Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blink .. Hammer

 Besvar Besvar
Forfatter
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Blink .. Hammer
    Sendt: 30 Okt 2014 kl. 23:20
Hej derude

For mange mange år siden, lå der en fiskeforretning i Vejle der hed Bjælkehytten .. og da jeg for mange mange år siden var en bette knejt, handlede jeg mit grej dernede .. de havde et hjemmelavet blink (tror jeg), hvor der med håndskrift stod skrevet "hammer" jeg mener ikke at der stod "the hammer", jeg mener der var med håndskrift skrevet hammer .. hvis jeg ikke husker helt forkert, så var det malet sølvgrå (spray) på den ene side, og blå/grøn på den anden side .. blink var ikke mere end 6 - 8 cm. langt, og vejede 10 eller 12g. .. det var udformet som et lille skeblink

Kunne det tænkes at det ringer en klokke hos nogle af jer derude, og kunne man evt. være så heldig at der var nogle af jer der lå inde med en form, eller nogle af blinkene ?? .. mine sidste forsvandt desværre i forbindelse med et tyveri ..

Håber der er nogle af jer der kan være behjælpelig
Til top
thor petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thorp

Tilmeldt:: 13 Aug 2003
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thorp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2014 kl. 12:40
 Jeg mener blinket hammer er fra ABU
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2014 kl. 12:41
nu kan jeg jo ikke 100% afvise dette, men jeg er ret sikker på at det er det samme blink .. hvis jeg ikke husker helt forkert, så har ABU lavet et som de kaldte hammer .. dette lignede et "hjemmelavet" blink .. måske ud fra en anden form eller lign.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2014 kl. 14:19
Det lyder som et af P.E's hjemmestøbte hammerlakerede blink. Per Carlsen fra Haderslev, burde kunne hjælpe dig.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
jØRN tONNESEN Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hardy Jorn

Tilmeldt:: 08 Jun 2010
Geografisk: fREDERIKSHAVN
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hardy Jorn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2014 kl. 15:53
I 1951 kom ABU med et blink med navnet ABU Glimmy Draget.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2014 kl. 18:51
Steen@ Har du nogen ide om hvordan jeg kommer i kontakt med Per ?
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2014 kl. 19:08
Du kan finde ham her ...

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/member_profile.asp?PF=102540

... og sende ham en personlig mail, hvis du har lyst.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1739
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2014 kl. 19:16
Hej Ørde.

Det er ikke undertegnede, der har rodet med støbning af blinket Hammeren, men der var rigtig mange gode hjemme støbte blink både i Søhesten i Kolding Storcenter og Bjælkehytten i Vejle.

Begge steder var det  Jesper Andersen fra Kolding, som var chefen, og kan du komme i kontakt med Jesper tror jeg, du er nærmere en afklaring.


Jeg kan ikke helt genkende at blinket har en skrift, men det skal nok passe.


Mvh
P.K.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2014 kl. 19:21
Det var da en skam Per .. så kan jeg passende spørge dig .. ved du hvordan jeg kommer i kontakt med Jesper ??
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down