Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket forfang?

 Besvar Besvar
Forfatter
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilket forfang?
    Sendt: 04 Maj 2011 kl. 19:57
Hej..
 
Jeg er kommet tvivl i junglen af flueforfang, og vil gerne vide hvilke forfang, der egner sig bedst til hvad?
 
vil i den kommende tid fiske i/på:
 
 - Kysten
 - Put and take
 - allingåen (2 meter dyb ca.)
 
hvad ville være det ideelle dertil?
 
 MVH Frederik
 
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 21:10

Det kommer an på hvilken flue du vil benytte. På kysten er det ofte 0,20-0,25 der benyttes. Det samme i put and take medmindre du vil sight fiske eller bruge helt små fluer. Så er 0,14-0,28 ideelle.

 
Hvad skal du fiske efter i allingåen??
Til top
oliver bugge hunt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oliverbugge

Tilmeldt:: 22 Okt 2010
Geografisk: beder
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oliverbugge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 21:42
Du skal på kysten fiske med akron eller riverge fluorcarbon   9, 12 fod, 0.23 og så købe det en forfangs spids også i 0.23, det kan købes på korsholms hjemme 3 for et eller andet.
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2011 kl. 00:21
Citat: thomassmedlarsen

Det kommer an på hvilken flue du vil benytte. På kysten er det ofte 0,20-0,25 der benyttes. Det samme i put and take medmindre du vil sight fiske eller bruge helt små fluer. Så er 0,14-0,28 ideelle.

 
Hvad skal du fiske efter i allingåen??
 
0.20 er måske liiige tynd nok til kysten. Jeg fisker kun kyst, og der benytter jeg altid 0.25/0.26 fluorcarbon fra Orvis eller Scierra


Redigeret af ATH. - 05 Maj 2011 kl. 00:35
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2011 kl. 08:45
Jeg vil både fiske efter ørreder og gedder i Allingåen :-)
 - jeg har også tænkt mig, at bruge noget lignende 0.25 fluorcarbo til kysten!
Men hvad med P&T??
 
MVH Frederik
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2011 kl. 17:04
Ingen der har noget til P & T?
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2011 kl. 09:46
fluorcarbon 0.18 - 0.24 er ganske udmærket til P&T, køb dig en herningflue såkaldt (Cat whisker) :P dræbende for P&T søer :p
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2011 kl. 10:06
tak :-)
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2011 kl. 17:59
Smile
Citat: ATH.

Citat: thomassmedlarsen

Det kommer an på hvilken flue du vil benytte. På kysten er det ofte 0,20-0,25 der benyttes. Det samme i put and take medmindre du vil sight fiske eller bruge helt små fluer. Så er 0,14-0,28 ideelle.

 
Hvad skal du fiske efter i allingåen??
 
0.20 er måske liiige tynd nok til kysten. Jeg fisker kun kyst, og der benytter jeg altid 0.25/0.26 fluorcarbon fra Orvis eller Scierra

Vrøvl, går selv med 0,18-0,20 FC på kysten, og jeg fanger også store fisk på det ! Smile
Man skal bare være mere forsigtigt i fighten
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down