Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En-hånds stang til laksefiskeri.

 Besvar Besvar
Forfatter
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: En-hånds stang til laksefiskeri.
    Sendt: 10 Nov 2009 kl. 19:01
Hej

Efter et par ture til gaula og orkla er jeg blevet meget optaget af en-hånds fiskeri efter laks så meget at jeg måske vil smide mine to-hånds stænger på hylden efter at have haft en fisk på +10 kg. i 5 sek på min xi2 klasse 7.

Så nu vil jeg ud og have mig en rigtig fed en-hånds som er god at spey/rulle kaste med.

Jeg har kig på. i 10 fod #8:

Guideline LPXe og Lecie k

G.loomis nativrun

Sage Z-axis

Håber der er nogle der virkelig ved hvad de snakker om som kan komme med nogle kommentare jeg har fisket nogle år med en-hånds på kysten så er ikke helt ny i det.

Mvh. Johnny

Ps. andre stænger kan osse komme på tale jeg har en winston b11mx klasse 5 9 fod som faktisk rullekaster virkelig godt med en wf line.

;-)
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 19:19
Havde osse lidt kig på en Orvis helios midflex klasse 8 10 fod. har lige fået en klasse 6 tipflex 9 fod som virker rigtig fed har kun prøvet den en gang endnu. ;-)
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 19:58
Jeg står selv og mangler en 1 hånds 10´´ dog i #7
Jeg har kigget på stort set de samme.

Loomis Native run glx
Sage Z-axis
Loop Opti River 9,8´´

Der er rigeligt at vælge i mellem,så kom ud af døren og prøv nogle ! ;)

/Esben

Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 20:02
Nogle af dem har jeg stået med i butiker. syns ikke jeg gider køre vildt langt for at prøve stænger og der er ikke nogle grejpusher der har de mærker nede omkring korsør/slgelse.

Nogle der ved hvor de nærmeste der forhandler sage og guideline ligger. ;-)
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 20:25
Kender godt tcr dog ikke lige den du har. syns den bliver for stiv til min smag skal helst ikke over noget der bliver stiver/hurtiger end en tcx havde selv en i klasse 6 9 fod. som nu er skiftet ud med en helios. ;-)

Vil bare mene en klasse 8 egner sig bedre til laksefiskeriet de fleste klasse 8 kaster vel med omkring 20-21 gr. og klasse 7 med 17-18 gr. ;-)
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 20:26
Johnnie:
Jeg ved at Jan & Bo i roskilde lige har fået en masse ind af døren fra Guideline.
De har været på besøg på fabrikken, så kig forbi og snak med dem :)

Personligt ville jeg vælge en af gudelines stænger, eller en z-axis i #8
Men vi er jo alle forskællige :)

Go fangst
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 20:31
Johnny

Smid nu ikke 2-håndstængerne helt bort.......

Jeg bruger gerne en Z-Axis 11 fod # 8 - Den må jeg betegne som; den bedste stang jeg endnu har haft i hånden....

Den er let - lille diameter - stærk bund så du kan presse større fisk...let top der er eftergivende overfor alle små laks der hurtigt kommer tæt på - og flintre rundt foran dig..

Præsis - langt-kastende...super moderne ...med fin fight-but...Full Welsh håndtag...

Prøv den hos Korsholm...du vil absolut ikke blive skuffet..

Venligst Jesper Fohrmann

- se linket HER
Til top
jimmy nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jimmy73 Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: horsens fjord og skjern å
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmy73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 20:32
jeg fisker meg en lpxe 11 fods klasse 7/8 den kan både bruges som 2hånds og 1hånds den kaster kanon godt bruger den i skjern og gaula og underhåndskaster som en drøm har ikke brugt min loomis siden jeg fik den
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 20:59
Hej Jesper den stang jeg har mest kig på er osse en axis 10 eller 11 fod. men bliver den ikke meget kraftig som en-hånds stang at stå med hvis det en 11 fod.

Men guideline er heller ikke af vejen tror det er de stænger jeg har hørt allermest om til lakse fiskeri. og så koster de heller ikke kassen. ;-)

Men men når man er sådan en GREJ NØRD som mig ender det nok med en Axis. eller noget i den stil.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 21:03
har du set granbos film der omhandler netop laksefiskeri med enhånds... der kommer han en del ind på grejvalget...

hvis det er har jeg den liggende, og du er velkommen til at låne den

mvh Mik
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 21:06
Hej Mikkel det er den der hedder laksefiskeri med en-hånds ikke hvor de fisker gaula og orkla.?

den er rigtig god og de ved virkelig hvad de laver de kaster lige så langt under som over. :)

Tak for tilbudet.
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 21:11
Ja, det er en super film, dog skal man lytte godt efter, for de kan godt være svære at forstå, men underholdende, især sproget.... efter en flaske rødvin og humøret er højt;-)
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 21:16
Hej Johnny,

Husk nu lige at film er et taknemmeligt medie.... ;-)

Har selv eksperimeteret med Burkheimer # 8 9,9 fod som minder en del om loomis pindene, og en Loomis nativerun #7 9,6 som begge er fine pinde...

-Jeg ville nu lytte til Forhmann og gemme ihvertfald en 14 fods # 9-10 - en elv med lidt mere vand i end os fladlandsaber er vant til er en meget stor mundfuld for en enhåndspind...........

:-)

Mvh
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 21:44
Gemmer osse mine to-hånds stænger dons :) Tror jeg får min Loop LTS x1 tilbage en af dagene fra rep. bliver skønt. ;-)

Men det jeg skal bruge den en-hånds til er stort set kun underhånds kast. nu var jeg lige inde at kigge på den sage z-axis 11 fod det jo en halvanden hånds så kommer det til at minde lidt for meget om to-hånds og der har jeg jo andre stænger. ;-)
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 21:50
Johnny:

jeg synes bestemt ikke den er for kraftig ...... Der synes at være sket noget fint på materiale fronten ...tynde lange stænger - er ikke så dårligt til en lang række kasteformer og fiskeri....Det forhold at den er tynd - er nok så væsentligt...en af de største kræfter man er op imod som fluefisker er faktisk vinden...Og jo længere stang ...jo mere er der vinden kan få fat i....

Nej - den er ikke dårlig...faktisk nok den længst kastende enhåndstang jeg har prøvet..

Havde og en 11 fod Guideline før....ud over de laver en række fantastiske stænger ...så knækkede den pågældende model 3 gang (det var faktisk en fantastisk stang at kaste med - så længe det varede) ....garantien dækkede dog fint...men det gad jeg bare ikke længere...

Venligst Jesper
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 22:01
Okay den lyder osse tiltalende den z-axis men efter hvad jeg lige kan se er det en halvanden hånds. bliver det så ikke bøvlet eller noget når man står og underhånds/overhånds kaster som man ville gøre med en alm. en-hånds. ;-)

Nu har jeg kun prøvet et par halvandenhånds stænger men sådan lige hvad jeg kan huske bruger man dem somrelt som med en to-hånds. jeg tager nok fejl. tror det var en Loop switz jeg prøvede og den blev bøvlet at kaste med som man normalt ville gøre med en en-hånds.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 22:06
hej, nu må jeg lige høre ´´de hårde´´ drenge. når det nu er laksefiskeri. og i norge.. hvorfor så ikke en10´´ klasse 10! jeg har en hardy de luxe. i den klasse den kaster sgu, langt !! bliver nød til at høre! selv om der kan blive tæv...! venligst steen
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 22:29
Det betyder ikke meget om det er #7-8-9 eller 10 der bliver valgt. Det skal bare være behageligt at fiske med i den tid hvor man ikke sover, når man er på laksetur.

Jo kortere stang, jo større pres kan der lægges på laksen. Det ved amerikanerne der fisker kongelaks.

Alle 9 fods stænger kan kaste 15-20 meter med underhåndskast, uden brug af ret mange kræfter.

Johnny, mon ikke du har en #8 i 9 fod, som kunne prøves af med et skydehoved tilpasset til underhåndskast. Hvis ikke, så sig til, så kan vi tage en tur i anlægget med de #8 liner jeg har og stænger.
Skriv når dit display virker på mobilos ;-)

Det er jo ikke rocket science vi har med at gøre, men laksefiskeri ;-)

/Michael
Fluefiskerne Vestsjælland
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 22:32
Hej det lyder godt har min xi2 har solgt alle andre i de høje klasser. men kunne godt tænke mig en 10 fods syns jeg brugte rigtig mange kræfter med min xi2 i gaula og kunne ikke rigtig få det til at køre med underhånds kast.

Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 22:35
ff skrev: Men abu s kompi er nu en ener michael,


En kombi er vel kun for hedninge, der ikke er blevet dus med fluefiskeriet endnu ;-)

/Michael
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 22:36
Johnny larsen skrev: syns jeg brugte rigtig mange kræfter med min xi2 i gaula og kunne ikke rigtig få det til at køre med underhånds kast.



Træning, træning og atter træning ;-)

/MIchael
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 22:54
He he. Den var rigtig nok sjov, Finn. En papegøje af pap :-)
Det bliver måske det nye istedet for skumfluer.

/Michael
Til top
Hans H Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
H.H. Avatar

Tilmeldt:: 30 Jan 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér H.H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 23:01
Hej Johnny,

Min enhånds laksepind til næste år bliver en Loop Opti River.

Har kastet med den så sent som idag, så den har overbevist mig.

God jagt!

Hans H
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 23:25
Du kunne også overveje at prøve en af Zpey's switch stænger, har selv en Z1 11' #8 synes den kaster som en drøm både som ´´2 hånds´´ og 1 hånds, fås også i 9,6' #6-8 :-)
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 08:52
Hej Johnny,
Jeg synes du må ud og prøve nogle stænger ved vandet . Skiftede min gamle 10´# 8 Sage RPL ud med en Sage tilsvarende XP. Det skulle jeg ikke have gjort!

Den ny stang var lidt for hurtig og med en rørflue kunne den gamle stang kaste langt mere roligt og rart. En fornøjele at kunne lægge fluen præcis og ikke mindst ´´stille og roligt´´ uden larm ved modsatte bred. Så det jeg synes du skal kigge på er en stang, som ikke nødvendigvis er super langtkastende, hurtig og med smalle linebuer. En stang med en lidt dyb aktion ´´suger´´ også en lang line (hvis du fisker med wf) langt letterer op af vandet end en stiv pind :-) Min erfaring er, med de lidt store fluer, at en stang som arbejder dybere, i praksis er den stang som man ´´fisker´´ bedst med og ved normalt fiskeri kaster de stort set lige langt set gennem en hel dag.

Midflex og porograsive stænger ville jeg kigge efter og der findes flere rigtig gode af slagsen på markedet, og jeg er sikker på at der mindst findes 2-3 stykker som passer din kastestil perfekt. Sage Z-axis som afløste XP, er blevet en anelse dybere i aktionen end XP og kaster fint, har ike prøvet Hellios men hvis den kaster lige så godt som 9´#8 midflex synes jeg du skulle prøve disse to stænger op mod hinanden. Loomis kender jeg ikke godt, men har hørt meget positivt :-)

Meld endligt tilbage her på kanalen når du har truffet dit valg :-)

God fornøjelse

Niels Åge Skovbo
Århus
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 10:13
Hej Johnny

Hvis det skal være en enhånds stang er der følgende alternativer som jeg selv har fisket enhånds laksefiskeri med.

Winston BII - X 10 fods klasse 8. En lang let stang med en dyb og meget sej aktion. Kan sagtens bære både en lang line og tung flue med det rigtige setup. Kan godt tilslutte mig Niels Åge's betragtninger om stængernes hurtighed.

Winston BII - MX 9,6 klasse 7. Stangen er udviklet, efter mine oplysninger, primært med sigte på lakse/steelhead fiskeri i det vestlige USA. Kaster underhånds ganske fornuftigt med 17-18 gram.

Affinity X 9 fods klasse 8. Ved godt den kun er 9 og ikke 10 fod, men lad ikke den manglende fod snyde dig. En vidunderlig let og meget letkastet stang, der samtidigt har masser af kræfter til både tunge fluer og vilde fisk.

Hvis du gerne vil have muligheden for et hurtigt skift til tohåndsfiskeri med tunge (synkende) liner/fluer er Z-Axis'en i 11 fod, som Fohrmann anbefaler, et rigtigt godt valg. Jeg ville dog vælge den i klasse 7, som jeg synes er en anelse mere ´´sprød´´ end 8'eren.

Monteret med en langklumpet WF7 og med et backupsæt med skydehoveder i vægten 20-22 gram, vil jeg mene at du er rigtigt godt kørende. Alternativt til skydehovederne kunne du kigge på Rio Skagit Short på 475 grains med L-9 eller L-10 spidser, og kaste den ´´Skagit style´´. Ved godt det lyder af meget med 475 grains på denne stang (hele setup'et inkl. spidser vejer tæt på 40 gram), men stangen kan sagtens arbejde med denne vægt, når man kaster ´´Skagit style´´.
Stangen suger hurtigt kraften ud af selv en meget genstridig laks, og er en fornøjelse at arbejde med.

God ´´jagt´´

Mvh.

Lars
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 15:34
Træner det hele tiden med mine andre stænger har jeg ingen problemer overhovedet.;-) ligger nemt 20 meter ud med min winston klasse 5 i glænø renden med underhånds kast.
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 15:48
Men hvor her på sjælland er det muligt at prøe en sage z-axis 10 fod #7 eller 8. var i sportsdres idag de havde den kun i 9 fod og vist kun klasse 6.



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres