Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ægte Pattegris

 Besvar Besvar
Forfatter
Simon Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HotZ

Tilmeldt:: 13 Mar 2012
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HotZ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ægte Pattegris
    Sendt: 22 Mar 2012 kl. 19:48
Hej Alle

Kan I hjælpe med at finde et pålideligt sted (på nettet) hvor man kan købe den "ægte" Pattegris?
Det lader til at rigtig mange siger det er "Den originale Pattegris" hvor billederne så viser at den er lavet af fjer i stedet for de tråde.

Det skal lige siges at jeg generelt er ret blank hvad angår fluer, men jeg gider ikke spilde mine penge på lort.

Jeg kigger desuden også efter gode børsteorms fluer, evt. Alive serien, men synes godt nok de er vanskelige at finde.

På forhånd tak Smile
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 19:56
Øhh, tråde??

Den originale (ægte) pattegris ER lavet af fjer Ermm

http://shop.go-fishing.dk/product/pattegrisen-claus-eriksens-originale-kystflue-850/
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 20:00
Hej Simon...
 
De der tråde er skam fjer i form af speyhackler, men prøv at gi' et link, så kigger jeg lidt nærmere på det...
 
PS. Husk at købe et par af Flammen, den virker mindst ligeså godt, men er knap så køn, hehe
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Simon Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HotZ

Tilmeldt:: 13 Mar 2012
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HotZ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 20:18
 
Pattegrisen er ikke en svær flue at binde, men de Whiting Speyhackler den består af er dyre og ret svære at få fat i. Det afholder dog ikke flueproducenterne for at tilbyde Pattegrisen. De erstatter rask væk Spey hacklerne med maraboufjer.



Som sagt så har jeg uhyre lidt erfaring med fluer og deres materialer, og synes ikke Spey hecklerne lignede fjer.

eks på en jeg kiggede på

Der er andre steder hvor det ikke er helt så tydeligt om det er de marabou fjer, og jeg kan ikke nødvendigvis se hvilke materialer de er bundet af da jeg ikke er inde i den verden.
Derfor vil jeg bare sikre at jeg har et par steder, hvor folk har haft gode erfaringer.
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 20:39
Citat: HotZ

 
Pattegrisen er ikke en svær flue at binde, men de Whiting Speyhackler den består af er dyre og ret svære at få fat i. Det afholder dog ikke flueproducenterne for at tilbyde Pattegrisen. De erstatter rask væk Spey hacklerne med maraboufjer.



Som sagt så har jeg uhyre lidt erfaring med fluer og deres materialer, og synes ikke Spey hecklerne lignede fjer.

eks på en jeg kiggede på

Der er andre steder hvor det ikke er helt så tydeligt om det er de marabou fjer, og jeg kan ikke nødvendigvis se hvilke materialer de er bundet af da jeg ikke er inde i den verden.
Derfor vil jeg bare sikre at jeg har et par steder, hvor folk har haft gode erfaringer.
 
Ak ja, det er en svær hurdle det med ægte og uægte - ligesom med børn. Når det så er sagt, så er den berømmelige pattegris historisk set en langstrakt affære før det blev til den, som Claus hos GoFi har fået dyrket op  LOL
 
Skulle du Simon skride til - som jeg - at binde fluen selv (herunder den "ægte" Confused ), så lur lige på disse 18 min. og 22 sekunder:
 
 
På trods af at det er en nordmand som fører tråden så herfra Clap ...
 
Iøvrigt smutter jeg så på kysten i morgen (Roskilde Fjord) med Pattegrisen i boksen, omend jeg har mange andre hjemmebundne fluer, som gør det lige så godt.
 
Go Pattegris ... eller god pattegris eller ej.
 
Per Jacomo Wink
Down Under Roskilde Fjord  
Til top
Simon Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HotZ

Tilmeldt:: 13 Mar 2012
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HotZ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 21:06
Ok, der er 2 ting som er helt sikkert.
1. Jeg har SLET IKKE tålmodighed til at side og binde fluer, som min verden ser ud lige nu, og sikkert heller ikke motorikken til det. Fumle-arbejde, som ikke går min vej = mange spildte timer og penge da jeg ender med at smide hele lortet ud. Pinch
2. Den gut ser ud til at have helt styr på det! Smile
Du må lige sige til hvis du får noget på krogen.
Regner selv med at starte ude bag boserup skov og så tage en tur langs kysten i weekenden, med nogle spindere/woblere.

Andre som har kender steder hvor man kan få disse, evt også Alive fluer (Reje, Børsteorm) ?
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 21:24
Her ser du den rigtige pattegris, som den så ud for rigtig mange år siden......
At så en dygtig fluebinder i Odense, en aktiv fluebinder og forretningsmand, Claus Erikse, hedder han, moderniserede "svinet" ved en krydsning med The Flying Pig, var jo for alle en genistreg. Resultatet er jo den som vi alle ikke kan undvære, og som er kopieret i mangfuldige "racer".
 
Hyg jer med "svinet"
 
Per Hansen


Redigeret af Taonga - 22 Mar 2012 kl. 21:26
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 21:29
Pattegrisen er en fantastisk flue....ingen tvivl om den sag.
 
Det hele startede med Morten Ølands Spey Shrimp, og Claus fik senere fat i nogle alternative nakker fra Whiting i en helt speciel farve. Alternative, fordi de oprindelige Shrimp's blev lavet med hejre-hackler.
 
Disse Whiting-fjer (nakker) er efterhånden rasende dyre, men der er ingen alternativer......
 
Om det er med marabou, det er stadig ikke en pattegris.....farven er ok, men ikke fluen.
 
Den originale Pattegris som vi kender fra blade og film, og Claus' og Morten's kyndige hænder, skal bindes med de rigtige materialer. Længere er den ikke.
 
Der er kun tre ting at gøre:
-køb den originale Pattegris hos Go-fishing
-få en til at binde den med de rigtige materialer
-lær at binde den selv
 
Nakkerne er rasende dyre.
MEN, jeg vil dertil sige at jeg for ca. to år siden købte en nakke og har bundet et sygt antal pattegrise. Og jeg har ikke taget fat i den anden halvdel endnu.
(jeg deler altid mine nakker midt over, så det er nemmere at komme til fjerene)
 
"desværre" skal jeg snart igang med en produktion af Grise.
og min seneste tidsmåling er to timer for at binde 10 stk....
 
Simon, du kan få de fluer du ønsker herinde ved at spørge som du gør nu. Og du skal have in mente at intet gøres gratis :-)
 
/Jan
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 21:40
Citat: Jan Johansen

.
 
Disse Whiting-fjer (nakker) er efterhånden rasende dyre, men der er ingen alternativer......
 
Om det er med marabou, det er stadig ikke en pattegris.....farven er ok, men ikke fluen.
 
Den originale Pattegris som vi kender fra blade og film, og Claus' og Morten's kyndige hænder, skal bindes med de rigtige materialer. Længere er den ikke.
 
Der er kun tre ting at gøre:
-køb den originale Pattegris hos Go-fishing
-få en til at binde den med de rigtige materialer
-lær at binde den selv
 
 
 
Så kan det ikke siges mere præcis... Enig, Jan! Wink
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 22:01
Hej Simon
Alive er en reje og ikke en børsteorm
 
Her er rejen :
 
 
Her er ormen :
 
 
Her er grisen :
 
 
Som du kan se på links, er det go-fishing, som du skal have fat i.
 
På en af de sidste sider i dette katalog kan du se, hvad du skal bruge i æsken :
 
 
Regn med 500-800 kr. for en komplet æske fluer.
 
K&B
Carsten
 
Jeg kan se, at du bor i Roskilde, så du kan sende mig en PM, så får du mit katalog gratis
Du kan også få en stak fluer at starte på Smile
 
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 22:11
Citat: HotZ

Ok, der er 2 ting som er helt sikkert.
1. Jeg har SLET IKKE tålmodighed til at side og binde fluer, som min verden ser ud lige nu, og sikkert heller ikke motorikken til det. Fumle-arbejde, som ikke går min vej = mange spildte timer og penge da jeg ender med at smide hele lortet ud. Pinch
2. Den gut ser ud til at have helt styr på det! Smile
Du må lige sige til hvis du får noget på krogen.
Regner selv med at starte ude bag boserup skov og så tage en tur langs kysten i weekenden, med nogle spindere/woblere.

Andre som har kender steder hvor man kan få disse, evt også Alive fluer (Reje, Børsteorm) ?
 
Enig i, at det tager lidt tid, at binde en Pattegris, hvorfor det da også til tider bliver til en hurtig gang Kobberbasse eller min altid "prøv den hvis alting svigter-flue" Red Tag Palmer .... De er ikke så charmerende, men fiskene kan lide dem Simon. In respekt for mange grejhandlere, så må jeg dog erkende, at GoFi står for fint bundne fluer i en vis kvalitet og det uanset om det er lakse-, kyst- eller andre fluer.
 
Knæk og bræk Simon
Per Jacomo 
Til top
jan fensten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jan fensten Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2004
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 168
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan fensten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 22:17
Hej Simon

Pattegrisen fåes også her.

http://grejbiksen-webshop.dk/produkter/18-flue-fiskeri/457-pattegrisen/

Venligst

Jan
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 22:18
Hej Per
 
Red Tag Palmer og så lige en fluo hvid tanuki-vinge
 
(Jo, det er den)
 
K&B
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 22:26
Citat: carstendamm

Hej Per
 
Red Tag Palmer og så lige en fluo hvid tanuki-vinge
 
(Jo, det er den)
 
K&B
Carsten
 
Elsker hvide vinger ... den tager jeg til mig Carsten - god aften
Per  Big smile
Til top
Max Bonte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pømske

Tilmeldt:: 07 Maj 2004
Geografisk: VestJylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pømske Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 22:40
 Hvad så med teppegris som ligner Pattegrissen
og  nemer at binde syntes jeg.
 
K&B. max
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 23:52
hej carsten
 
alive er skam også en børsteorm Smile
 

Alive Børsteorm

En utrolig spændende og fremragende børsteormsflue. Kaster nemt, ser helt rigtig ud i vandet. Kroger fantastisk og hægter stort set aldrig i kastet. Jesper Petersen som er ophavsmanden viser her virkelig nytænkning indenfor fluebinding. Følg instruktionen i filmen, og opdag hvor nem den egentlig er at binde.


Krog: Owner 50188 str. 1

Tråd: Uni-mono (klar tynd monofil tråd)

Forlængerstykke: En stump ca. 0,38 mm fluoro-carbon line.

Krop: 3-4 farver polarchenille snoet sammen.

Hoved: Ca. 4 mm bead- eller conehead.

 
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 05:45
Hej.
Manden bag Alive rejen og Alive børsteorm hedder Jesper og har en hjemmeside der hedder: www. Alive Flytying.dk.
Prøv at se denne eller kontakt Jesper-det kunne være han ville sælge fluer til dig Tlf. 65-973171.
Er iøvrigt enig i at både reje og børsteorm er et par fede fluer der begge findes i mange nuancer.
Mvh.
MogensSmileSmileSmile 
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 09:29
Citat: nyegaard

hej carsten
 
alive er skam også en børsteorm Smile
 

Alive Børsteorm

En utrolig spændende og fremragende børsteormsflue. Kaster nemt, ser helt rigtig ud i vandet. Kroger fantastisk og hægter stort set aldrig i kastet. Jesper Petersen som er ophavsmanden viser her virkelig nytænkning indenfor fluebinding. Følg instruktionen i filmen, og opdag hvor nem den egentlig er at binde.


Krog: Owner 50188 str. 1

Tråd: Uni-mono (klar tynd monofil tråd)

Forlængerstykke: En stump ca. 0,38 mm fluoro-carbon line.

Krop: 3-4 farver polarchenille snoet sammen.

Hoved: Ca. 4 mm bead- eller conehead.

 
 
Tænk, at det er muligt, men der blev jeg lidt klogere Ouch
 
K&B
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Hans Aarre Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hans Pedersen Avatar

Tilmeldt:: 17 Feb 2006
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hans Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 12:10
Du kan også finde den originale flue her: http://www.shop.aekvator.dk/product.asp?product=5347
Hans
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 13:09
Jeg har i nogle år brugt:  http://shop.go-fishing.dk/product/whiting-spey-sadler-138/ indtil jeg fik fat i en rigtig nakke til 200,- da de havde tilbud sidste år. 

Sadlerne har ca. 25% fjer der er lige så gode som nakkerne. Men derudover har sadlerne også perfekte hacklefjer til aliverejen, schæferrejen, flammen og hvad du ellers bruger fede langfibrede hacklefjer til :D
Til top
Simon Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HotZ

Tilmeldt:: 13 Mar 2012
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HotZ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 19:52
Tak for de mange svar der er kommet.
Det gjorde mig noget klogere, og ender nok med at bruge en mindre formue på fluer hehe.

Det er en halvdyr hobby
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 20:00
en ægte pattegris er der fandme ikke nogen af jer der ville kunne kaste med ! basta!!!!!!
nogen af jer der har haft spændt 32 kilo i linen ???????
kald dog det lort til reje imitation for hvad det er i stedet for en pattegris.
bliver fandme så sulten når jeg læser denne tråd, pattegris på grillen med diværste tilbehør.......
Til top
Simon Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HotZ

Tilmeldt:: 13 Mar 2012
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HotZ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 20:16
Citat: jhh

en ægte pattegris er der fandme ikke nogen af jer der ville kunne kaste med ! basta!!!!!!
nogen af jer der har haft spændt 32 kilo i linen ???????
kald dog det lort til reje imitation for hvad det er i stedet for en pattegris.
bliver fandme så sulten når jeg læser denne tråd, pattegris på grillen med diværste tilbehør.......

Eller du kunne holde dine ligegyldige meninger for dig selv ?
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 20:27

Nu du er fra Roskilde, så synes jeg du skulle tage et kig på Jan og Bo's Lystfiskershop's pattegrise, de er ret flotte og vist nok bundet efter originalen.

Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 22:15
Citat: jhh

en ægte pattegris er der fandme ikke nogen af jer der ville kunne kaste med ! basta!!!!!!
nogen af jer der har haft spændt 32 kilo i linen ???????
kald dog det lort til reje imitation for hvad det er i stedet for en pattegris.
bliver fandme så sulten når jeg læser denne tråd, pattegris på grillen med diværste tilbehør.......

Jamen dog... det var da sådan en dejlig afrunding af tråden, hva?
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 22:33
Gud ved om chefen er  Kitsch chef
 P


Redigeret af Taonga - 23 Mar 2012 kl. 22:38
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down