Jeg er på jagt efter maling, der skal kunne modstå flg. på støbte blink:
Der skal grundes med en form for fleksibelt grunder, ligeledes selv den færdige farve.
Hvorfor? Jeg har en del Smelt lignende blink, hvor jeg ønsker at kunne bøje og forme blinket efter omstændighederne. Det samme gælder de ældre Stripper blink, da de er vanskelige at kaste med, når talen er på multihjul, de er for livlige i kastet, og jeg plejer at klemme blinkets facon, så bevægelserne ikke er så voldsom, men det kræver en type maling, der kan tåle, den behandling, altså ikke revner og skaller af!
Jeg har for mange år siden fået, det omtalte maling af Jens Ploug Hansen, men det var maling i glas, så jeg har ingen data, og kan ganske enkelt ikke i dag huske, hvad den maling hed, eller hvor den kom fra.
Malingen virkede fantastisk, og passede fint til de legeringer, vi lavede ved at blande en blød sej blanding af hvidmetal - tin og trykker bly, den blanding gjorde, at blinket ikke knækkede, men kunne bøjes mange gange.
Er der nogen her på forum, som evt. har kendskab til maling, der kunne bruges? Det er i princippet lige meget om det spray eller til pensel, bare det kan holde til at blive bukket.
På forhånd tak.
Kun henvendelse pr. mail!
Mvh
Per Karlsen.