Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Knuder til flourocarbon

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Knuder til flourocarbon
    Sendt: 27 Sep 2013 kl. 16:24
Hej.

Jeg har fået købt mig noget 0,80 flourocarbon når jeg skal ud efter gedder. Men jeg synes det er utrolig svært at binde en knude, når det er så tykt! Så jeg ville lige høre om i har en god knude eller to som er nem at binde med flourocarbon Smile


Mvh Casper


Redigeret af Skurken90 - 27 Sep 2013 kl. 16:25
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2013 kl. 16:32
Er det en knude til at binde endegrej på med, eller at binde fletline sammen med?
Vh. IJ
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2013 kl. 16:36
Det er knude til endegrej eller til fluen ;-)
Til top
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2013 kl. 16:58
http://www.saltwatersportsman.com/techniques/rigs-and-tips/basic-knots-san-diego-jam-knot
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2013 kl. 17:21

En simpel og god knude til tyk line, 3 gange op ad linen og så tilbage i loopen igen. Fugt med spøt og træk stille til, evt hjulpet lidt med en tommelfingerneglSmile

Har prøvet at indsætte et foto af knuden, men det virkede ikkeCry
Hvis du sender din E-mail adresse i en PB, så vedhæfter jeg fotoet og sender det til dig.
Vh.  IJ


Redigeret af IvanJeppesen - 27 Sep 2013 kl. 17:44
Til top
Morten Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
White

Tilmeldt:: 31 Dec 2010
Geografisk: Årslev
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér White Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Sep 2013 kl. 18:32
Clinch knude med 3 tørn om hoved linen, måske kun 2 tørn. Har virket for mig, og aldrig haft en uheld. Evt klip snippen, når knuden er trukket til, så der sidder 10 mm tilbage, smelt med lighter, og tryk den smeltede del flad hurtigt
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down