Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Djursland .. hvor ?!

 Besvar Besvar
Forfatter
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Djursland .. hvor ?!
    Sendt: 27 Aug 2011 kl. 14:49
Hejsa..
 
Nå, onsdag er den store dag hvor Djursland skal udforskes .. det store spørgsmål er så, HVOR skal man tage hen. Kendskabet til Djursland er på et absolut nulpunkt, så hvor pokker skal man lige tage hen ?!
 
Ørde
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 14:55
Hvad skal der fiskes efter og hvordan ?
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 14:58
Udelukkende havørredfiskeri .. 1 stk fluekæp og 1 stk. spinnekæp
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 15:07
Der er mange toppladser...

Jeg kan personligt bedst lide Jernhatten på denne årstid. Mange hø, oftest trækkende i stimer og fine chancer for multer også. Der er næsten altid god plads...

Andre gode steder er selvfølgelig Gjerrild og sangstrup klinter, med masser af fisk.

Der er ligeledes godt ved Glatved strand, men ikke så kønt for øjet.

http://troutbum.dk/fiskepladser.htm se plader her.

Knæk og bræk

Lars
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 16:27
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 16:46
Hej Ørde.

Her lige te link til et kort over en masse pladser på Djursland.


Jeg vil anbefale dig at opsøge yderkysten. pladser som jernhatten, ruggård, glatved er alle gode bud, i jagten på at finde en ørred.

Venlig Hilsen Daniel Holm

justonemorecast.dk


Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 16:59
det lyder sgu godt .. Jernhatten og det der Ruggård havde jeg også google't mig frem til, og det ser ret interessant ud .. hvad med Kobberhagen ?, er det også noget .. det ser sgu meget frækt ud  ..
 
er der i øvrigt nogle af jer, der er bekendt med overnatningsmuligheder i området .. hotel/kro eller lign. ?!
Til top
jeppe madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jeppe m

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Geografisk: grenå
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeppe m Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 17:54
Kobberhage er en alletiders plads, på højde med de andre nævnte
Til top
Allan Kendahl Døj Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dojsejler Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dojsejler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 20:25
Du kan leje hytter på Blushøj Camping, så er der ikke langt til kysten Wink
http://blushojcamping.dk-camp.dk/hytter?languid=1
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 07:44
Hej Ørde,
 
jeg er fuldstændig enig med de andre bidragere til tråden. Særligt Daniel m.fl.'s fremragende hjemmeside er god at kigge på. Djurslands østkyst er nærmest en lang kystplads (hvis man lige ser bort fra fredningsbælterne) og på onsdag siger regionaludsigten for Østjylland 7 m/s fra vest. Holder den, kan samtlige pladser fiskes med både spin og flue.
 
Se vandtemperaturer, vind-, tidevands- og strømprognoser med mere her:
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 07:56
Carsten Skøtts flotte side ikke at forglemme, men den har Lars jo allerede linket til Smile
I øvrigt er jeg helt enig med Daniel i, at yderkysten er et oplagt valg. Ebeltoft Vig og andre lidt mere beskyttede farvande i området kan dog også kaste fisk af sig allerede nu, hvis man rammer det rigtige sted Wink
En mulighed hvis yderkysten mod forventning skulle virke livløs.
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 09:28
Jeg er lige kommet tilbage efter et par timers fiskeri på yderkysten.
Der er, som en tidligere i tråden siger "masser af fisk"!
Desværre er der så mange fjæsinger derude, at i de godt to timer jeg forsøgte mig, lykkedes det ikke at have et eneste kast, uden en fjæsing straks kastede sig over fluen, og så sjovt er det ikke at stå og pille fjæsinger af krogen!Unhappy
 
Mvh
Henning
 
PS. Er der nogen der kender en flue de ikke vil have? 
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 09:39
Hej Henning,
 
den her flue sorterer i nogen grad fjæsingerne (og i øvrigt også alle andre arter) fra LOL:
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 10:25
Citat: TT101

Hej Henning,
 
den her flue sorterer i nogen grad fjæsingerne (og i øvrigt også alle andre arter) fra LOL:
 
Det tror jeg gerne, jeg er bare ikke sikker på, at jeg har råd til at fiske med den slags kunstværker!Wink
Flot flue ellers LOL
 
Mvh
Henning
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 11:39
Hej Henning,
 
det kan der nok være noget om LOL og mange tak for rosen!
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 17:08

Vil anbefale stenrevet randersfjord, ud for udby!

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 17:24
Hej igen ØRDE. Big smile

De førnævnte steder, kan jeg alle prise, da jeg har været alle de steder. Fisket alle de steder, og fanget alle de steder. At jeg så også savner alle de steder tjaaaaaa.....

Omkring Udbyhøj - sydsiden ud over sandbankerne ved lavvande, og så stå yderst, og kigge ned i 10-12 meters krystalklart vand, helt ned til bunden. fiske indtil vandet når navlen, og så ellers få rø - øh halen med sig i en fart, da vandet til tider kommer ret hurtigt ind. Afhængigt af måne og vindforhold.

Knæk & Bræk min ven
 - Kim -




Redigeret af kikophil - 28 Aug 2011 kl. 17:25
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 17:30
Hov Ørdemand he he. Jeg har jo så også tidligere skrevet om Gjerrild områderne, hvor der også kommer ret dybt vand ind til kastelængde.

Jeg tror, at Randers sportsfiskerklub har et "større fiskehus" derude, så du kunne da forhøre dig om overnatning der. De har også lille have med mulighed for grilning m..m

Mvh. - Kim -
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 18:02
Citat: kikophil



Omkring Udbyhøj - sydsiden ud over sandbankerne ved lavvande, og så stå yderst, og kigge ned i 10-12 meters krystalklart vand, helt ned til bunden.
 
Imponerende, - der var da vist helt usædvanligt højvande den dagConfused
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 18:17
Hejsa Henning  Big smile

Det er så omkring 35 år siden, og du ved jo, at der godt kan ryge et par meter på med årene he he.

Og en sådan dybde er jo svær at bestemme, men at vandet syntes krystalklart, og at man kunne se meget langt ned (til bunden), er sikkert og vist.

Faktisk har jeg tænkt på, om ikke dette sted skulle være en del af min kommende rundtur i Jylland, på alle de gamle steder. Og der er vist ingen tvivl om, at mange af de gode gamle hot spots, vil vise sig meget anderledes end man husker!.

Nå men måske jeg i min kommende "turn around", finder andre steder, der kan give noget fleks på stangen. Stederne ændrer sig jo hele tiden!.

Mvh. - Kim -
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 18:22
Dybden ved udbyhøj er omkring 6-7 meter i sejlrenden.
Badekarret - alias - sækken er ved at sande til.
 
Randers fiskeklub udlejer ikke til ikke medlemmer Smile
 
 


Redigeret af fiskefreak - 28 Aug 2011 kl. 18:27
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 18:38
Claus M Big smile

Mange tak for input. Ja der sker jo store forandringer med årene. Man tør jo snart ikke besøge de gamle "spots" he he.

Dengang havde vi store problemer med de store polske kulbåde. De sejlede for fuld kraft ind i fjorden, således at vandet blev trukket ud mod midten. Så røg vores både med motorer ind under bådebroerne hvor der blev helt tørlagt. Lidt efter kom vandet så voldsomt tilbage - som ved en sunami - og bådene med deres motorer bankede op under bådebroerne. Mange motorer blev smadret af dette - ØVè Big smile

Mvh. - Kim -
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 18:50
Citat: kikophil

Claus M Big smile

Mange tak for input. Ja der sker jo store forandringer med årene. Man tør jo snart ikke besøge de gamle "spots" he he.

Dengang havde vi store problemer med de store polske kulbåde. De sejlede for fuld kraft ind i fjorden, således at vandet blev trukket ud mod midten. Så røg vores både med motorer ind under bådebroerne hvor der blev helt tørlagt. Lidt efter kom vandet så voldsomt tilbage - som ved en sunami - og bådene med deres motorer bankede op under bådebroerne. Mange motorer blev smadret af dette - ØVè Big smile

Mvh. - Kim -
 
Hej Kim,
 
Ja der kan ske store forandringe på både kort og lang tid.
 
Problemet med de "store" skibe er der stadigvæk - men bådejerne tager jo forebehold for det - der kan være et gevaldigt sug fra de store både, specielt ved Stenrevets østlige ende i mellem de par små toppe der stikker op ved lavvande -
 
Venligst
 
 
 
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 21:37

Kanont med input drenge .. nu skal den sgu have kniv!!!

Jeg havde dog fornemmelsen af, at fjæsingfiskeriet var på retræte, eller at de ihvertfald var koncentreret til et relativt lille område, det er måske ikke tilfældet ?!
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 11:26
Jeg prøver lige igen ..
"Jeg havde dog fornemmelsen af, at fjæsingfiskeriet var på retræte, eller at de ihvertfald var koncentreret til et relativt lille område, det er måske ikke tilfældet ?!"
 
det ville jo være lidt træls at afsætte nogle dages fiskeri, for at finde ud af at der "kun" var fjæsing .. håber i har lidt input!
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 12:06
Citat: Ørde

Jeg prøver lige igen ..
"Jeg havde dog fornemmelsen af, at fjæsingfiskeriet var på retræte, eller at de ihvertfald var koncentreret til et relativt lille område, det er måske ikke tilfældet ?!"
 
det ville jo være lidt træls at afsætte nogle dages fiskeri, for at finde ud af at der "kun" var fjæsing .. håber i har lidt input!
 

Jeg tror ikke man kan sige fjæsingfiskeriet er på retræte, de ture jeg har været ved kysten over de sidste tre uger, kan jeg ikke se deres antal skulle være gået ned, måske endda tvært i mod.

Mit fiskeri, ligger som regel tidligt om morgnen, og et eller andet sted har jeg læst om, at fjæsingerne skulle være mest aktive om natten – hvis det er tilfældet, skulle man måske hellere spare sine anstrengelser til lidt op af dagen.

Næste gang jeg tager til kysten, vil jeg medbringe en spand og en pølsetang, hvis der så er lige så mange som de sidste ture, så tager jeg dem med hjem og æder dem!Angry

 

Mvh

Henning

Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 13:00
Hej Ørde,
 
skulle det vise sig at fjæsingerne er lige lovlig i hopla på yderkysten, er der bestemt ikke noget i vejen for at søge ind i de mere beskyttede farvande i området, som for eksempel Ebeltoft Vig m.fl. Vandtemperaturen er på flere lokaliteter i disse vige nu er nede på 14-16 grader. Det betyder, at rejerne begynder at rykke på sig og det kan sommetider give et formidabelt fiskeri.
Du er altid velkommen til at sende en pm eller skrive på ttfishalot@yahoo.dk for yderligere udveksling af ideer om fiskeriet på Djursland og omegn.
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down