Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rio tropical lines

 Besvar Besvar
Forfatter
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rio tropical lines
    Sendt: 29 Nov 2009 kl. 06:38
´´Mit indlæg i en tidligere tråd (ikke min) om saltvands liner til troperne, blev ikke besvaret. Det kan selvfølgelig være, der ikke er nogen der har det rigtige svar. Eller den bare blev overset i mængden af svar på andre spørgsmål, så jeg starter min egen tråd.´´


Hej trope fiskere!

Da jeg surfede lidt rundt omkring Rio liner, ser jeg så at trope flueline ikke bare er en trope flueline med hensyn til temp.
Der er liner som Rio Saltwater til temp. Fra 10-27 C, og eks. Bonefish med temp. Fra 24-38 C, og sidst men ikke mindst Tarpon Extreme Core med temp. fra +38 C.
Det må have en hel del, med årstiden man fisker på at gøre, men er der så stor forskel på vandtemp. når vi taler om lige nord for ækvator?
Hvad ville være den rigtige line hvis man skal af sted omkring februar-marts måned?

Mvh og måske kommende tropefisker
TC
Til top
Oliver bernat Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Oliver bernat Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2005
Geografisk: Kbh/Malmö
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Oliver bernat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 08:45
Hej TC

Det kommer jo lidt an på hvor du skal hen i Feb/Marts.

Personligt har jeg ikke kigget så meget på rio´s tropeliner da mine første erfaringer med dem var meget skuffende.
Som nævnt i den anden tråd har jeg på samtlige af mine ture brugt S.A. Bonefish og Tarpon som jeg har været yderst tilfreds med og det har været lige fra ca. 20 grader og op til noget der ligner 35+ grader. Har faktisk også gået med en Bonefish på svenskekysten i Jan. hvilket faktisk gik overraskende godt....

Mvh.
Oliver Bernát
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 09:24
Hej Oliver

Mine tanker går i retning af Los Roques ved Venezuela enten i februar eller marts.
Er der nogle bestemte liner du vil anbefale? Eller nogle mærker jeg skal holde mig fra. Jeg regner med at tage min #7 og #9 med!

Tc
Til top
Oliver bernat Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Oliver bernat Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2005
Geografisk: Kbh/Malmö
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Oliver bernat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 09:33
Hej Tc

I start feb. er det nok meget tæt på at du kan bruge alm. koldtvandsliner men jeg ville nok vælge S.A. Bonefish eller Loop Saltwater(hvis den stadig findes). Sidst nævnte har en lidt rug overflade som kan være lidt hård ved fingrene men skyder næsten som en sharkskin.
Som sagt tidligere har jeg dårlige erfaringer med Rio men det kan jo have ændret sig i løbet af de sidste par år.

Mvh.
Oliver Bernát
Til top
Oliver bernat Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Oliver bernat Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2005
Geografisk: Kbh/Malmö
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Oliver bernat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 09:40
Du kan jo evt. snakke med din lokale grejpusher og høre om han skulle have en S.A. Saltwater som du kan prøve.
Taperingen på Saltwater og Bonefish er ens.

Mvh.
Oliver Bernát
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 09:59
Hej Oliver
Tak for dine svar, jeg undersøger lidt videre omkring S.A liner
Tc
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 10:38
Du skal også huske på at der er kæmpe forskel på om du vadefisker eller fisker fra båd. Luften i solen er højere på bådsdækket end hvis linen ligger på vandet.

Hvis du mangler en bestemt line så kan det tænkes at jeg har nogle nye og ubrugte liggende i rette klasse, som jeg ikke får brug for.

/Michael
Fluefiskerne Vestsjælland
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 10:59
Hej Henrik
Jeg kunne godt være interesseret i en S.A. Bonefish WF flydende (giver vel sig selv) i #8.
Drop mig en mail på
caspar_hansen@stofanet.dk

/Caspar
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 11:17
Michael Jørgensen skrev: Du skal også huske på at der er kæmpe forskel på om du vadefisker eller fisker fra båd. Luften i solen er højere på bådsdækket end hvis linen ligger på vandet.

Hvis du mangler en bestemt line så kan det tænkes at jeg har nogle nye og ubrugte liggende i rette klasse, som jeg ikke får brug for.

/Michael
Fluefiskerne Vestsjælland




Kan du ikke sende en mail med de liner du har, nye og brugte med pris på?

hr.thomas.c.r@gmail.com

Tc
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down