Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Daiwa Whisker Fly ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Dunker Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TDN

Tilmeldt:: 15 Mar 2009
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TDN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Daiwa Whisker Fly ?
    Sendt: 25 Okt 2009 kl. 08:56
Hej!

Har arvet sådan en stang. Der står Diawa Whisker Fly 14ft. #9-10 og noget der ligner lt F 98-14 made in scotland, pæn og velholdt, tror kun den er brugt få gange da jeg ikke kendskab til at den tidligere ejer har været på fisketure i udlandet af betydning. Da jeg p.t ikke fluefisker og hvis jeg kom til det, nok ikke kom til at bruge så groft grej herhjemme er det nok tvivlsom om den kommer i brug.
Hvilken type fiskeri er den beregnet til og evt. alder?
Har den nogen værdi hvis jeg vælger at sælge den?

Der følger også en Fluehjul med line med. Hjulet hedder SA system2 1011. Det ligner ikke umiddelbart dem jeg kan finde til salg i dag da de nye har huller i begge gavle, medens denne kun har det i håndtag siden. Kender ikke mærket.
Hvor gammelt kan det være og har det nogen værdi hvis jeg vælger at sælge det?

På forhånd tak
Mvh
Thomas
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 09:31
Det er et laksefluesæt du har arvet.
Du skal nok ikke regne med det helt vilde, det er hverken særlig gammelt eller sjældent...

Daiwas whisker serie var rimelig billige, men gode, solide lidt langsomme stænger med god ´´value for money´´

System2 hjulet er også et godt, solidt og rimeligt billigt hjul i god kvalitet fra før alle hjul skulle være ´´large abour´´.





Til top
Ole Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole møller Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2003
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 10:02
WF 98 er vistnok udgået sidst i 90erne? Det er en stangserie som Daiwa solgte ret mange af. Der er stadig en del i Skotland som bruger dem til Loch fishing og sommerfiskeri i små vandløb. Kvalitetsmæssigt er det stænger som er flot bygget. Aktionen er noget i den bløde ende. Den har idag ikke den store handelsværdi. Jagt og Fiskerimagasinet havde dem til halv pris for en del år siden.

System2 hjulet fik et ansigtsløft på et tidspunkt, derfor er den model du har den gamle model. Det er mig bekendt kun de mange huller i gavlen på den nyere model, samt en anden overflade behandling der er forskellen. Indmaden er den samme og de gamle spoler passer på det nye hus- fint hjul som er næsten u-opslideligt.

Ole
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres