havde ryg af hårde halvrunde plaststrimler, men det var pink farven, som drev mønsteret.

Jeg mener, at de første Pinky havde haler / ben / falsk hackel af meget mørkerødt filament, en form for perlon, som blev købt hos Jock Scott i Århus, senere brugte vi rød kalvehale, egentlig var der ikke meget liv i materialerne, men det var der jo heller ikke i de originale P.K. Rejer, men der blev fanget fisk på de fluer, mange endda.

Moderne rejer kan vel med lidt god vilje, sammenlignes med fulddressed fluer, kontra almindelige vådfluer, hvis vi skruer tiden tilbage eller?

Angående rejen Pinky, er jeg nysgerrig efter, om der er nogen, som evt. ligger inde med de oprindelige salgs kataloger, eller andet skriftlig materiale. Jeg er ikke helt sikker på årstallet, hvor Pinky rejen første gang var til salg. Data vil være en fin gestus historisk set, og måske viden til vores efterkommere udi fluer, kystflue fiskeri, og fluebinding.

Er der nogen, der evt. kunne hjælpe, så ville jeg være meget taknemmelig.

På forhånd tak.

Mvh Per Karlsen.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down