Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cardinal c3

 Besvar Besvar
Forfatter
Mads Gylling Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mkgylling

Tilmeldt:: 04 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mkgylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Cardinal c3
    Sendt: 05 Mar 2010 kl. 17:19
Vil lige høre om i syntes hjulet er for lille til kystfiskeri.
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2010 kl. 17:28
Hej Mads

Hvis det er den gamle sorte, vil jeg sige at det i størrelsen passer bedst til let spin op til ca. 18-20g. Drev mæssigt kan det sagtens klare mere da det er meget robust.

Det er et fedt hjul!

Mvh
Henrik

Til top
Rønn Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
shanti1501

Tilmeldt:: 21 Okt 2009
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér shanti1501 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2010 kl. 17:29
Hej Mads
Kommer lidt an på om du fisker UL eller 30 gr wobler. Jeg har selv et c3 og det er til det lettere fiskeri efter min mening men til gengæld rigtig fint og sjovt til det.
Til top
Mads Gylling Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mkgylling

Tilmeldt:: 04 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mkgylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2010 kl. 17:30
Det er den nye model jeg snakker om.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2010 kl. 17:54
til alm. kyst. skal man min. op op i cardinal 4,,, steen . på nordkysten, sjælland........
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2010 kl. 19:18
Hej

Den er da helt fin til Kolding Fjord og Lillebælt med de småblink der normalt bruges i området.

K & B - isen går nok snart!

Mvh Henrik
Til top
Ole Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
elldis

Tilmeldt:: 10 Jan 2008
Geografisk: Mors
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér elldis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2010 kl. 20:45
Hej Mads
Jeg har selv hjulet, men bøjlefjedersystemet gik i stykker efter ½ års fiskeri. Min far har samme hjul, og med samme problem......

VH Ole
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 294
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2010 kl. 21:41
Nu skriver mads jo at det er den nye model og den findes mig bekendt ikke som C4 model. C3'ern der kom for 3-4 år siden har en fin størrelse til lettere kystfiskeri. Hjulet er som mange andre af de nyere ABU fastspolehjul ikke af højeste kvalitet. ´´Godset´´ det er lavet af er simpelhen for spinkelt så jeg tror ikke det vil holde til fiskeri med tunge gennemløbere på Stevns.

Jeg købte en C3'er herinde ved en fejl for et par år siden (troede sgu' jeg havde købt en sort C3 ala den klassiske ). Nuvel hjulet kører ganske, fint men jeg knækkede håndtaget på en af de allerførste ture. Årsagen var en mindre hornfisk :-)

Men hjulet kører ellers aldeles glimrende og så vidt jeg husker var nyprisen 399 kr. Derfor kan det vel ikke forventes at holde årtier.

Peter
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 07:57
Hvis det er cardinal 33 c3 der er tale om er det et udemærket hjul lander let 10 punds havørred jeg bruger det både i åen og på kysten og har aldrig haft problemer med detdet passer til blink op til 12-15 g
Til top
Rønn Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
shanti1501

Tilmeldt:: 21 Okt 2009
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér shanti1501 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 09:03
Det er også den nye model jeg snakker om:-)
Og det er til det lettere fiskeri..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down