Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Re. Sure gamle....

 Besvar Besvar
Forfatter
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Re. Sure gamle....
    Sendt: 13 Nov 2009 kl. 17:13
Må ikke skrive her - læs svar under ´´læsestof´´ - test - flueliner.

Svend Erik Vardrup
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 17:38
Jeg mener nu nok du må skrive her. Men dette er et forum, ikke din egen reklame søjle...


Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 18:08
Svend Erik Vardrup skrev: Må ikke skrive her - læs svar under ´´læsestof´´ - test - flueliner.

Svend Erik Vardrup...

Kan ikke finde det indlæg under læsestof, verificer venligst hvor det står.
Jo gu må du da skrive i tråde, du skal bare lade være med at lave direkte rekilame.
Nu vil jeg se nogle test på de liner FORSKELLIGE test.
Jeg vil gerne se brugstest ved fiskevandet, de er efter min mening helt anderledes end test foretaget af danmarksmesteren i fluekast.
Jeg har stor stor respekt for eksperter som f.eks. dem der dyrker fluekast på konkurence niveau. Men en flueline kan godt være god for os ´´dødelige´´ ved vandet selvom den ikke duer til konkurence.

Selv fisker jeg stort set kun med ´´billig liner´´ som fungerer ok for mig ved åen, for her har jeg jo stort set aldrig brug for at lægge 30,5 m ud.

Kommer der ikke brugstestresultater så køber jeg sq selv et par liner af SEV og tager i P&T med dem for at føle dem med fisk på.......
Men jeg er nok bare dum.. :-))
Frede
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 21:24
Jeg har netop her til aften fået nye retningslinier fra webmaster, da jeg klagede min nød over min manglende mulighed for at ytre mig. De nye retningslinier lyder sådan.



- Det er ok at besvare i trådene, der omhandler dig og dit firma.

Hold dig til et enkelt eller 2 svar i trådene, og undlad at starte nye.




Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 22:02
Flemming Hansen skrev: Hmm
Det er da en åbning, meeen, forstår stadig ikke hvorfor at der skal være specielle regler, for dig, selv om du en overgang var lidt fremme i skoen;-)
Måske du bare skulle oprette dig under et synonym, og kalde dig blong bling;-)
Mvh
Flemming Hansen


I mine øjne har SEV´s utallige ttråde og spam desværre haft den uheldige konsekvens, at i hvert fald en seriøs grejhandler ikke længere debatterer her på sitet. Trist men forståeligt.

Om man skal lægge bånd på de debattører, der ikke indordner sig under de fælles spilleregler er ikke op til mig at bestemme. Men kan da ikke se hvad der er galt med det i den pågældende situation:-)

/M
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 23:07
Hej Svend Erik

Jeg mener bestemt du skal have lov at svare for dig. Alt andet ville være helt urimeligt i en situation som denne og derfor synes jeg bestemt også debatten bør foregå her i forum(gerne i en enkelt tråd).

Jeg finder det meget ærgerligt at du automatisk mistror folk og deres ærlige mening.

Jeg har fluefisket i 13 år og de sidste 7-8år har over 90% af mit fiskeri foregået med fluegrej. Så ja jeg mener man rimeligvis kan betegne mig som fluefisker.

Med hensyn til interesser i grejbranchen må jeg også skuffe dig. Jeg tror du får rigtig rigtig svært ved at finde indlæg fra min side der bære præg af 'professionel solidaritet' omkring diverse grejbutikker eller produkter, men du skal være hjertelig velkommen til at prøve.

Hvis du selv er fluefisker, og benytter omtalte line, kan du så ikke forklare mig hvad der er så fantastisk ved et skydehoved der strækker sig 1-2m eller en hel wf line der ude i kastet vil kunne give sig 3-4meter+? Pak en line ud og mærk efter selv. Helt ærligt - synes du virkelig selv den line er praktisk anvendelig til fiskeri?

Med Venlig Hilsen
Jonas
Til top
Rene Sørup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hundestejlen

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hundestejlen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 23:23
Et helt lystfiskerliv - 50 år - har jeg fisket med nylonliner - HVORAF MANGE HAR KUNNET STRÆKKES 10-15% FØR DE KNÆKKEDE - og fået masser af fisk - hvorfor skulle en elastisk flueline være så meget dårligere....mange fisk kroger jo alligevel sig selv - ikk` - og det lille tilslag man evt. anvender ligger højst på få hundrede gram - ved hvilken belastning linen stort set IKKE strækker sig!

JEG HAR SKREVET EN LANG KOMMENTAR UNDER LÆSESTOF - SOM SVAR PÅ LASSES TEST AF LINEN - PRØV AT LÆSE DET - DET ER GODT NOK KUN SKREVET AF 3M`S FLUELINE UDVIKLINGS-CHEF, MEN ALLIGEVEL :O)

MVH.,
SVEND ERIK
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 23:57
Hej Svend.

´´JEG HAR SKREVET EN LANG KOMMENTAR UNDER LÆSESTOF - SOM SVAR PÅ LASSES TEST AF LINEN - PRØV AT LÆSE DET - DET ER GODT NOK KUN SKREVET AF 3M`S FLUELINE UDVIKLINGS-CHEF, MEN ALLIGEVEL :O)´´

Jeg har læst dine skriblerier der. Prøv du og send ham et par eksemplare af din superline til ham, så bliver han sikkert kisteglad.

´´hvorfor skulle en elastisk flueline være så meget dårligere´´

Fordi den kroger dårligere og forringer feelingen med agnet. Du finder sørme ikke mange seriøse kystspinnefiskere der bruger nylon mere. Jeg er næsten sikker på den primære grund ligger i 'superlinernes´´ stumhed i forhold nylons elasticitet. Det har ihvertfald været grunden for de spinnefiskere jeg kender.

´´mange fisk kroger jo alligevel sig selv - ikk` - og det lille tilslag man evt. anvender ligger højst på få hundrede gram - ved hvilken belastning linen stort set IKKE strækker sig!´´

Det kommer sandelig an på hvilken fisk og hvilken sitouation. Ved fiskeri efter sky efterårsørreder der hugger forsigtigt og yderligt på fluen eller fluefiskeri efter multer der ikke bidrager det fjerneste til deres egen krogning er et kontant og hårdt modhug helt essentielt. I alle tilfælde bliver fiskeoplevelsen dog meget bedre og sjovere af at man tydeligt kan mærke hvad der foregår omkring fluen.

Mvh
Jonas

Til top
Mikkel Hald Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mikkel Hald Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2008
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikkel Hald Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 00:23
Det ville være fedt hvis man kunne generere ´´grøn co2-fri energi´´ fra alle disse energiske indlæg ligesom man tænker på at gøre i fitnesscentrene.

Så kunne de også gøre nytte for vores fiskepladser/naturen ;-)

Godnat fra Mikkel
Til top
Ole K. Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OKA Avatar

Tilmeldt:: 28 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OKA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 00:26
Svend Erik Vardrup skrev: Et helt lystfiskerliv - 50 år - har jeg fisket med nylonliner - HVORAF MANGE HAR KUNNET STRÆKKES 10-15% FØR DE KNÆKKEDE - og fået masser af fisk - hvorfor skulle en elastisk flueline være så meget dårligere....

MVH.,
SVEND ERIK


Der er jo heller ikke nogle der fisker med nylonline som har 15-20 m line i luften før kastet kommer.

For mit vedkommende er JSB’s unique masterclass WF 8 linen ikke nogen fornøjelse at kaste med -kan slet ikke kende mine stænger med den line !

Har ikke prøvet at kroge/fighte fisk med linen..........

De stænger jeg har prøvet linen med er:
Hardy Demon, Loop Opti Power, Rst, Fenwrick Techna Av, Cts samt Sodiac.

Mvh Ole, Sj.Odde.
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 00:36
Hej Ole

Tror du ikke du trænger til et kastekursus??;-)

For ifølge SEV så:
´´PPS. En del af de professionelle danske fuefiskere der har testet JSB linerne - og sagt god for dem - deltager jævnligt på dette forum - men jeg skal nok lade være med at nævne navne, når de ikke selv har ønsket at stå frem...´´

Sidste del af citat'et kan man jo så undre sig over!

God weekend

Lars
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 00:48
Hej Svend Erik

Bruce gik altså på pension for et stykke tid siden :-)

Men siden du mener at jeg er elending til at se de åbenbare kvaliteter i dine liner, så sender jeg dem til Bruce når han kommer hjem fra sin jagt tur. Så kan vi forhåbentligt får hans mening om dem. Stængerne kommer retur til JSB da jeg ikke regner med at du vil tro mig hvis jeg laver en test af dem her på 123nu

Mvh
Lasse
Til top
Ole K. Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OKA Avatar

Tilmeldt:: 28 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OKA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 00:48
Lars Enkelund skrev: Hej Ole

Tror du ikke du trænger til et kastekursus??;-)

God weekend

Lars


(y)(y)(y)

-jeg vil hellere bruge lidt mere mønt på en anden line.

Mvh Ole, Sj.Odde.
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 09:47
Hold kæft en omgang øregas!!!!
Besvare en saglig anmeldelse med en omgang eventyrgøgl.
Er det også sådan man bliver betjent i en evt butik eller ved personlig henvendelse:
-Jeg skal bruge nogle kroge til fluebinding´´
--Det var engang ude på landet en bonde som.......

Men det er måske det gamle ´´Goddaw mand!!´´- ´´Øskeskaft´´ der hyppigst bliver brugt
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 09:57
Lasse
Lav da de test og lad os høre. SEV har selv budt op til dans, så må han squ også ta' de øretæver der evt. kommer.
Hans
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 09:59
SEV
Vil du gerne uddybe hvad en prof. fluefisker/kaster er?
Hans
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 12:59
Jørgen Sørensen skrev: Hej
Jeg tror mere det er janeloven der hersker her!
Samt den indførte jagttid på SEV/JSB hvor hver et ord og komma skal vendes og drejes.
Mon det er klimaforandringerne der smelter isen i toppen, så mange koger over?

Mvh
J

Jørgen jeg giver dig ret !
Jeg var tidligere ret meget i klins medSEV fordi jeg syntes han var for langt fremme i skoene i forholod til sine reklame stunt´s her i trådene.
Men den behandling han får her efterfølgende syntes jeg er helt ude i hampen.
Det kan da godt være at hans liner ikke egner sig til konkurencer og mesterskaber. Men det gør de liner jeg bruger sq heller ikke, og jeg fanger dog en hel del fisk på forholdsvis billige wf liner.
For mig går der lige en tand for meget jantelov og grejsnop i debatten !

Sluttelig vil jeg sige at jeg tidligere har været uenig med SEV om hans
reklamenumre, men det betyder ikke nødvendigvis at jeg syntes at det er ok at kanøfle ham til evig tid.

Frede
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2009 kl. 14:00
Jeg har med glæde læst de tests af de --- flueliner.

Især Lasses test er jeg meget imponeret over.

Testen er lavet ud fra indiskutable facts, som hverken en Dm i fluekast eller bager eller hvad ved jeg, kunne have ´´formet´´ efter eget ønske.

Gid der kunne fåes en tilsvarende test af andre flueliner på markedet.
mvh Klaus

PS Lasse der er vel INGEN i denne verden der kunne få ondt i r---- af en ligeså strait test af stænger uanset herkomst :-)

Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 08:37
Tror du det??
Javel ja, er det den måde du svarer kritik i det virkelige liv med en eller anden ammestuefortælling om morale og etik frem for at forholde dig til faktiske omstændigheder??
Det holder ikke en meter, at undgå kritikken ved at trække jantelovskortet, tværtimod, det giver da vist kun bagslag med sådanne gennemførte anmeldelser.
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2009 kl. 18:54
Hej Lasse,

Mange tak for en hel igennem saglig og yderst professionel test. En test som Hr. vardruo selv har indviteret op dtil dans til !

Jeg kan så fint forstå at du ikke vil bruge mere tid på ham og hans grej, hvis han drager din falighed i tvivl, enddog på en særdeles kryptisk og uforståelig måde. Hans skrivereier (copy/past) fra et eventyr er både langstrakt og fortvivlende kedsommeligt og aldeles upasende når man tænker på han selv har bedt om at få sine liner testet.

Indtil videre vil jeg så med glæde mig til dine fremtiddige indslag her på sitet, du er både sagelig og vidende Lasse.

Og til Hr. Vardrup, så synes jeg bestemt at du skal have dine friheder til at ytre dig, men jeg synes, i al fredsomnlighed, at du bør overveje at gøre det på en konstruktiv og knap så kryptisk måde.

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo
Århus

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres