Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Holdbarhed på hjul....

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Holdbarhed på hjul....
    Sendt: 13 Nov 2009 kl. 06:16
Hvor længe skal man egentligt regne med at ens fastspolehjul kan holde?
Jeg går ud fra normalt slid og vedligeholdelse med smøring og overskylle hjulet med vand når man har været på kysten.
Mit ABU Saltwater 172 har holdt i lidt over 3 år. Fisker mindst 1 gang om ugen ved kysten.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 06:33
Søren Hansen skrev: Hvor længe skal man egentligt regne med at ens fastspolehjul kan holde?
Jeg går ud fra normalt slid og vedligeholdelse med smøring og overskylle hjulet med vand når man har været på kysten.
Mit ABU Saltwater 172 har holdt i lidt over 3 år. Fisker mindst 1 gang om ugen ved kysten. ...


Så har det gjort det godt synes jeg. Mine fastspoler holder sjældent mere end et års tid. Selv de dyrere Shimano jeg har haft fingre i er meget dårlige til saltvand synes jeg.

/M
Til top
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 07:05
Har selv haft et par Shimano hjul i 500 kr. klassen og de holdte til 1 år under samme behandling... Men går da og drømmer om et Stellahjul, men finansministeren derhjemme skal lige sige god for det først.
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 07:52
Hej Søren og Martin

Jeg kender selv den med begrænset holdbarhed! Før i tiden kunne jeg snildt slide 4-700krs hjul op på 1-1,5 år. I 1997 købte jeg et stradic str 1000 med frontbremse! Det er faktisk først de sidste 2 år det er begyndt at ´´skabe´´ sig.
Et andet hjul, som bare holder til mig, er okuma VS40 til mit kraftige spinnefiskeri (havn, mole, åben kyst osv.) dette kører fint endnu, og er cirka 7 år gammelt.
Der er ofte stor forskel på, hvor længe hjul holder, selvom om det blir brugt til det samme, ka en person fiske 150 kystture om året, og have et 600 krs hjul , som ser fint ud, og kører godt!! Mens en anden lystfisker ka bruge samme hjul 50 gange, og så er det færdigt!!
Kan i gætte hvad de 2 lystfiskere gør til forskel??

Den første, vasker sit hjul af, efter HVER tur!! Og 2-3 gange om året skiller han det ad, og får det renset, smurt, og fedtet!!

Den anden, ja, ups, han kom da til at dyppe hjulet et par gange i saltvand!! Nå, han ka skylle det næste gang han fisker! Olie?? fedt?? hvad er det for noget?:-):-)

Mvh ;-)

Allan
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 08:00
vedligeholdelse og omtanke er nøglen.
al mekanik skal vedligeholdes og vask og tør hjulet efter hver tur og giv det lidt olie udvendig, med et stykke køkkenrulle.
den der smører godt, kører godt.

;-)
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 09:31
Joe Allan, men nu har dit stradic 1000'er jo heller ikke været primært kysthjul i 12 år. Vel ikke et eneste af dem? Så helt retfærdig sammenligning er det ikke. Mit gl. Stradic fra fordums tid kører da også endnu, men det har godt nok nogle pænt ´´døde´´ punkter under indspindingen, når spoleakslen skifte fra fremad til tilbagegående retning og omvendt. Det hjælper ikke ligefrem at jeg har jerkfisket med hjulet. Den tunge belastning sætter sine tydelige tegn på de par Shimano hjul jeg har udsat for dette. Selv med god smøring og rensning og ikke megen saltvand.

Ville da være rart at have et spinnehjul der kunne holde lige så godt som fluerullerne, der jo knapt køres ind/ud på under fiskeriet :)
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 10:36
Ja, jeg nævnte det i en anden tråd, men skal gerne gøre det igen, man kan få vandtætte kameraer til 1000 kr. men skal op i 3400 kr. klassen minimum for at få et vandtæt hjulhus!

Det er måske ikke rigtig, men jeg tror virkelig at det gør en stor forskel for os der fisker kyst og i andet end godt og stille vejr, at hjulhuset er vandtæt. F.eks er der generelt god erfaringer med Daiwa Branzino som har vandtæt hjulhus. Jeg smører, skyller og vedligeholder mine hjul, men de holder ikke lang tid alligevel (4-6 måneder). Ellers så har Penn lavet et hjul der hedder Torque hvor man kan tage kappen af nemt og så er man inde i hjulhuset, måske at det kunne gøre det muligt at få skyllet saltvand ud hver gang der har været hårdt vejr og smøring de rigtige steder lidt nemmere. Men ellers DAM master series, store og tunge hjul, men ser spændende ud.

Ja, jeg smører dem godt nok ikke udvendigt som ovenfor anbefalet, men har dog stadig ikke haft problemer med den udvendige mekanik?!?
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 10:47
Frederik
Jeg har fortalt dig at Branzino ikke har noget vandtæt hjulhus. Der er direkte adgang for vand:-(
Det kan godt være der står noget på firmaet side om at det skulle være vandtæt men det er en lodret løgn. du er velkommen at komme forbi og få syn for sagen.
Hans
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 10:53
Har taget konsekvensen af dette for længst, og fisker udelukkende med multihjul i dag !! Tror min rekord er 4 måneder for en fastspole i den dyre ende, og det skal siges at mit grej bliver passet !! Til sammenligning kan et Ambassadeur 5500 C3 erhverves for 599,- på udsalg, hvilket er fuldstændig hovedrystende ! Du kan praktisk talt ikke slide sådan et hjul op, og samtidig har man fornemmelsen af et ordentligt stykke værktøj, til trods for, at det er deres lavpris hjul !! :-)
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 11:19
Hans-Erik
det er så svært for mig at tro på, men jeg vil da gerne tage dig på ordet og se det ved selvsyn en dag, så kan du også vise mig hvordan man skiller sit caldia fuldstændig ad og samler det igen:-)
Nå, men så andre hjul med vandtætte huse, Daiwa saltiga z f.eks.
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 11:22
Og ja Lars
Jeg har virkelig også tumlet med tanken om multirulle, men har meget meget svært ved at forlige mig med hvordan sådan et setup er sat sammen, stang omvendt, skal spole med højre hånd, det virker helt unaturligt men jeg har heller aldrig prøvet det.
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 11:28
Hej Frederik, det er bare med at komme igang, du vil aldrig fortryde, og du skal bare have et til venstre hånd, hvilket jeg selv bruger, så det er slet ikke noget problem !! :-)
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fisher

Tilmeldt:: 11 Dec 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 11:36
dam quick royal det hjul har jeg brugt i over 20 år har fået en enkelt reserve del til 40kr,bliver smurt med snekke drevs fedt,kunne ikke drømme om at bruge superlupe da det ikke godt til saltvand.Bruger stadig gamle abu hjul til medefiskeri flere af dem er 40 år

mvh christian
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 11:47
Med hensyn til holdbarhed på spinne hjul ja så har jeg vidst nævnt det før ...Shimano ´´Stella FA´´ jeg har haft dette hjul siden det kom og masser af gange når jeg har stået på kysten ved Østersøen (som jeg godt ved ikke er specielt salt) og fået en skæv sø ind over hjulet og nogen gange har det også været under en tur men det kører altså stadigvæk ligesom da jeg fik det ...men husk at skylle det under hanen og tør det på radiatoren når du kommer hjem

Jeg gør det ligesom tidligere nævnt i tråden at jeg smører godt på specielt power rollerens to rullelejer med fedt som er det mest udsatte sted på hjulet også bremsen skal have en gang olie en gang i mellem men endelig ikke for meget og brug kun super lupe produkter til begge dele og så send hjulet til Nordmark en gang i mellem for stort eftersyn ...ligesom de fleste gør med deres bil ikke ...

Så vil jeg mene at man har hjul i lang tid .... ;-)

/Søder
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 11:59
Frederik
Hvis du er i tvivl om jeg taler sandt kan du jo spørge Jalal vi kiggede han's hjul igennem sammen for at han kunne se det ved selvsyn og der var en del skuffelse i hans blik da jeg begynde at spille trompet på hans Branzino:-) Branzinoen er sikkert et ok hjul men det er det største fejlkøb jeg nogen sinde har gjort og jeg har efterhånden ejet en del grej som hurtigt er blevet solgt videre eller lagt langt væk.
Hans
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 12:04
Henning
Du har da ellers siddet her på siden og fortalt at du havde fået skiftet indmad uden beregning på dit stella.
Hans
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 12:15
Hans-Erik Nielsen skrev: Henning
Du har da ellers siddet her på siden og fortalt at du havde fået skiftet indmad uden beregning på dit stella.
Hans...




Ja det er sandt Hans -Erik er der noget galt i det ?

Det blev gjort ved et service eftersyn hvor hjulet aligevel var på bordet hos Nordmark....



/Søder
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 12:29
Henning
der er intet galt i at få skiftet indmaden, men så er det svært at påstå at det holder til flere år, så har mit Daiwa caldia hjul også klaret sig godt, for jeg fik et nyt på reklamationen efter 6 måneder så nu har jeg fisket med samme model i snart et år, men det ville jo være fedt hvis man ikke behøvede at sende det ind og vente på at få det tilbage. Jeg har ikke et reservehjul som er særlig rart at fiske med så når mit har været indleveret så er det med stor længsel at jeg venter.

Faktisk så synes jeg at noget af det fedest ville være et hjul som var lidt mere simpelt selv at yde service på, altså en fuld tear-down med rensning og så eller fedte og oliere det hele igen, men jeg er sgu nervøs ved nogle af de små fjedre der sidder i mange hjul!
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 13:40
Hans-Erik
Jeg skal gerne fjerne det møg hjul langt væk fra dig:-)

Faktisk så har jeg ikke læst lektien ordentligt, det skulle ikke have vandtæt hjulhus hvis man læser på daiwas britiske side, der skal man have et saltiga z, men de skulle have brugt mange af de samme komponenter som i saltiga z og dermed gjort det holdbart til saltvands fiskeri. Men læser man om det på en taiwanesisk side så står der både vandtæt bremse og hjulhus og den virker troværdig siden med meget detaljerede beskrivelser af hjulene. Jeg kan ikke lade være med at tænke om der er kommet to forskellige udgaver af hjulet? Men du har jo ikke brugt dit hjul nok til at vide om det faktisk overgår et Stella efter 1 års fast brug.
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 14:30
Der er åbenbart stor forskel på hjulene, og hvor længe de holder.
Jeg har de sidste 7 år fisket ikke under 100 dage om året ved kysten med et SUVERÂN S 4000. Det eneste jeg gør når jeg kommer hjem er at tørre det ved at lade det ligge fremme på reolen. Jeg skyller det kun hvis det har været dyppet i vand.
Det eneste der er skiftet på hjulet er rullen, der sidder på bøjlen.
Hjulet har været til service og smøring 1 gang, hvor der ikke blev skiftet noget ud.
Hjulet kører stadig som nyt.
Ejner
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 15:35
Ejner Nygård Jensen skrev: Der er åbenbart stor forskel på hjulene, og hvor længe de holder.
Jeg har de sidste 7 år fisket ikke under 100 dage om året ved kysten med et SUVERÂN S 4000. Det eneste jeg gør når jeg kommer hjem er at tørre det ved at lade det ligge fremme på reolen. Jeg skyller det kun hvis det har været dyppet i vand.
Det eneste der er skiftet på hjulet er rullen, der sidder på bøjlen.
Hjulet har været til service og smøring 1 gang, hvor der ikke blev skiftet noget ud.
Hjulet kører stadig som nyt.
Ejner
...

Hej Ejner, har godt hørt om dig, det var dig som fik det ene hjul, som virker upåklageligt !! :-)
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 16:52
Henning
Nej det er der ikke, men hvis man skal rose et hjul mener jeg det hele skal med. Altså at det kører som da du købte det fordi der er kommet nye dele i.
Hans
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 20:37
Frederik Lorentzen skrev: Henning
der er intet galt i at få skiftet indmaden, men så er det svært at påstå at det holder til flere år, så har mit Daiwa caldia hjul også klaret sig godt, for jeg fik et nyt på reklamationen efter 6 måneder så nu har jeg fisket med samme model i snart et år, men det ville jo være fedt hvis man ikke behøvede at sende det ind og vente på at få det tilbage. Jeg har ikke et reservehjul som er særlig rart at fiske med så når mit har været indleveret så er det med stor længsel at jeg venter.

Faktisk så synes jeg at noget af det fedest ville være et hjul som var lidt mere simpelt selv at yde service på, altså en fuld tear-down med rensning og så eller fedte og oliere det hele igen, men jeg er sgu nervøs ved nogle af de små fjedre der sidder i mange hjul! ...


Øhh Frederik med 200 fiskedage og 6 års fiskeri så er et drev vel ikke sådan særligt meget med hensyn til problemer eller .....


/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 20:39
Hans-Erik Nielsen skrev: Henning
Nej det er der ikke, men hvis man skal rose et hjul mener jeg det hele skal med. Altså at det kører som da du købte det fordi der er kommet nye dele i.
Hans...



Hans-Erik

Når man tænker på at hjulet har kørt de mange timer de har på 6 år så synes jeg altså ikke det er dårligt....



/Søder
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 21:01
Det siger jeg heller ikke, men syntes at man bør komme med alle oplysninger i sådanne tilfælde, når der debateres holdbarhed.
Hans
ps kan så oplyse at mit stella FB 2500 er på sit 3 sæt indmad efter 1½år
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 22:06
Hvad med nylonline med elastisitet og overløb!
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 22:11
Frederik de gamle Cardinaler 44,Cardinal 4,C4 er ikke til at slide op, men selvfølgelig er der noget mere vægt og en anden udveksling!

Henrik
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 07:37
Hey Jeppe

Nej , ikke mit primære kysthjul, men mit primære ALT hjul. Dog mest fra 1997-2004! Her brugte jeg stradic'et til ALT, sandart, gedde, aborre, kyst, fjord, ja sgu makrel i hanstholm!! (str 1000)
Hvis du ka huske din første makreltur med mig?:-) Samtlige fisk på det hjul!;-)

Mvh Allan
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 12:57
Henning
Skriv pænt, det gør jeg! Ja, men som Hans-Erik nævner så er det jo bare vigtigt at få det hele med hvis vi skal debattere grejs holdbarhed, og skiftet drev er da i den seriøse ende af en reparation. Men derudover så er det jo flot for et hjul at holde til 6 år med 200 fiskedage, ingen tvivl om det. Jeg kan jo så forstå at der dog skal stå det rigtige efter Stella, ikke FB. Det kan da klart betale sig for mig at erhverve mig et Stella istedet for at købe mellemklasse hjul hvert halve år.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 14:13
Hans-Erik Nielsen skrev: Det siger jeg heller ikke, men syntes at man bør komme med alle oplysninger i sådanne tilfælde, når der debateres holdbarhed.
Hans
ps kan så oplyse at mit stella FB 2500 er på sit 3 sæt indmad efter 1½år...



Hans -Erik

Jeg mener ikke at have tilbageholdt nogen som helst oplysninger i forbindelse med mine hjul anmeldelser på noget tidspunkt og det lader til at ihvertfald du kan huske hvad jeg tidligere har skrevet....

Med hensyn til FB modellen har det aldrig været verdens mest sucesfulde model med hensyn til holdbarhed men når hjulet kører så har det nok den bedste gang af alle Stella modellerne men bare ikke særligt længe men jeg ved fra Arne på Nordmark at de er tæt på at løse problemet ....


/Søder
Til top
René Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Homer

Tilmeldt:: 25 Feb 2008
Geografisk: Gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Homer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 14:38
Hej Henning,

du skriver at de er ved at løse problemet med FB modellen, hvad går det ud på, jeg har nemli en FB-model??? Kan man så få det modificeret, eller hva???



Homer
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 16:18
Ja Henning kan du ikke præcisere hvad Arne fra Normark siger, for hvad er det Arne og Normark ikke mener fungere ordentligt?

Henrik
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 16:23
Henrik Jørgensen skrev: Ja Henning kan du ikke præcisere hvad Arne fra Normark siger, for hvad er det Arne og Normark ikke mener fungere ordentligt?

Henrik...




Jeg er ikke hundreprocent sikker på hvad det lige er men mener det er noget med ankerbolten men få dem dog sendt derover og få dem efterset ....;-)


/Søder
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 17:14
Henning
De har forsøgt forskillige løsninger, bla drev i andre legeringer efter hvad jeg er oplyst. Om det skulle virke må tiden vise. Men har da intet imod at få skiftet indmaden hvert halve år uden beregning, på den måde har man jo hjul til sin dødsdag:-) Mit stella 4000FD har jeg efterhånden haft i 1½år uden de mindste problemer og mit 3000FD har indtil videre helle ikke gjort knuder (20 ture)
Hans
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 17:26
Hans-Erik Nielsen skrev: Henning
De har forsøgt forskillige løsninger, bla drev i andre legeringer efter hvad jeg er oplyst. Om det skulle virke må tiden vise. Men har da intet imod at få skiftet indmaden hvert halve år uden beregning, på den måde har man jo hjul til sin dødsdag:-) Mit stella 4000FD har jeg efterhånden haft i 1½år uden de mindste problemer og mit 3000FD har indtil videre helle ikke gjort knuder (20 ture)
Hans...



Jeg kender ingen med problemer på sit ´´Stellea FD´´ overhovedet me jeg ved at FB modellen har givet værkstedet mange grå hår i hovedet men på trods af det mener jeg at vide at de nu har knækket nøden men da jeg som sagt ikke ejer denne model selv ja så har jeg ikke den eksakte nød de har knækket ....


/Søder
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 18:00
Nu køre mit FB (Twinpower) udenmærket dog efter 3 besøg hos Normark så det skal de ikke rode med. Det ville bare være rart at vide hvad det var. Mine Stella Fd 3000 og 4000 køre også godt!

Henrik
Til top
Martin Liisborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Liisborg Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Liisborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 00:38
Haløj

Att. Hans Erik

Du har haft ´´EN´´ dårlig oplevelse med dit Branzino hjul, og mener det er det største fejl køb du har gjordt. Dette er din erfaring omkring hjulet...

Du er den eneste indtil nu, som jeg har hørt om, der har været utillfreds med hjulet. Vil da gerne høre, om der er andre som har samme erfaringer som dig...

Dette er så min erfaring :

Jeg er ejer af 2 Branzino hjul, og kan kun sige at jeg er fuldt ud tilfreds. Det ældste er 2 år gammelt og kører stadig som da jeg fik det, og det har fået tæsk. Begge hjul er blevet smurt/renset 2 gange, og man kan selv gøre det, uden at være hjuldoktor.

Har selv haft diverse Shimano produkter i den dyre ende og som du selv siger, skal de have skiftet indmad efter 4 - 6 mdr. fiskeri. Dette har jeg ikke behøvet at gøre med Branzino hjulene. Så min erfaring er, at det er det bedste køb jeg indtil dato har gjordt ;-)

/ Liisborg

Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 09:34
Martin
At give 4000kr for et hjul der kører som et hjul der kan købes for under 1000kr er hvad jeg har oplevet. Hjulet kørte ok de første 10 ture og derefter startede balladen. hjulet har været inde og fået nye lejer og det har hjulpet på den meget høje skrurende lyd, men gangen er stadig som noget der er løgn. Jeg har tilladt mig at sammenligne det med stellaFD i str 4000 da de koster nogenlunde det samme. Det er muligt at jeg bare har været uheldig, men jeg føler virkelig at jeg har smidt 4000kr lige ud af vinduet. Forstil dig at kuglerne i lejerne er golfkugler i branzinoen og billardkugler i stellaen sådan er forskellen i gangen. Om Den skurende lyd er væk vil kun tiden vise da jeg kun har fisket med branzinnoen 4 gange efter rep.
Hans
Til top
Martin Liisborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Liisborg Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Liisborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 10:52
Hej Hans

Det er bare ØV når man er så uheldig...

/ Liisborg
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 16:26
Martin
Nu tror jeg ikke jeg er uheldig. Har i dag fisket med mit steetz og det har da skuret lidt (Lyd) men i dag gik det da helt afmok, faktisk værre end Branzinoen gjorde:-) Det overbeviser mig endnu mere om at Daiwa har et problem med deres lejer. Steetzen står til vejl. 6500kr og har holdt ca 30 ture:-) godt man har et par stellaer der kan bruges imens lortet er til rep.:-)
Hans
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 17:29
Hans-Erik Nielsen skrev: Martin
Nu tror jeg ikke jeg er uheldig. Har i dag fisket med mit steetz og det har da skuret lidt (Lyd) men i dag gik det da helt afmok, faktisk værre end Branzinoen gjorde:-) Det overbeviser mig endnu mere om at Daiwa har et problem med deres lejer. Steetzen står til vejl. 6500kr og har holdt ca 30 ture:-) godt man har et par stellaer der kan bruges imens lortet er til rep.:-)
Hans...



Hvad gør du dog ved dine hjul Hans-Erik ? ;-)


Jeg endnu en gang fisket 10 timer med min Stella uden det mindste problem.... (y)


/Søder
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 17:37
Henning
Jeg gør som jeg altid har gjort, hverken mere eller mindre:-)
Hans
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres