Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Rentefrit" ved Go Fishing

 Besvar Besvar
Forfatter
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "Rentefrit" ved Go Fishing
    Sendt: 09 Aug 2012 kl. 07:07
Hej
Pengene er små hos mange og nu kommer alle de "gode" låne tilbud.
Er det lovligt, at kalde noget for rentefrit, blot ved at kalde det et månedligt gebyr?
Reklamen ved Go Fishing giver eks. på 5000 kr i 36 mdr. med et månedligt gebyr på 25 kr. det bliver til 900 kr på 36 mdr, hvilket i min verden er 18% oveni de 5000 kr i rente. Desuden er der et gebyr for oprettelse på 600 kr. i alt 6500 kr for at købe for 5000 kr.Shocked 
Hvad er reglerne (kr) for gebyret til staten for låneoprettelse?

Man kan selvfølgelig også bare lade være Wink
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Leif Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
leif!!! Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif!!! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 08:09

De skriver selv at deres åop er 11% som det dyreste på deres hjemmeside??

 
Lidt sjovt at den lokale biks har dette "tilbud" fra samme firma http://www.grejbiksen.dk/grejbiksen_nyheder.asp?PID=352
 
Så det kan gøres "gratis" Wink
 
Mvh leif
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Niklas_bike Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas_bike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 08:14
Hej Jesper

Først vil jeg sige, at man som udgangspunkt altid skal være kritisk når man snakke finansiering af køb. Så det er du i din gode ret til....

Vi er blevet spurgt af rigtige mange kunder, om vi ikke kunne tilbyde dem afdrag på deres køb i butikken, så derfor tog vi kontakt til en af udbyderne af denne service..

Og jeg må kan fortælle dig, at det er med  fuldt overensstemmelse med gældende lovgivning i Danmark at vi udbyder finansiering.

Det rentefri lån er faktisk rentefrit men ikke gebyrfrit.....

Vælger du at finansiere dit køb med et rentefrit
lån over 3 år, betyder det:

- Et oprettelsesgebyr på 5% af lånebeløbet, min. 600 kr.

- Et månedsgebyr på 25 kr.


Nu vil jeg vise dig 2 eksempler, som faktisk viser hvor billigt det er.....

Førte er med et lån på 20.000 kr her bliver ÅOP kun 6,20 % (Gebyr)

Næste er med et lån på 40.000 kr her bliver ÅOP kun 4,7 % (Gebyr)


Det er faktisk så billigt at selv de fleste banker ikke kan være med til disse priser.

Men som du selv skriver så kan man jo bare lade være hvis man har så mange penge liggende Wink



Redigeret af Niklas_bike - 09 Aug 2012 kl. 08:15
Hilsen
Niklas Albrechtsen
Certificeret Fiskeguide
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 509
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 08:55
Hej Niklas,
ja og jo højere kreditbeløbet er jo blligere bliver det, men prøv lige at taste 6000 kr. ind i kreditbeløb Wacko  som jo egentligt er det i reklamerer med, nemlig at man kan få en Helios til 209 kr om måneden.
Det kan I vist godt gøre bedre Party


Redigeret af P.M. - 09 Aug 2012 kl. 08:57
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 09:26
Citat: Niklas_bike

Hej Jesper

Først vil jeg sige, at man som udgangspunkt altid skal være kritisk når man snakke finansiering af køb. Så det er du i din gode ret til....

Vi er blevet spurgt af rigtige mange kunder, om vi ikke kunne tilbyde dem afdrag på deres køb i butikken, så derfor tog vi kontakt til en af udbyderne af denne service..

Og jeg må kan fortælle dig, at det er med  fuldt overensstemmelse med gældende lovgivning i Danmark at vi udbyder finansiering.

Det rentefri lån er faktisk rentefrit men ikke gebyrfrit.....

Vælger du at finansiere dit køb med et rentefrit
lån over 3 år, betyder det:

- Et oprettelsesgebyr på 5% af lånebeløbet, min. 600 kr.

- Et månedsgebyr på 25 kr.


Nu vil jeg vise dig 2 eksempler, som faktisk viser hvor billigt det er.....

Førte er med et lån på 20.000 kr her bliver ÅOP kun 6,20 % (Gebyr)

Næste er med et lån på 40.000 kr her bliver ÅOP kun 4,7 % (Gebyr)


Det er faktisk så billigt at selv de fleste banker ikke kan være med til disse priser.

Men som du selv skriver så kan man jo bare lade være hvis man har så mange penge liggende Wink


Jeg forholder mig ikke til om det er dyrt eller billigt i forhold til andre. Det jeg spørger til er udtrykket rente frit. Et ord som er blikfang for svage sjæle. Mit spørgsmål går på om du frit i den sammenhæng kan sætte et månedligt gebyr til hvad du har lyst til? Der er jo lavet et oprettelsesgebyr. Kan man så blot konventere ordet månedlig rente til månedlig gebyr? Det er jo 18% oveni hver måned. Det har jeg opfattelsen af, man skal benævne som rente? Igen rentefrit er blikfang.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 09:28
Det er det her jeg forholder mig til

Vælger du at finansiere dit køb med et rentefrit
lån over 3 år, betyder det:

- Du betaler en fast månedlig ydelse
- Et oprettelsesgebyr på 5% af lånebeløbet, min. 600 kr.

- Et månedsgebyr på 25 kr.

- Det er hurtigt, nemt og overskueligt
- Et rentefrit lån kan altid indfries uden ekstraomkostninger
Lånebeløb
Ydelse  pr. måned
 i 36 mdr.
5.000 kr.
181 kr.
7.500 kr.
250 kr.
10.000 kr.
320 kr.
12.500 kr.
390 kr.
15.000 kr.
463 kr.

Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jesper Hammer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mr_Hammer Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mr_Hammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 10:07
En rente er jo en %-sats..

Det er ikke det samme som et gebyr.

Jeg kan forstå hvad du mener og hentyder til, men jeg synes ikke at der
er noget at komme efter, nå de højt og tydeligt skriver at der bliver lagt
et gebyr på hver måned på 25 kr. - dette er formentlig nogle administrationsomkostninger, eller lign.

Men et månedlig gebyr er ikke det samme som en rente, så når de skriver
rentefrit, så er det korrekt, da renter og gebyr ikke bliver beregnet på samme måde.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 14:11
Citat: Mr_Hammer

En rente er jo en %-sats..

Det er ikke det samme som et gebyr.

Jeg kan forstå hvad du mener og hentyder til, men jeg synes ikke at der
er noget at komme efter, nå de højt og tydeligt skriver at der bliver lagt
et gebyr på hver måned på 25 kr. - dette er formentlig nogle administrationsomkostninger, eller lign.

Men et månedlig gebyr er ikke det samme som en rente, så når de skriver
rentefrit, så er det korrekt, da renter og gebyr ikke bliver beregnet på samme måde.


Dvs at banken blot kan sige at et lån er rentefrit, hvis de ændrer teksten foran det ekstra du skal betale hver måned til ordet gebyr (et fast gebyr hver måned)? Men du betaler det samme?

Jeg spørger om markedsføringsloven, kan godtage det? Jeg ville føle mig vildledt.

Jeg købte engang en vaskemaskine ved punkt 1. Reklamen sagde rentefrit lån. Jeg tror det var over 24 mdr. Der blev betalt 250 kr i oprettelse. Den stod til 4800 kr, som jeg faktisk havde med i lommen. Jeg prøvede at prutte prisen, men han var ikke til at stikke i. Jeg tog sku de 24 mdr. og brugte de surt opsparede til noget andet. Da de 24 mdr. var gået havde jeg betalt 4800 kr + de 250 kr i oprettelse = 5050 kr ialt.
Har jeg misforstået noget, eller er det ikke netop det man forstår ved rentefrit?
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 14:16
Du Handler da bare hos grejbiksen i trige med deres rentefri - Så er den ski slåetThumbs Up 
Til top
flyfisher Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisher123

Tilmeldt:: 01 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 52
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisher123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 14:19
Thumbs Up
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 14:21
Tror nogle forveksler "rentefrit" med "uden ekstra omkostninger".
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 14:23
Hej - En renteudgift kan man jo også trække fra, det kniber noget med låneomkostningerne her ud over.
 
Husk også, at de nævnte 900kr./18% er taget over 3 år, hvor en renteudgift jo skal være over 1år pro anno.
 
Mvh. - Kim - .


Redigeret af kikophil - 09 Aug 2012 kl. 14:27
Til top
Jesper Hammer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mr_Hammer Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mr_Hammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 14:24
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 14:27
Det er der sikkert, du kan sagtens købe rentefrit, dette betyder dog ikke, der ikke kan forekomme andre omkostninger, som f.eks. oprettelses gebyr, månedlige gebyrer, administrations gebyrer m.m. 

Til sidst skal det lige siges at i stort set ALLE tilfælde står alle oplysninger omkring gebyrer og ekstra omkostninger der også, ellers for virksomhederne nogle problemer. At det så kan være skrevet så finurligt at nogen måske ikke forstår det, er ja bare et forsøg på at lede tanker og bekymringer væk fra disse ekstra omkostninger... vi ved jo alle hvordan man næsten ikke orker at læse de 50 sider med småt hehe... Wink 
Til top
Jesper Hammer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mr_Hammer Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mr_Hammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 14:37
Har jeg misforstået noget, eller er det ikke netop det man forstår ved rentefrit?
Rentefrit er når du ikke betaler renter af det beløb du har lånt.
Gebyr er noget helt andet.
Som andre skriver i tråden, så er der andre der laver noget lignende, bare det både er rentefrit + omkostningsfrit - hvilket er noget helt andet.

Reglerne er jo blevet således at man skal oplyse alle omkostningerne ved at optage lån, netop da mange gik i de forskellige fælder som der var førhen.
Her skilter Go-Fishing jo tydeligt med at det er rentefrit, men ikke omkostningsfrit.
Dvs at banken blot kan sige at et lån er rentefrit, hvis de ændrer teksten foran det ekstra du skal betale hver måned til ordet gebyr (et fast gebyr hver måned)? Men du betaler det samme?

Nej sådan foregår det heller ikke. Smile Der er nogle regler for for store gebyrer må være. F.eks. hvis du ikke har betalt en regning til tiden, må virksomheden ikke bare sætte 5.000 kr. på i rykkergebyr osv.

Men jeg kan stadig godt følge dig, men tror ikke der er noget ulovligt i det Go-fishing skriver. De steder hvor de reklamere med at man kan købe et produkt til en given pris via finansiering, lad os sige du vælger at købe en sofa til 5.000 kr. og så kan du afbetale denne over 12, 24, 36 eller 42 måneder og når alt kommer til alt, så har du kun betalt 5.000 kr. - her vil man også kunne se at ÅOP er 0% Gebyr 0% Oprettelse 0% osv.

Det er jo noget som er kommet frem her i forbindelse med "finanskrisen" hvor det simpelthen skal lokke kunder til at købe produkter, som de måske har råd til, men ikke vil købe af forskellige grunde. Så går virksomheden ind og betaler oprettelsen af lånet, og de renter som vil komme. Lad os igen sige at du køber noget til 5.000 kr. som du vælger at købe rente- og omkostningsfrit igennem en butik. Så betaler butikken måske 300-500 kr. for dette til det selskab som står for finansieringen, måske mindre endda, men så får butikken solgt produktet, istedet for at have givet dig et afslag på de 300-500 kr. istedet for Smile
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 14:41
F.eks. da jeg købte min nye kildemoes mountain bike, den kostede x antal kroner, den betaler jeg over 24 måneder, og efter 24 måneder har jeg stadig kun betalt det samme x antal kroner. netop pga. hvordan det er beskrevet ovenfor Thumbs Up

Det er der mening med, specielt da cyklen er reklamations berettiget i 24 mdr. 
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 15:04
Citat: Steffan

F.eks. da jeg købte min nye kildemoes mountain bike, den kostede x antal kroner, den betaler jeg over 24 måneder, og efter 24 måneder har jeg stadig kun betalt det samme x antal kroner. netop pga. hvordan det er beskrevet ovenfor Thumbs Up

Det er der mening med, specielt da cyklen er reklamations berettiget i 24 mdr. 


Ok ....jeg har ikke sat mig ind i reglerne og flere i tråden mener ikke, at det er ulovligt, men forstår godt hvad jeg menerSmile. Det kan vi nok ikke tærske mere langhalm på.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 15:35
Nye fagre låne verden, da jeg købte min campingvogn, var det også næsten rentefrit kontra andre banker i nedgangstider ved Nykredit
Men jeg måtte slippe næsten 5 kilo i gebyr for at de ville financiere den.
Så dyr start men billig på de 4 år.
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 15:35
Citat: Mr_Hammer

Det er jo noget som er kommet frem her i forbindelse med "finanskrisen" hvor det simpelthen skal lokke kunder til at købe produkter, som de måske har råd til, men ikke vil købe af forskellige grunde. Så går virksomheden ind og betaler oprettelsen af lånet, og de renter som vil komme. Lad os igen sige at du køber noget til 5.000 kr. som du vælger at købe rente- og omkostningsfrit igennem en butik. Så betaler butikken måske 300-500 kr. for dette til det selskab som står for finansieringen, måske mindre endda, men så får butikken solgt produktet, istedet for at have givet dig et afslag på de 300-500 kr. istedet for Smile
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 15:37
Og trykkede lige for hurtigt,
 
men det er sådan det typisk kan forekomme.
 
Firmaer hvor man kan "prutte" prisen med kontantbetaling , har fået den mulighed at financiere uden renter gebyr eller andet.
Det er dog betinget af at der handles til vejl. priser.
 
Og som der bliver beskrevet at det der så var givet i afslag, bruges til financiering.
 
 
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 17:59
Indlæg slettet


Redigeret af laah123nu - 09 Aug 2012 kl. 21:01
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 20:03
Go fishing glemmer lige at nævne at gebyrer ikke er fradragsberettige det er renter verdien af rentefradraget er ca 30% de skal da lægges oven i gebyret så er det endnu dyrer at finanserer sit køb det minder om bondefangeri
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 20:16
Hej
Det er ikke renter er er interessant men ÅOP, for her i skal gebyr medregnes.
Et lån med en rente på 10% og et gebyr på 0,- kr, kan god være billigere på et år, end et lån med en rente på 0% og fandes højt gerbyr...så for af kunne sammenligne lån og gebyrer på et lån, er låneudbyderen pligtig til at oplyse ÅOP
Nemt og lige til
/J
 
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 20:59
Nå så kan man jo ligesågodt fjerne rentefradraget helt det er da super så bliver der flere penge til staten Og så kalde det hele gebyrer det er sku samfundsøkonomi i det er jo også bare 30 % af renterne  man smider væk et ganske ubetydeligt og intetsigende beløb
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 21:14
det er i hvert fald billigere end mit nordealån (forbrugs!!!!) på lidt over 10% - så kan jeg låne hos Jer i stedet er jeg klar  -skal ikke engang have noget grej bare pengene..  :)
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 21:38
 

Redigeret af karupfiskeren - 09 Aug 2012 kl. 23:03
Knæk og bræk
Til top
Frank Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank-hansen

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Padborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank-hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 22:23

Fatter ikke at man bruger så meget tid på en fortolkning af ordet Rentefrit.

