Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny pengetank - foreslag modtages!

 Besvar Besvar
Forfatter
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny pengetank - foreslag modtages!
    Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:04
Gode lystfisker,
vi går meget gerne forrest med at give en procendel af vores overskud tilbage til lystfiskerne - vi drøftede allerede det i sidste uge på et bestyrelsesmøde - men sidst emnet var oppe og vende i dette forum, var der stort set INGEN kommentarer til, hvordan en sådan fond skulle styres...

MEN JEG FØLER, AT SAGEN ER AF SÅ STOR VIGTIGHED, AT JEG GERNE TAGER TRÅDEN OP IGEN.

Vi går gerne i spidsen - men kom med dine forslag til projekter og styring af en sådan fond - og gi´ mig så dit bud på hvordan vi kunne få de andre i branchen - der tjener penge på lystfiskerne - med!

Mvh.,
Svend Erik
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:09
Hvor mange tråde vil du lave?
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:14
Tak for dit konkrete og konstruktive svar - er emner som de nævnte helt uvæsentlige for dig :o)

Mvh.,
Svend Erik Vardrup
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:17
Næh, det er det såmænd ikke, jeg undrer mig bare over at der igen skal ske en mindre tæppebombing af forum, denne gang om det samme emne, blot med ændret overskrift,.....

Men du kan jo skæve til Go-Fishing og se, at de ved Seatrout Open donerer kr. 20,- pr. deltager til Vandpleje Fyn, og dermed tilbage til lystfiskerne.
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:20
Rigtig god ide det Go Fishing gør - tak for tippet!

Mvh.,
Svend Erik Vardrup
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:26
Gode Jan,
prøv nu at se det fra en lidt positiv vinkel, på dette Forum er en lang række af landets skrappeste lystfiskere samlet - hvis man ikke skulle kunne få fornuftige og konstruktive svar om vores fælles hobby her - hvor så?
Er det virkelig så irrelevante emner - efter din mening - jeg tager op :o)

Mvh.,
Svend Erik Vardurp
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:29
Så starter løjerne igen, held og lykke herfra..............
Frede
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:31
Jeg tager det skam også positivt, at frivillige kræfter ønsker at lægge penge tilbage til lystfiskerne.
Det, som slår mig for brystet, er den strøm af enslydende tråde, som åbenbart startes igen, blot med ændret overskrift.
Og så hopper min indre kæde af, når øvrige tråde skal skubbes af forsiden for at komme til....det er altså i min verden for useriøst, gode Svend Erik Vardrup.

Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:36
Prøv nu at hør her.

Staten fik gennem miliøafgifter alene i 2005 over 75mia.
Nu hvor lystfiskeriet har overgået erhvervsfiskeriet på bruttonationalbugettet.

Ville det det ikke være for meget forlangt at miliøministeriet gravede i lommen og betalte gildet.

Vi har allerede betalt to gange gennem brandbeskatning,moms og for nogle miljøafgifter.

Åben venligst ikke flere tråde vedrønde dette emne.

Søren
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pastoren Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2006
Geografisk: vejlby
Status: Offline
Beskeder: 193
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pastoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 16:55
ja jeg tror også der er gået stereo i det> mellem semaskinen<
-det var også det der gik galt forige gang-
i mine unge dage -ku vi godt se når der gik mediefigur - og opsætning i sensationen -Nyheden blev vasket - elsker at løbe en dafni op -vi er som fisk reagere- (Gode Fisker)....

Pastoren:-)(y)
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:05
Sikke noget vrøvl jeg fik skrevet der.
Der skulle have stået.(Det ville ikke være for meget forlangt)

Sådan(y)
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:21
Gaaaaaaaaaab..........
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:25
Tak for dit bidrag :o)

Mvh.,
Svend Erik Vardrup
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:32
Hej Svend Erik

Som min kærre bror skrev i den anden tråd, så anvend dog Danmarks Sportsfiskerforbunds fond - - se linket HER/

I kan endda selv øremærke pengene til bestemte formål - ´´Danmarks Sportsfiskerforbund arbejder aktivt for den gode sag, som kommer naturen, vandmiljøet, ungdommen og alle lyst- og sportsfiskere i Danmark til gavn. Alle donationer går ubeskåret til Sportsfiskernes almennyttige arbejde.

Danmarks Sportsfiskerforbund er godkendt som almennyttig organisation, så støtter du os økonomisk, er beløb over 500 kr. fradragsberettiget. Du kan indbetale til bankkonto 7700 1081603.
Alle beløb – store som små - er velkomne. Mærk indbetalingen ´´Gave” og gem kvitteringen.

Alle, der donerer et beløb på 500 kr. eller derover, vil som tak modtage Sportsfiskernes flotte donornål i sølv med tilhørende donorbevis.

Det almennyttige arbejde
Danmarks Sportsfiskerforbunds formål er bl.a., at beskytte, bevare og genoprette danske vandløb og søområder, samt sikre en sund fiskebestand i fersk-, brak- og saltvand.

Gaver og ydelser vil blive placeret på en særskilt konto – reelt en slags fond – som bestyrelsen kan uddele penge fra et konkret projekt, der opfylder kriterierne for at være almennyttige.

Emner som kan tænkes at være kvalificeret til at modtage midler kunne for eksempel være:

Ungdomsarbejde
Fiskeskolearrangementer o.l.
Opkøb af fiskevand/rettigheder, som gøres offentlig tilgængelige
Naturgenopretning og restaureringsprojekter´´

Der ligger al den ekspertise du har brug for og der er masser at bruge pengene på.

mvh
Michael
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:39
Tak for det uddybende svar! Skal gå videre med det :o)

PS: Donerede faktisk allerede dette forår fiskegrej for en pæn sum til Dansk Laksefond - v. Peter Siedentopp - og deres store arbejde!

Mvh.,
Svend Erik Vardrup
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:44
Michael R. Mulbjerg skrev: Hej Svend Erik

Som min kærre bror skrev i den anden tråd, så anvend dog Danmarks Sportsfiskerforbunds fond - - se linket HER/

I kan endda selv øremærke pengene til bestemte formål - ´´Danmarks Sportsfiskerforbund arbejder aktivt for den gode sag, som kommer naturen, vandmiljøet, ungdommen og alle lyst- og sportsfiskere i Danmark til gavn. Alle donationer går ubeskåret til Sportsfiskernes almennyttige arbejde.

Danmarks Sportsfiskerforbund er godkendt som almennyttig organisation, så støtter du os økonomisk, er beløb over 500 kr. fradragsberettiget. Du kan indbetale til bankkonto 7700 1081603.
Alle beløb – store som små - er velkomne. Mærk indbetalingen ´´Gave” og gem kvitteringen.

Alle, der donerer et beløb på 500 kr. eller derover, vil som tak modtage Sportsfiskernes flotte donornål i sølv med tilhørende donorbevis.

Det almennyttige arbejde
Danmarks Sportsfiskerforbunds formål er bl.a., at beskytte, bevare og genoprette danske vandløb og søområder, samt sikre en sund fiskebestand i fersk-, brak- og saltvand.

Gaver og ydelser vil blive placeret på en særskilt konto – reelt en slags fond – som bestyrelsen kan uddele penge fra et konkret projekt, der opfylder kriterierne for at være almennyttige.

Emner som kan tænkes at være kvalificeret til at modtage midler kunne for eksempel være:

Ungdomsarbejde
Fiskeskolearrangementer o.l.
Opkøb af fiskevand/rettigheder, som gøres offentlig tilgængelige
Naturgenopretning og restaureringsprojekter´´

Der ligger al den ekspertise du har brug for og der er masser at bruge pengene på.

mvh
Michael


Hvor har sportsfiskerforbundet opkøbt fiskevand og gjort det offentlig tilgængeligt??
Frede
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:45
Det der står mit eget hjerte nærmest, er arbejdet for at skabe flere unge/nye lystfiskere, har du en rigtig god ide? Skolesæt - demosæt til junior-træf etc...etc...

Mvh.,
Svend erik vardrup
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:47
Hej Svend

Med bortgiving af gratisgrej og store rabatter ved køb, som nu suppleres med en idé om at give til en fond.

Så tror jeg sgu i køber for billigt og sælger for dyrt:-(

Hilsen
Peter
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 18:07
Hej Frederiksen

det er blot en af mulighederne der for selv at øremærke sin donation, jeg øremærkede min donation til opkøb af gyde- og opvækstvand - så må fondsbestyrelsen arbejde for det, så er den fond skruet sammen

så hvis du vil sikre at sådant sker med dine donation så er det enkelt, men der er mig bekendt ikke nogen der endnu har øremærket penge til netop det formål

mvh
michael
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 18:23
Svend Erik Vardrup skrev: Det der står mit eget hjerte nærmest, er arbejdet for at skabe flere unge/nye lystfiskere, har du en rigtig god ide? Skolesæt - demosæt til junior-træf etc...etc...

Mvh.,
Svend erik vardrup


Af ren nysgerrighed Sven Erik...

Er du medlem af DSF (Danmarks Sportsfisker Forbund) ?
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 18:43
Ja, Rasmus - og jeg har tid til at svare dig - selvom jeg er ved at forberede noget meget vigtigt... :o)

For at komme dig i forkøbet er det lokalforeningen Nivå Lystfiskerforening, jeg er medlem af - foruden Lystfiskeriforeningen, der også er en udmærket forening.




Mvh.,
Svend Erik Vardrup
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 18:50
total gaaaaaaaaaaaaab..........
Til top
Peter Neerdorf Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter N Avatar

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: Primært på vestsjælland, sydsjælland, sydsverige, samt midtNorge
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 19:26
Tag nu dine piller S.E.V!!

Vi er efterhånden MANGE der er GODT trætte af at høre på dit bavl og markedsføring.
Vågn op!!!!
Til top
Nick Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m k

Tilmeldt:: 17 Aug 2008
Geografisk: kolle kolle vej
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 19:49
Kære Svend Erik Vardrup

Hvad om i lod være med at sætte fortjenesten på +400% for jeres grej, så var der ikke så meget i skulle give tilbage ;-)

At i først kan give 50% rabat og senere donere penge tilbage til køberne lyder som om at fortjenesten er for stor i mine øre.
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 20:34
Go` værksteds-humor Nick - måske tjener de andre bare 1000% - eller også tjener vi bare lidt mindre end de 400% via volumen - men på den anden side, de store grossister har jo også et salg af en vis volumen - kunne det tænkes, at vi bare finder den almindelige avance for høj? Neeeej, det kunne det da ikke - vel?

Mvh.,
Svend Erik Vardrup
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pastoren Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2006
Geografisk: vejlby
Status: Offline
Beskeder: 193
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pastoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2009 kl. 17:48
at markedsføre et produkt- indeholder ikke at man vender vrange ud på alt-
det virker så utroværdig at jeg ville gå langt uden om -

at lade kunden selv ræsonnere sig frem til hvad godt er-og så i fred og ro beslutte sig-
et gammel ordsprog siger man kan godt trække kvæget til truet:-)(y) men ikke tvinge det til at drikke:-((y)

Nu er det jo tophat for os som er på nettet-vi kan meget hurtig finde ud af om det er Hong-Kong Guffffff.......
eller vi taler om gedin håndværk........

At skeldne er!-at ha sat sig ind i sagerne (y)

Bruno/P:-)(y)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres