Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Power Taper

 Besvar Besvar
Forfatter
michael pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mich1024 Avatar

Tilmeldt:: 15 Aug 2008
Geografisk: Limfjorden omkring Aalborg og Lindenborg å
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mich1024 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til Power Taper
    Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:15
Hejsa

Spurgte sidst om vægt af skydehoved til min guideline 13´ #8/9, og fik en masse brugbare svar (y), men på skydehoveder der ikke er på tilbud. Korsholm har lige nu billige Power Taper skydehoveder, og jeg vil meget gerne spare nogle penge. Er der nogen der har erfaringer med disse hoveder til Skjern å og Norge eller andre steder. Jeg er villig til at ofre 1000 kr. på fire skydehoveder, og vil selvfølgelig gerne købe de rigtige. Jeg kan vælge mellem disse
Hover/intermediate - Intermediate/synke1 - Synke1/synke2 - Synke2/synke3 - Synke3/synke4 . Regner med at købe dem i #9/10 og klippe dem ned til ønsket vægt, da de er 13,5 m.
Eller skal jeg bide i det sure æble, og ofre fuld pris på nogle skydehoveder der er bedre og kun købe to stk.

Håber I kan hjælpe :-)
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:21
Hej

De fejler intet - måske de bedste klumper, der findes - så du kan roligt købe dem.
Jeg synes du skal ha´en F/S1 (er ikke på tilbud) eller en flydende. Disse vil du altid kunne få brug for.

Men ellers vælger du vel blot 4 af de nævnte.
1/2 2/3 og 3/4 + en hoover.

Alternativt:

En F/S1 til normal pris og så en 1/2 og en 3/4 (2/3) - så skulle du være dækket.

Mvh
Henrik
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:21
Hej

De fejler intet - måske de bedste klumper, der findes - så du kan roligt købe dem.
Jeg synes du skal ha´en F/S1 (er ikke på tilbud) eller en flydende. Disse vil du altid kunne få brug for.

Men ellers vælger du vel blot 4 af de nævnte.
1/2 2/3 og 3/4 + en hoover.

Alternativt:

En F/S1 til normal pris og så en 1/2 og en 3/4 (2/3) - så skulle du være dækket.

Mvh
Henrik
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:24
michael pedersen skrev: Hejsa

Spurgte sidst om vægt af skydehoved til min guideline 13´ #8/9, og fik en masse brugbare svar (y), men på skydehoveder der ikke er på tilbud. Korsholm har lige nu billige Power Taper skydehoveder, og jeg vil meget gerne spare nogle penge. Er der nogen der har erfaringer med disse hoveder til Skjern å og Norge eller andre steder. Jeg er villig til at ofre 1000 kr. på fire skydehoveder, og vil selvfølgelig gerne købe de rigtige. Jeg kan vælge mellem disse
Hover/intermediate - Intermediate/synke1 - Synke1/synke2 - Synke2/synke3 - Synke3/synke4 . Regner med at købe dem i #9/10 og klippe dem ned til ønsket vægt, da de er 13,5 m.
Eller skal jeg bide i det sure æble, og ofre fuld pris på nogle skydehoveder der er bedre og kun købe to stk.

Håber I kan hjælpe :-)...


Hej Michael,
´
Du kan roligt invistere i PT.

Har dem fra flydende til synke 4-5, de dækker fuldt ud mit 2 hånds fiskeri, de kaster rigtig godt. Hoover intermidiate linen er måske lidt en overdrivelse, den synker.....men dækker således i kombination med en synkende polyleader de fleste behov....(y)

Her fra(y)(y)(y)

CM,
Til top
brian christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
obhc Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2007
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obhc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 17:29
drop hooveren og køb en stream dip ,flyd/synk 5
ved godt den ikke er på bud,men er alle pengene værd.
vh brian
Til top
michael pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mich1024 Avatar

Tilmeldt:: 15 Aug 2008
Geografisk: Limfjorden omkring Aalborg og Lindenborg å
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mich1024 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 18:02
Tak for brugbare svar til alle, og dejligt med hurtig respons. Vi har på trods et fantastisk forum og tak for det (y)(y)
Til top
Morten Blichmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Salmonitis Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmonitis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2009 kl. 19:11
Jeg ville investere i en flydende med intermediate spids, en s1/s2 samt en s3/4 og så bruge resten af pengene på polyleaders i forskellige densiteter.
Til min 13 fods stang #8/9 (Stinger) ligger mine klumper på ca 31 gram, og det fungerer. Afhængigt af forhold og evner, så prøv at lande dine klumper på mellem 11 og 12 meter.
Morten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum