Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

undgå knuder ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Erik Otto Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
erikotto Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér erikotto Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: undgå knuder ?
    Sendt: 13 Jun 2012 kl. 08:14
Jeg talte med en tysk lystfisker, som mente at man kunne få en slags clips, som kunne sættes på fluen, så man ikke skulle binde knuder, hvis man ville skifte flue.  Jeg har lidt problemer med at se linen, så det ville være en dejlig hjælp. Nogen der kender sådan en ?  Ville man kunne anvende rødt forfang, som er lettere for mig at se ? Synes jeg læste et sted at rød ikke kan ses af fisk.
Erik


Redigeret af erikotto - 13 Jun 2012 kl. 08:21
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 08:59
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 10:46
Ja, eller en almindelig Owner blinklås Embarrassed
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2012 kl. 11:21
Problemet er bare at de er så stramme at man næsten ikke kan få fluen sat på og samme problem er når den skal af, jeg døjer vildt med dem og kan ikke forstå at de skal være så stramme, jeg er gået over til knude igen, denne ide er ok men de skal lave den noget løser i låsen
hilsen Tommi
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2012 kl. 12:53
Hej Erik
Jeg har samme problem med min øjne.
Har købt sådan en:
Den hjælper ikke med selve knuden,men kun til at tråde fluen,hvilket er mit største problem.
Og den virker.
mvh Henrik
Til top
Erik Otto Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
erikotto Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér erikotto Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2012 kl. 08:28
Jeg så i Hong Kong en lille maskine, som selv bandt linen på krogen, men mit øje fejlede ikke noget på daværende tidspunkt.
Søg evt på KF168.
Den kan imidlertid ikke bruges på fluer, da den ikke anvender krogens hul men binder om skaftet
Erik
der findes også en som bruger øjet og laver en lykke..


Redigeret af erikotto - 08 Okt 2012 kl. 08:55
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down