Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Var det ikke rimeligt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Var det ikke rimeligt?
    Sendt: 25 Okt 2009 kl. 15:33
Var det ikke rimeligt, at de folk der tjener penge på danske lystfiskere: dvs. grosister - kuttere - put & take vande, detailister etc...etc...lavede end fond, hvor de lod en procentdel af deres årlige overskud gå tilbage til lystfiskerne? De lever jo af lystfiskerne og vil vel gerne leve videre....
Der er nok af ting en sådan fond kunne anvende pengene fornuftigt på - efter min mening - miljøpleje f.eks. Men er den slags noget helt uinteressant for læserne af dette forum?
Eller gi`r det vi får fra Fisketegnmidlerne, alt det vi drømmer om...har vi ikke større visioner?

Svend Erik Vardrup
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 15:46
Var den ikke oppe at vende for kort tid siden også?

Gå forrest, grib chancen og forær selv pengene væk:-)

/M

Til top
Peter Terndrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter T

Tilmeldt:: 05 Dec 2005
Geografisk: Ved fiskevandet
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 15:48
Det findes allerde - se linket HER/
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 15:53
totalt uintressant............
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 15:57
Nu går der nok politik i denne tråd, og jeg syntes ikke det ville være rimeligt.
Forhandlere har trænge kår disse tider og bør som de fleste andre ikke beskattes yderligere.

Det kunne være en løsning hvis regeringen brugte en større andel af miliøafgifterne til miliøet, i stedet for at næsten alle miliarderne røg i det sorte hul.

Jeg kan huske at afdøde Sven Auken argumenterede at miliøafgiftspengene skulle bruges på at genopbygge skovene og så videre.
Men to år efter kunne pressen oplyse at kun 8% af beløbet blev udnyttet til dette formål, og tror ikke der er kommet de store ændringer til dette.

Så forslag nedstemt herfra.

Søren
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:00
Gode lystfisker,
vi går meget gerne forrest med at give en procendel af vores overskud tilbage til lystfiskerne - vi drøftede allerede det i sidste uge på et bestyrelsesmøde - men sidst emnet var oppe og vende i dette forum, var der stort set INGEN kommentarer til, hvordan en sådan fond skulle styres...

MEN JEG FØLER, AT SAGEN ER AF SÅ STOR VIGTIGHED, AT JEG GERNE TAGER TRÅDEN OP IGEN.

Vi går gerne i spidsen - men kom med dine forslag til projekter og styring af en sådan fond - og gi´ mig så dit bud på hvordan vi kunne få de andre i branchen - der tjener penge på lystfiskerne - med!

Mvh.,
Svend Erik
Til top
- Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterMulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 05 Nov 2005
Geografisk: -
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterMulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:06
Hej Svend Erik,
DSF indsamler allerede penge til gavn for vore fiskevande - man kan frit donere hvad man vil og jeg er sikker på at man må bruge det i reklameøjemed at man har doneret penge.

Hvordan man får andre med ? Du får ikke nogen til at lovgive om den slags så det må være jeres brancheforening du skal ha fat i og så eller selv gå forrest :-)

vh
Peter
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:07
Jeg taler ikke om at lade politikerne råde - men om SELV at gøre noget! :o) Eller har du helt opgivet...

mvh.,
Svend Erik Vardrup
Til top
Maki Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Maki Avatar

Tilmeldt:: 04 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maki Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:32
Morten Drews skrev: totalt uintressant............


Ja og ligegyldigt....
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pastoren Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2006
Geografisk: vejlby
Status: Offline
Beskeder: 193
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pastoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:42
Svend-
Jeg tror ikke din snørre har fat i hjulet-eller med andre ord-jeg tror du har overløb på udkastet-:-((y)

lad nu være med at vikle dig ind i din egen snørrer ;-)(y)
sådan ment lidt venlig-:-)(y)
disse emner har der været talt om- af flere døgnfluer:-((y)

vi gør intet -abselut INTET-
jo du forære jo grej gratis grej væk-:-)(y)
det slog mig hvad var din oprigtige hensigt med det-...

når de herskende leder(politikerne ikke kan eller vil gører noget ved det) hvad får dig så til at tro at menneskene i ganske almindelighed vil eller orker det- :-(

Jeg har været kratlusker og frontløber helle mit liv- og ser ikke en mutivation blandt folket til at ændre noget- hellerikke om naturelementerne banker på forstanden- der må værer nogle svivler mellem de forskellige elementer der ikke fungere -

jeg vil ikke gøre mig klog på andres manglende indsigt/fravælgelser - og jeg er ikke selv bedre-for vi kunne godt sammen gører det der skal til for at ændre forløbet-men der hvor vi befinder os nu-er spørgsmånet hvordan vi undgår at blive et offer og hvordan vi kommer videre og hvad vi har at gører med ind i fremtiden- jeg syntes det er helt Grotesk at vor tids unge skal kæmpe for en ren luft-og rene fødvare- istedet for at leve naturligt-

Husk lige at købe tre flasker ilt og 4 dunke rent vand og to pakker filter masker- :-(

jo Fanden har løbet vores maglighe op- :-(

om vi kan sikre noget ved en Fondt-tror jeg ikke det vil -men som alt andet æde sig selv op:-((y)

så har du fundet ud af at lave Guldægget og som er årsag til at du forære ting og sager væk- vil jeg som alle griske -da gerne hører hvordan man bærer sig ad med det-:-)(y)

mit ord er skarp som glas og hård som beton -(og opfatter mig selv som realist) - hverken med sortsyn - eller hvad vi nu hægter på hinanden af følgesygedomme;-)(y)

Pastoren/:-)(y)
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:54
Jeg tror stadig på mennesket -
men jeg ved også, at det vi kæmper længst og hårdest for, er det, vi elsker!

DERFOR skal vi lære de unge at fiske, for der igennem kommer deres kærlighed til naturen, præcis ligesom vi lærte at holde af naturen gennem fiskeriet - og de vil som vi - forhåbentlig bedre end vi - kæmpe når det gælder og værne om de ting, vi andre tog for givet.... :o)

mvh. Svend Erik

Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:04
Allerførst vil jeg sige at ideen er god, men jeg ser også nogle udfordringer.

Allerførst kan vi dele forbrugere op i 2 grupper, den samfundsbevidste og den økonomisk bevidste. (Jeg ved godt det er meget firkantet stillet op og størstedelen vil ende et eller andet sted imellem de to typer).

Mit indtryk når man ser folks indkøbsvaner, det være sig fiskegrej, men også alt andet. Er at der findes forbrugere der gerne vil betale for bæredygtige varer og der findes forbrugere for hvem prisen er mere afgørende. Jeg dømmer ingen her, det er dyrere at købe bæredygtigt og jeg er sikker på der er folk der ikke har muligheden. Jeg er også sikker på der er folk der har muligheden, men ikke ønsker det.

Det samme gælder også fiskegrej. Der er folk der vil have tingene billigst muligt koste hvad det vil og der er andre som er i den anden grøft.

Grunden til jeg bringer dette op er at uanset hvordan vi vender og drejer det, så er der kun en til at betale de penge der skal gå til ´´fonden´´. Det er kunderne. Hvis der skal gå penge til fonden så skal dette medregnes i prisen. For at leve af at sælge varer kræver at der er penge til husleje, annoncering, lønninger og en masse andre ting plus den del af overskuddet der skal gå til fonden. Er overskuddet småt nok så har fonden heller ikke nogen nævneværdig økonomisk mulighed.

Det er mit indtryk at dit firma primært henvender sig til den prisbevidste køber. Det kan naturligvis ændres hvis I går forrest med denne fond, men jeg tror (med tryk på tror, fordi jeg er på ingen måde marketingmand) at I også ændrer måægruppe, ihvertfald til en vis grad. En sådan fond vil naturligvis betyder mindre rabatter, dyrere varer eller whatever. Pengene kommer ikke ud af den blå luft og jeg tror ikke der er mange (om nogen) danske grejhandlere der tjener rigtigt mange penge.

Så kommer vi til spørgsmålet om det overhovedet er noget grejbranchen skal blande sig i. Der er masser af muligheder for at donere penge til miljøet, der er også muligheder for at donere penge til fiskepleje (som vel egentligt er de to områder der er mest spændende i dette perspektiv). Dem der gerne vil donere, de gør det allerede, mens dem der hellere vil beholde egne penge formentlig hellere ivl gøre det og derved handler hvor det er billigst.

Personligt tror jeg det er at skyde ved siden af, vi ser i større grad at folk er sig selv nærmest. Vi ser reklamer i TV der fortæller at vi bør give penge til det ene og det andet og jeg tror alt dette er med til at gøre folk modstridige overfor alt det her doneringspjat (også selvom det ved køb af grej ikke er en direkte donation).

Jeg mener ikke det er en dårlig tanke, men jeg tror bare ikke det passer ind i vores nuværende samfund.
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pastoren Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2006
Geografisk: vejlby
Status: Offline
Beskeder: 193
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pastoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:10
Svend !-
det er flotte ord-
men du glemmer at se dig tilbage!- på de konsekvenser der nu med lavinens og nedsmeltningens hast løber os over ende-:-(

at fortrænge og tro at vi kan ændre det!- er ikke tanker af idag men: i fordomstider-som nævnt -vi skal bruge vores mulighed for at finde en løsning på hvordan vi slipper fra det- for genopbygningen skulle ha værer påbegyndt i det forige århunred -
så måske-:-)(y)............

men!- efter min indsigt er det en udvikling mennesket ikke vil !- eller kan stoppe-( vi kalder det udvikling) - det værste og den store synder er kemikalierne - (al dette djævelsk lort hvad skal det til for-(for at tilfredstille vore maglighed) !- sekunt lim -(for at tage en lille ting med stor virkning)- fondt til de efterladte!- fordi brugern ikke kan huske noget som helst-;-)(y)

Nordpolen er optøet- gummestøvler -nej du ryger igennem-tænk frem: Husbåd:-)(y)

Men iøvrig mutiverende at se og føle at du vil fremad!"- men det bliver i Husbåd:-)(y)

Pastoren-:-)(y)
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:23
Dejligt med et reflekteret svar :o)
kan godt se du har delvis ret som samfundet er i dag, hvor det er på mode at være sig selv nærmest, men jeg sporer da heldigvis hos mange unge - f.eks. mine egne børn - at de IKKE vil have mælk fra f.eks. Arla, hvis de hører, at de har ´´trynet´´ en mindre mælkeproducent - det samme med mine 7-10 år større piger på hhv. 22- og 25 år, kommer jeg til at lave en æggekage af æg, der stammer fra burhøns, ja, så SKAL de ikke have noget, mens jeg får en skideballe...
Og de har jo ret - vi skal ikke bare gå efter prisen - som vi voksne er blevet så vant til! Når produktionens bæredygtighed - produktets kvalitet og prisen hænger sammen, først da er der noget ved det!

Men vi må heller ikke lade os narre til at tro, at bare prisen er høj er alt i den bedste orden - ligesom lave priser ikke nødvendigvis betyder udnyttelse af billig arbejdskraft og dårlig kvalitet. :o)

PS.- Men jeg giver dig ret - det ER vanskeligt, at være forbruger i dag!

mvh.,
Svend Erik Vardrup
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:50
Tæppebombningen er i gang igen............ i dækning!!
Frede
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:56
Tæppetumpningen mener du vel;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres