Jeg har under oprydning på en gammel harddisk, desværre kunne konstatere, at min gamle optegnelser fra omkring 1990, med de første kystflue mønstre til det danske kystfiskeri, er gået tabt
Jeg kan ikke genskabe de data, da den partition, er formateret!
Selvom jeg har har bundet mange tusinde kystfluer, især de første mønstre, så er der især et, nemlig Claus Eriksen's Fyggi, som der blev bundet mange af, og så selvfølgelig fisket med, og i den grad fanget fisk på!
Jeg kan desværre ikke huske, det oprindelige mønster af Fyggi, men håber på lidt hjælp her på forummet.
Jeg skal bruge mønsteret til opgradering af min Flue Cd, da der på skiven ligger masser af oplysninger på kystfluernes historie, men lige netop Fyggi mønsteret, er ikke med i sin originale udførsel.
Jeg mener ikke, at de første Fyggi mønstre, havde antenner af de gummiben, som bruges i dag, jeg mener, det var trusse elastik i hvid, men jeg kan huske helt forkert
Er der nogen, der evt. kan trylle det originale Fyggi mønster frem, både med tekst og billed, så vil jeg modtage de oplysninger, med stor tak!
Mvh
Per Karlsen.