Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp - valg af fluehjul til #7 - kystfiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Rasmus Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
dkrazzer

Tilmeldt:: 24 Mar 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dkrazzer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp - valg af fluehjul til #7 - kystfiskeri
    Sendt: 06 Mar 2012 kl. 22:17
Hejsa alle.

Jeg er "ny" med kystflue og har en Hardy stang klasse #7. Dertil har jeg købt en Guideline Coastal Skydehoved klasse #7.

Jeg havde købt et Guideline Quadra hjul klasse 4-6 efter anbefaling af en større fiskegrejsbutik. Desværre er hjulet for lille til min line setup og er nu sat til salg her på 123nu.dk.

Jeg vil så høre om nogen har et bud på et godt hjul til en god pris samt hvilken størrelse jeg skal vælge. Har set lidt på Scierras hjul, men er i tvivl om man skal vælge en klasse 5-7 eller en 7-9...

Nogen gode bud herpå??

Tak for hjælpen.
Knæk og bræk
Rasmus
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2012 kl. 22:24
hej,
min kærlighed er faldet på dette hjul fra Sciera, syntes det har de rigtige kvaliteter i forhold til noget kystfiskeri. Det er XDA+ hjulet, jeg har også TX2 hjulet men syntes det er lidt for tungt i forhold til.
 
 
vh. Søren
I would rather be fishing :-)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2012 kl. 22:38
Hej Rasmus
 
Vision 3Zone 6-9 vil klare det.
Hvis du er interesseret har jeg et med 2 ekstra spoler som jeg har til overs, så kan du evt. skrive til mig.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2012 kl. 22:39
Jeg ville klart vælge et Danielsson .... Det her 

http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/fluehjul/danielsson-l5w-4seven-w.html

Og så er det på tilbud i øjeblikket !
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2012 kl. 22:40
http://www.fluer.dk/produkter-fiskegrej/42-fluehjul/1069-okuma-airframe-fluehjul/

bruger aldrig andet og køb bare to så du har en reserve eller tre med forskellige liner på - de dækker fuldt mit kystfluefiskeri - jeg har dyre stænger og andet men et hjul som dette kører bare uden bøvl...bruger det nu også i å og andet...
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2012 kl. 23:17
Du kan også bare beholde dit Guideline hjul og prøve at spole Gelspun bagline derpå, så burde du få mere plads og måske plads til din 7'er line.
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2012 kl. 13:40
Jeg ville tage imod Martin tilbud og købe det Vision 3zone. Jeg har det selv og det har funget i 8-10 år efterhånden. Ja gu er det ej et hjul der får dine fiskemakkere til at blive grøn af misundelse, men tilgengæld så er det simpelt og virker altid og det har en tilpas blød/fin bremse til det hjemlige kystfiskeri.
 
MVH frank
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down