Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Helt grøn fluefisker

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Johannes_W

Tilmeldt:: 08 Sep 2014
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johannes_W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Helt grøn fluefisker
    Sendt: 11 Sep 2014 kl. 18:33
Hej alle flue fiskere.

Jeg har netop købt mig en flue stang da jeg i mange år har været fascineret af flue fiskeri.
Nu har jeg øvet mit kast i noget tid (måske en times tid sammenlagt) og jeg syntes virkelig at det er svært at få linen mere end 5 meter frem, og derfor vil jeg gerne høre om der er nogen herinde der vil hjælpe mig.
Jeg bor i Århus og har kigget efter kaste kurser, men det eneste jeg har kunne finde var Stef's Fluebinderis kursus som var i april.
Hvis der er en venlig fisker i nærheden af Århus der kunne tænke sig at vise mig nogle teknikker en dag så må i endelig sige til. Jeg vil også gerne smide et par hundrede kroner for noget god undervisning. 

Endnu et spørgsmål.
Hvor i Århus skal jeg tage hen for at fiske med flue, og er der nogle kystpladser hvor det ikke er nødvendigt at bruge waders?
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 19:39
Hej Johannes
Vi har en klub midt på Djursland. Der er ca 50 medlemmer og deriblandt ca. 10 fra Århus og omegn. Det koster 50kr om året. Vi kan sagtens få lært dig fluefiskeriet, men det betyder at du selv skal tro på det og møde op med fluestangen. http://djursfluefiskerforening.dk

https://www.facebook.com/djurs.fluefisker?ref=ts&fref=ts

Formanden...
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 20:08
Johannes smid et pm, med din adresse så vil jeg sende dig lidt af mit overskud fra min kystflueboks den skal renses lidt ud.
Til top
jens egebro Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klabaudermanden

Tilmeldt:: 21 Mar 2008
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klabaudermanden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2014 kl. 11:08
Hejsa, du er velkommen til at komme og øve sammen med mig på min græsplæne, - så er jeg ikke alene om at "fiske GRÆSkarper" jeg bor i udkanten at Århus. Smid mig en besked eller SMS på 27280869
Hilsen Jens
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down