Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bæredygtigtfiskeri.dk søger frivillige.

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Edvars Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Killerbug

Tilmeldt:: 10 Okt 2009
Geografisk: S
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Killerbug Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bæredygtigtfiskeri.dk søger frivillige.
    Sendt: 24 Mar 2012 kl. 13:23
Bæredygtigtfiskeri.dk søger frivillige som vil være med til at arbejde for et bæredygtigt sportsfiskeri i Danmark.

Vi en lille u-byrokratisk NGO, som er opstået i forbindelse med ønsket hos mange lystfiskere om en bedre indsats for vore fiskebestande, specielt med det formål at gøre vore fiskevande mere attraktive end de er i dag.

Vi søger frivillige til blandt andet at skrive artikler til hjemmesiden, samt udbrede information om fiskepleje, eller til at lave info materiale som vi kan sende ud til foreningerne. 

Så hvis du har lyst til at bruge en times tid i ny og næ, vil vi være super taknemmelige, og du er velkommen til selv at definere dit interesseområde, hav, sø eller å, eller måske har du helt andre ideer som vi kan bruge.

mvh

Bæredygtigtfiskeri.dk

kontakt: me@esoxhunt.eu
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 13:34
Måske I skulle overveje et andet navn?

Jeg kommer umiddelbart til at tænke på fiskeriets version af "Bæredygtigt" Landbrug, bestemt ikke nogen positiv association.

Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 14:06
Morten: Et UDMÆRKET initiativ.
Ved så ikke lige hvad NGO betyder.
Men er i en forening så smid vedtægterne og et referat af sidste generalforsamling her på sitet, jeg betaler gerne kontingent, men må vide noget mere.....
/frede
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 14:30
Melder mig gerne og kan endda polsk
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 14:43
Jeg sender lige en mail sener, jeg reklamere allerede i vilden sky jo ;) 
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 14:44
Jeg mener i øvrigt IKKE man kan undlade og syntes godt om dette tiltag, da det må være i alles bedste interesse at vi i fremtiden har et fantastisk fiskeri! 

Morten
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 15:08
Måske det i navnet skulle præciseres at det var bæredygtigt lyst/sportsfiskeri og ikke erhvervsfiskeri (selvom det også kunne træmge til at blive bæredygtigt!!)
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 16:32
Nicolai Ulrik: Jeg er ikke helt enig. Skal der skabes noget nyt som skal lykkes, er det efter min mening helt nødvendigt at undgå fortidens fordomme.
Uanset hvem vi er, erhverv, lyst, fritidsfiskere så vil vi jo i bund og grund allesammen have at ikke blot vores eget men alt fiskeri bliver mere bæredygtigt...
Så jeg ser frem til hvad det er Morten har gange i.....
/frede
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 16:34
Citat: ljf

Nicolai Ulrik: Jeg er ikke helt enig. Skal der skabes noget nyt som skal lykkes, er det efter min mening helt nødvendigt at undgå fortidens fordomme.
Uanset hvem vi er, erhverv, lyst, fritidsfiskere så vil vi jo i bund og grund allesammen have at ikke blot vores eget men alt fiskeri bliver mere bæredygtigt...
Så jeg ser frem til hvad det er Morten har gange i.....
/frede
Derudover tror jeg en anden væsentlig ting på lyst/fritids fiskesiden vil være væk med fordommene øst/vest
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 16:36
Jamen jeg mener da også at alt fiskeri bør være bæredygtigt, men her hentydes der jo til sportsfiskeri (det står der i hvert fald). Er det målet mener jeg bare det skal præciseres....
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Glasnost Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Glasnost

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glasnost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 16:41
Jeg syntes det lyder spændende. kan du være lidt mere konkret i forhold til hvad det er i har brug for hjælp til.

Fik i nogensinde svar på jeres brev til ministeren ?

/Glasnost
Til top
Morten Edvars Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Killerbug

Tilmeldt:: 10 Okt 2009
Geografisk: S
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Killerbug Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 08:13
Info omkring vores arbejde findes på vores hjemmeside, bæredygtigtfiskeri.dk.

Bæredygtigtfiskeri.dk er ikke en forening men et NGO, som betyder en uofficiel organisation.  Vi har eksisteret i et år nu, og interessen for vores arbejde er stigende.  Indtil videre har vores arbejde bestået i at vejlede klubberne omkring indførelse af fangstkvoter for fisk, men vi ser det også som vores opgave at presse de store organisationer og myndighederne, hen imod mere bæredygtighed. 

Vi har en del succeshistorier som kan læses inden på hjemmesiden, samt i sidste nummer af Fisk og Fri

Det er frivilligt arbejde så er det helt op til folk selv hvad de vil bidrage med.  Men det er med sikkerhed mere interessant arbejde end at dele foldere ud for Greenpeace ;), kontakt os på e-mail, så kan vi finde ud af noget.

Og ja vi har fået svar fra Landbrugsministeriet, men det er ikke blevet offentliggjort endnu.

me@esoxhunt.dk


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down