Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zpey Unique skydehoved vs. Sage Coastal skydehoved

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Zpey Unique skydehoved vs. Sage Coastal skydehoved
    Sendt: 10 Jun 2013 kl. 03:16
Hej.

Jeg tænker på at anskaffe et skydehoved til min TCX #7. Lige pt er det de 2 skydehoveder jeg tænker kunne være interessante. Nogen der har erfaring med begge og som kan fortælle lidt om hvad i synes om dem?
Hilsen Kim.
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2013 kl. 04:17
Har dem begge og begge gode skydehoveder, godt nok er det zpey der blver brugt mest
Men ud og prøv dem og køb det der passer dig bedst, det er dig der skal kaste med dem
knæk og bræk
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2013 kl. 05:18
Jeg har brugt Zpey Coastal med sink tip til min Sage One.. Dog er jeg ikke så meget til det, da jeg syntes det synker for meget.. Derudover, kaster det ret godt, men må indrømme at jeg stadig ikke har fundet et skydehoved der er bedre end lawson Neutral (endnu)  
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2013 kl. 06:54
Desværre er der problemer med løkkerne på Sage Coastal. Jeg har blot lavet en ny på mit. Lawson neutral er bestemt et godt bud.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2013 kl. 12:19
Jeg bruger et Sage coastal s1 hoved til min TCX #7. Det synes jeg fungerer upåklageligt. Som nævnt tidligere i tråden er de fabrikerede loops på linen ikke særligt gode. Så dem skal man lave om på et tidspunkt. 

Redigeret af yojonas - 10 Jun 2013 kl. 12:19
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tom3011

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tom3011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2013 kl. 19:15
hej der er et Zpey unioue compact 2 skydehoved med et 0.028 skydeline på min 10" # 7 sage one det funger rigtig godt.
i starten fik jer en for tynd skydeline (0,025 mm) på. Men det er en anden historie..:)

Redigeret af tom3011 - 10 Jun 2013 kl. 19:15
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2013 kl. 23:03
Mange tak for jeres tilbagemeldinger

Jeg har desværre ikke mulighed for at prøve skydehovederne før køb, så det bliver et skud i tågen, men efter at have hørt flere af jer sige at løkkerne på Sage coastal hovedet er dårlige, så springer jeg det over og går lige til Zpey Unique hovedet. Det er forresten flydende skydehoved jeg leder efter. Jeg synes unique hovedet ser ud til at have en god længde på 9,9 meter. #7 vejer 16 gram, så kan det være min #6 stang også kan klare det. Men jeg er usikker på præcis hvilken farve skydehovedet har da de billeder man kan se på nettet det er med sink tip der er blå og så sortfarvet i spidsen. Er flyde udgaven blå hele vejen igennem eller har det en anden farve?
Hilsen Kim.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down