Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt hjul?? shimano, ABU, Daiwa ??

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ztyx

Tilmeldt:: 03 Jul 2014
Geografisk: Trekantsområdet
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ztyx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt hjul?? shimano, ABU, Daiwa ??
    Sendt: 05 Sep 2014 kl. 14:13
Hej folkens..

Jeg bliver nødt til at bruge jeres hjælp lidt.. Mit gamle Shimano GT-RA 4000 er sku ved at stå af, så skal bruge et nyt til min 10' Speedmaster ML 7-21g. 

Sættet bliver brugt til bombarda og lidt blink/wobler, hovedsageligt på de danske kyster efter havørreder når de gider at slås med mig. Bombarda str 15-20g, og blink/wobler i str 8-18g.

Jeg har kigget lidt på det tyske marked (ja jeg ved godt at vi bør støtte de danske butikker, men det er min økonomi ikke til, da der er mange penge at spare i tyskland og har familie der), og har kigget lidt på noget ala Shimano Biomaster, Rarenium CI4+ (stradic er vist samme model uden ekstra spole), muligt Sustain hvis økonomien rækker. 

Har jo brugt Shimano i en del år efterhånden, men er da åben for andre muligheder. Har kigget lidt på ABU sorön STX, men har ingen anelse om hvordan de forskellige hjul er i forhold til hinanden. Daiwa kan også sagtens være en mulighed, men kender endnu mindre til dem =)

Tænker stadig jeg ønsker et hjul i en ordentlig størrelse (4000).

Budgettet ligger nok omkring de 180-200euro (1200-1400kr)

Mvh.
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2014 kl. 15:06
Hej
Hvis du vil købe i Danmark så prøv at se på,
www.fisk og fang.dk
shimano technium fd 4000 999,00 kr
shimano susastain fg 4000 1949,00kr.
shimano stradic c14+ fa 4000 1899,00 kr.
se deres side de har mange hjul til rigtig gode priser,
jeg har ingen personlig interesse i fisk og fang, men køber meget af mit grej der da de altid er konkurence dygtige på prisen.
held og lykke med din søgning.

hilsen Peder

Redigeret af æ fisker - 05 Sep 2014 kl. 15:07
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2014 kl. 15:49
De fastspolehjul som Shimano producerede tilbage i 70'erne og 80'erne var lavet i en suveræn kvalitet, og de kunne sagtens holde til intensiv brug i en 20 - 30 år, hvis de blev holdt rene og passet med fedt og olie. Og derfor kunne det fint svare sig, at investere i de dyreste modeller.

Men de tider er desværre forbi, nu om stunder skal man nok kun regne med, at et Shimano fastspolehjul max holder i 2-4 år, hvis det bliver brugt intensivt.

Så køb et prisbilligt Shimano hjul, og smid det over skulderen når det går i stykker. Som prisniveauet er lige nu, der kan man jo sagtens købe to eller tre prisbillige hjul, for det samme som et af de dyre koster. 
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Krpe12111211

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Aulum
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Krpe12111211 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2014 kl. 16:24
Fantastisk hjul og billig fragt ........ prisen skulle nok være 125 - 130 pund, men alt i alt rigtig godt.
 
Men måske et frisk bud.
 
 
 
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2014 kl. 16:45
Plueger Patriarch....jeg har brugt mit på kysten i et års tid, og det fungerer bare. Mit er str. 9535.

http://hvidovresport.dk/Shop/labels/hot/patriarch-fastspolehjul.aspx




Redigeret af Møllenberg - 05 Sep 2014 kl. 16:46
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ztyx

Tilmeldt:: 03 Jul 2014
Geografisk: Trekantsområdet
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ztyx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2014 kl. 17:26
Hvordan ligger sådan et pfluger patriach i forhold til daiwa caldia ? 

Kan godt hører lidt at shimano ikke bliver bedre, selvom mit gt-ra har holdt en del år.. jeg ved ikke om mængden af lejer i sådan et hjul har noget at sige, men kan da se at flere af shimanos konkurrenter kører med flere lejer end shimano (- Stella).. 

Pfluger er lavet i magnesium / titanium hvilket måske gør lidt for levetiden.. daiwa er sealed imod saltvand.. 

Hvordan er line oplægget på pfluger/daiwa i forhold til shimano? Hvordan håndtere de pres fra større fisk/strøm ?

Hva delen skal man bestille!?!
Til top
Per Andreasen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
persa

Tilmeldt:: 23 Aug 2014
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér persa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2014 kl. 21:56
Køb et Shimano Twinpower 4000 hjul, og du har hjul af samme kvalitet som før, det holder 2 til 3 år og koster under 2000 kr MVH Per
psa
Til top
Per Andreasen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
persa

Tilmeldt:: 23 Aug 2014
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér persa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2014 kl. 22:06
Har du prøvet at putte godt med olie ind i hjulet ( tag den grå skrue twinpower ud og på fyld olie, meget olie, og hvis du har mulighed for det så brug trykluft til at blæse olien rundt i hjulet via hulet til den grå skrue, når mit Twinpower hjul går sejt eller i hak har dette redet det op til flere gange. MVH Per
psa
Til top
niels rasmus nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NielsR

Tilmeldt:: 02 Maj 2014
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NielsR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2014 kl. 10:05
Penn Conflict..(str2500)har nu fisket med dette hjul hele 2014, det slår alt hvad jeg tidligere har fisket med.
Men men men.... der er jo mange meninger om hjul fabrikater
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ztyx

Tilmeldt:: 03 Jul 2014
Geografisk: Trekantsområdet
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ztyx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2014 kl. 14:21
Hej tak for for svarende..

Tror jeg ender i et Daiwa Caldia SHA.. Der skal jo ske lidt nyt en gang imellem =)

Forestiller mig at det efterhånden er lidt ligegyldigt om der står shimano, daiwa, penn, ABU eller andet kendt mærke på hjulet. Tror nok Daiwa skal klarer det ligeså godt som mit Shimano har klaret det indtil nu.

mvh.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down