Rentefrit eller ej.
 
Betal kontant.
 
Det er og vil altid være der bedste.
 
Mvh
 
Frank
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 509
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2012 kl. 23:24
Kald det hvad I vil! Når man reklamerer med rentefri lån så har forbrugeren en forventning om at det er billigere end et alm forrentet lån. Hvorfor skulle et rentefrit lån ellers være attraktivt ?
Men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvad gebyret på de 25 kr. pr måned dækker ? Det fremgår jo at låneberegningen at der betales via pbs.
 
 
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2012 kl. 01:23
Hejsa,

Kan altså ikke helt se hvad problemet er Smile

GOFI fortæller klart og tydeligt hvilke udgifter er er forbundet med at låne.

Altså de udgifter er ved at låne bliver klart og tydeligt opgivet. Ingen ting er fejet ind under gulvtæppe.

Det er da fair og i orden og ingen "låner" uden, at være klart informeret om de udgifter der er forbundet med det Wink

Venlig hilsen

Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 10 Aug 2012 kl. 01:24
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 509
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2012 kl. 09:33
Hej Niels Åge, selvfølgelig er det i orden - ingen problemer der. Det bliver bare fremlagt som et godt tilbud og det er det ikke.
 
Der er jo ikke meget fis ved at "sælge" et lån som rentefrit og så bare opkræve et gebyr istedet for renterne - hvad er fidusen ?
 
 
 
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2012 kl. 10:28
Alt er vel relativt? Gofi har en lækker forretning og kompetente medarbejdere, til gengæld er nogle af deres priser hen i vejret.
Andre forretninger/webshops har det måske omvendt - konkurrencedygtige priser, men elendig service.
Vi, forbrugere vil have både i hoved og røv. Vi vil have kæmpestort udvalg, så vi "kan røre ved tingene", hamredygtige ekspedienter, helst kastebane, som grejet kan afprøves, skal for Guds skyld være fysisk tilstede i forretningen, for hvem vil vente på sin næste pind.....nå ja.....og vi ser helst at det stort set er gratis.
Prøv at se, Hvad leasy beasy tager for et lån, så kan vi sgu snakke decideret åger!
 
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2012 kl. 10:28
At låne penge ud er også en forretning, og det er da ikke gratis og administrere .... om man så synes, at gebyrerne er for høje eller ej, det må man jo selv vurdere.

Umiddelbart synes jeg ikke, at det er dyrt og låne penge på den måde. Et tænkt eksempel ...... , jeg kunne godt tænke mig og komme med på én af deres fiskerejser til ca. kr. 20.000,- ..... , hvis jeg låner dem igennem GoFi's finansieringsordning, kommer jeg til at betale ca. 2000,- kroner over de næste 36 måneder ....

Hvis jeg skulle ned i banken og optage et forbrugslån med tilbagebetaling over 36 måneder, så kommer jeg da til at betale mere i rente + oprettelsesgebyr end de små 2000,- kroner .....

Hvis man ikke kan lide gebyrerne, så kan man jo gå i banken i stedet ....... men tro endelig ikke, at det er gebyrfrit ;)

mvh
Allan
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2012 kl. 10:30
Citat: wermuth

At låne penge ud er også en forretning, og det er da ikke gratis og administrere .... om man så synes, at gebyrerne er for høje eller ej, det må man jo selv vurdere.

Umiddelbart synes jeg ikke, at det er dyrt og låne penge på den måde. Et tænkt eksempel ...... , jeg kunne godt tænke mig og komme med på én af deres fiskerejser til ca. kr. 20.000,- ..... , hvis jeg låner dem igennem GoFi's finansieringsordning, kommer jeg til at betale ca. 2000,- kroner over de næste 36 måneder ....

Hvis jeg skulle ned i banken og optage et forbrugslån med tilbagebetaling over 36 måneder, så kommer jeg da til at betale mere i rente + oprettelsesgebyr end de små 2000,- kroner .....

Hvis man ikke kan lide gebyrerne, så kan man jo gå i banken i stedet ....... men tro endelig ikke, at det er gebyrfrit ;)

mvh
Allan


Der skulle selvfølgelig stå 2000 kroner ekstra i gebyrer over de næste 36 måneder ;)

-Allan
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2012 kl. 11:22
Ja, det er dyrt at være fattig Confused
 
Hvem fanden låner penge til fiskegrej?
 
Fiskegrej og andet hobbyudstyr køber man kontant.
 
Hus, bil, båd, campingvogn låner man til.
 
Hvis man ikke kan vente med at købe en ny fiskestang, til man har pengene kontant, så er man sku sølle. At låne til forbrug er som at pisse i bukserne, det er da super lækkert den første måned hvor fornemmelsen af nyt grej/tv/video stadig er tilstede, men de efterfølgende 24/36/48/72 mdr. hvor der hver måned trækkes 199,-/299,-/399,-/499,-/599,- på kontoen er sku ikke så sjovt. Hvad så når der kommer ny Orvis/Sage/Scott model i 2013? tgaes der så bare et nyt lån til 299,- pr måned i 36 mdr?
 
Hvis vaskemaskinen går i stykker og man ikke lige har kontanter til en sådan uforudset udgift, så er det sku iorden at tage et hurtigt lån, men ting der ikke er livsnødvendige, såsom fiskegrej, come on, det er sku for usselt, set i mine øjne.
 
mvh Frank
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 509
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2012 kl. 11:29
Citat: wermuth

At låne penge ud er også en forretning, og det er da ikke gratis og administrere .... om man så synes, at gebyrerne er for høje eller ej, det må man jo selv vurdere.

Umiddelbart synes jeg ikke, at det er dyrt og låne penge på den måde. Et tænkt eksempel ...... , jeg kunne godt tænke mig og komme med på én af deres fiskerejser til ca. kr. 20.000,- ..... , hvis jeg låner dem igennem GoFi's finansieringsordning, kommer jeg til at betale ca. 2000,- kroner over de næste 36 måneder ....

Hvis jeg skulle ned i banken og optage et forbrugslån med tilbagebetaling over 36 måneder, så kommer jeg da til at betale mere i rente + oprettelsesgebyr end de små 2000,- kroner .....

Hvis man ikke kan lide gebyrerne, så kan man jo gå i banken i stedet ....... men tro endelig ikke, at det er gebyrfrit ;)

mvh
Allan
 
Jep, men hvis du låner til en ny Helios så koster det lige 1500 i gebyrer - men man kan jo selvfølgelig bare låne det maximale Wink
 
Det undrer at andre tilbyder rentefri lån hvor man kun betaler oprettelsesgebyret - har de ingen månedlig administration ?
 
At det ikke er gratis at låne er rigtigt, men de rentefri lån er udelukkende skabt for at skabe mere omsætning i butikkerne, så fattigrøvene også kan få en Helios. Så ja, det skal åbenbart være dyrt at være fattig - i nogle butikker.....
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 509
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2012 kl. 11:34
Citat: Greg

Ja, det er dyrt at være fattig Confused
 
Hvem fanden låner penge til fiskegrej?
 
Fiskegrej og andet hobbyudstyr køber man kontant.
 
Hus, bil, båd, campingvogn låner man til.
 
Hvis man ikke kan vente med at købe en ny fiskestang, til man har pengene kontant, så er man sku sølle. At låne til forbrug er som at pisse i bukserne, det er da super lækkert den første måned hvor fornemmelsen af nyt grej/tv/video stadig er tilstede, men de efterfølgende 24/36/48/72 mdr. hvor der hver måned trækkes 199,-/299,-/399,-/499,-/599,- på kontoen er sku ikke så sjovt. Hvad så når der kommer ny Orvis/Sage/Scott model i 2013? tgaes der så bare et nyt lån til 299,- pr måned i 36 mdr?
 
Hvis vaskemaskinen går i stykker og man ikke lige har kontanter til en sådan uforudset udgift, så er det sku iorden at tage et hurtigt lån, men ting der ikke er livsnødvendige, såsom fiskegrej, come on, det er sku for usselt, set i mine øjne.
 
mvh Frank
 
he he - kan godt li at båd og campingvogn og bil er livsnødvendige, ja hus for den sags skyld også Tongue 
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2012 kl. 11:36
Citat: Frank-hansen

Fatter ikke at man bruger så meget tid på en fortolkning af ordet Rentefrit.

Rentefrit eller ej.
 
Betal kontant.
 
Det er og vil altid være der bedste.
 
Mvh
 
Frank


LIge nøjagtigt gør som os kloge - spar 300 000 op og køb bilen - spar 2,5 mio op og køb huset osv... det er det klogeste og billigste - - - Måske....
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2012 kl. 11:46
Alle metoder/kneb gælder i en verden hvor konkurrencen er så stor som nu. Der vil altid være lettere bevægelige sjæle, der lader sig overbevise om, at et "rentefrit" lån er en ting de kan bruge, da det indtil nyere tider som regel har været renterne der bliver fokuseret på. Disse er så blevet tydeligt fremført som fradragsberettiget, men et rentefrit lån giver lys i øjnene hos mange selvom der også tydeligt står at der skal betales gebyrer. Disse er til gengæld skrevet så man kan se, hvor meget man i alt skal betale,

Denne "tendens" vil sikkert brede sig, også til andre varegrupper da det er mere direkte långivning udenom skattefar.

Gad nok vide, om skattevæsenet skal have besked om et sådant lån?. Hvis ikke - kan man vel låne sig selv nedenom og hjem!.

Mvh. - Kim -
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndreasMadsen

Tilmeldt:: 17 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndreasMadsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 09:28
Jeg synes ikke det er for meget at forvente, at folk sætter sig ind i betingelserne inden de optager et lån. Der er også forskel på virksomheder som faktisk tilbyder helt rentefrie og gebyrfrie lån, og så dem der tilbyder rentefrie lån med gebyrer. Jeg synes det er åbenlyst at et gebyr også koster penge. Når det klart fremstår kan jeg ikke se et problem i det. Her kan man læse om virksomheders motiv bag de rentefrie lån.. http://www.mikonomi.dk/laan-penge/rentefrit-laan/

Andreas
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2013 kl. 23:05
Var det ikke meget nemmere at betale kontant, så slipper man for alle gebyrerne, og man får ikke købt noget man egentligt ikke har brug for


Jesper Rasmussen
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2013 kl. 12:40
Kan heller ikke se problemet... Det er da 1000 gange nemmere at gennemskue lån end det er at gennemskue skat.dk
 
Se det er noget der burde klages over
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2013 kl. 13:15
Halv gammel tråd den her :-) der må være løbet nogle gebyrer på siden jeg startede den. Og bare for en ordens skyld. Jeg køber hobby ting kontant. Hvilket jeg i øvrigt også har gjort med min halv gamle bil og halv gamle campingvogn. Cool

Knæk og bræk derude
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2013 kl. 14:50
Har fulgt denne tråd med en vis skepsis!! Istedet for at hænge gofish ud på deres tilbud så køb da jeres grej kontant, vil om andet nok altid være billigst i stedet for og diskutere nogle ligegyldige gebyrer!!!

Knæk og bræk
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2013 kl. 15:21
Ha ha - ja hvordan vi mennesker bør bruge (ikke bruge) vores penge, kan der aldrig komme en "bedste" regel om.
 
Nogle bruger dem med det samme til gode bøffer og vin, andre til rejser, dyrt tøj og sko m.m.
 
Atter andre sparer op, og køber deres ønsker kontant, og andre igen køber aktier/obligationer for dem.
 
Uanset hvad, kan man nok sige, at hvis man sparer op, er der en chance for, at man får et fly i hovedet, båden synker, falder ud af vinduet, eller bare får sig et kedeligt hjerteslag, og man får intet ud af pengene.
 
Ved at købe på afbetaling betaler man sig så via renterne/gebyrerne ud af denne risiko. Om man så alligevel får sig et hjerteslag over, at tænke på alt det man skylder, er så en anden risiko igen Ouch
 
Afbetalingen er for mange med få penge tilbage efter, at regningerne er betalt, derfor den eneste mulighed, hvis de vil ha` nogle af de dyrere varer indenfor rimelig tid, så derfor er det individuelt hvilken løsning der passer sig bedst for vores forskellige økonomier.
 
At Go Fish tilbyder lån til kunderne er ikke en ulempe eller en dårlig ting set fra Go Fishès side, så længe at der ikke er tale om skjulte gebyrer/afgifter, men kan jo som ved alle lån være et problem, hvis lånet gives til "svage" sjæle (på for nemme vilkår), der ikke kan styre deres økonomi. Huslejen er jo (for de fleste) vigtigere at kunne betale, end f.eks. en ny super stang - især nu hvor det begynder, at blive koldt. Der er ikke meget ly bag en fluestang, uanset hvor dyr den har været LOL Dette er så låntagers problem, og Go Fish kan ikke klandres for dette, selv om man godt kunne tænke sig, at der var mere beskyttelse af svage sjæle overfor dem selv Wink
 
Mvh. - Kim
Til top
S.V. Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.V.Jørgensen

Tilmeldt:: 27 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.V.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2013 kl. 17:31
Hej herinde, ja det er som skrevet ovenfor, pussigt som en gammel tråd dukker op igen og "ikke vil dø".
Det er også klart at der ikke er noget ulovligt i GOF-I tilbudet.
Når det så er konstateret, så kan man læse ud af foranstående, at rigtigt mange alligevel finder det: usmageligt, små lusket, på grænsen af plat og noget som ordentlige firmaer burde holde sig for pæne til.
Tjah, hvorfor man så ikke gør det? Ved det ikke, men hvis det sætter tvivlsomme pletter på ens renome, og det kan vi jo læse ovenfor at det gør, hvorfor så gøre det?
 
Det skal man vel heller ikke gætte på, men hvis det ikke er motiveret af behov for hverken omsætning eller likviditet, lyder det helt galt at gamble med renomeet.
 
Nå lige meget, deres valg og knæk og bræk til alle jer andre derude i efteråret.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2013 kl. 18:17
#Steen V Jørgensen Big smile
 
Du har ganske ret i, at det er en gammel tråd, men problemstillingen hører til dem, der stadigvæk er aktuelt (også i lang tid fremover)
 
Når en masse andre firmaer end Go Fish allerede i lang tid har haft lånemuligheder på forskellige vilkår, ser jeg ikke hvorfor der skulle være et problem med deres renomè!.
 
Uanset hvilke foretag et firma gør/udvider med, vil der altid være negative personer, der ikke bryder sig om dette. Da aktuelle lånemulighed jo er helt på frivillig basis uden tvang eller anden "bagoms" snigløbende fastlåsning, er det derfor helt på kundens præmisser - både tilslag samt ansvar, om denne vil indgå i forholdet!.
 
Imidlertid er jeg ikke det mindste i tvivl om, at Go Fish har gjort det rigtige med dette tiltag. De få negative kan jo blot holde sig væk fra lånene, og de der mener, at kunne bruge disse, har så muligheden Wink
Mvh. - Kim
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down