Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

jerkbait sæt

 Besvar Besvar
Forfatter
S.G Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
msg1979

Tilmeldt:: 28 Okt 2009
Geografisk: Skibhusene
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér msg1979 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: jerkbait sæt
    Sendt: 11 Nov 2009 kl. 22:21
Jeg vil her i vinter prøve at starte op med jerkbait fiskeri.

Er der nogle der kan anbefale et godt sæt til at starte med?
det skal ikke være noget billig skrammel, men noget jeg kan bruge et stykke tid..

Der er flere sæt på diverse sider, men det er sq svært at finde sættet når man ikke rigtig kender til det
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 22:49
Er godt nok intet sæt, men kan sige god for Savage´s jerk stænger, har en af dem og de fungerer super til formålet (en 80g model, der vist ikke er på deres program længere).

Mht. hjul, så er der jo mange valg. Personligt går jeg pt med et gl. Stradic fastspole, da jeg ikke er overdrevet glad for multirullerne jeg har prøvet.
Til top
aage christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
asch

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér asch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 09:38
prøv lige grejboxen han plejer at kunne finde noget godt til
prisen, jeg vil give jeppe ret i at du ikke nødvendigvis skal bruge et multihjul, men vær obs på kvaliteten af bagstoppet når du bruger fastspolehjul

stram line
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 12:33
En hvilken som helst stang og bu multirulle.
Til top
Michael Wind-Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Wind-Jensen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Nord Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Wind-Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 13:26
Hej,

Du skal ringe til Sport Dres og snakke med Peder.
Han skal nok finde noget til dig.
Vh. Michael
Til top
Brian Lund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bulefiskeren

Tilmeldt:: 29 Aug 2007
Geografisk: Lolland
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bulefiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 14:57
Hej Sebastian!

Jeg kan ikke anbefale dig at bruge fastspolehjul til jerk fiskeri.... brug multi hjul!
De fleste bruger venstrehånds hjul, det er klart det nemmeste.... du skal vælge et hjul med høj udveksling.

jeg bruger selv Ambassadur 5601 HHS 1:6,2 og Shimano Cardif 301 1:5,8 udveksling. Grunden hertil er at du hurtigt kan stramme linen op efter hvert ´´ryk´´ med stangen og bedre finde en rytme.

Stangen er måske knap så vigtig, men Savage gear og BFT´s stænger kan varmt anbefales..... bruger selv den gamle model fra Savage Gear 6´´ fod 80g sammen med et Shimano Cardif 301, det er noget som spiller..! Forhandles bla. af Lystfisk.dk og JOF.dk

God fornøjelse med fiskeriet.....
Til top
Thomas Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 15:38
Her kan du få et jerkbaitsæt inkl. en Deviator jerkbait og 10 numre af Fisk og Fri for en tusse.

- se linket HER---

Det er måske værd at overveje.

T
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 15:52
Hej Sebastian

Der er flere muligheder,skal du fiske tungt eller light
her på linken kan du se hvordan du fisker light.
selvom det grej er meget peberet men det findes
også i en anden pris klasse,så alle kan være med
her i blandt også mig.

- se linket HER


Mvh
Henrik
buresøen(y)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres