Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bare strømpewaders 3mm

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bare strømpewaders 3mm
    Sendt: 16 Nov 2009 kl. 18:01
Hej Forum

Er der nogen der har gjort sig erfaringer med Bare strømpewaders 3mm her i den kolde tid?

Er der varme nok her tænker jeg samlignet med ders 4mm

Har selv Bare supra støvlemodel og den er jo super varm, men er nysgerig omkring 3mm strømpewadersen?

Mvh
Henrik
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 19:12
med mindre du kampsveder i 4mm bør du holde dig til den model. Bruger selv Bare 4mm hele vinteren:-)
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 20:19
Hej Jesper

Nej jeg kampsveder ikke kun når jeg går i dem og det er med fast støvle og de er tunge. Derfor tænkte jeg at hvis jeg alligevel skal bevæge mig en del (løs støvle) stevns og møn
kunne de måske være gode nok!
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 20:33
Bruger strømpemodel og det er det eneste der dur på Stevns. + et par støvler med Spikes(y)
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 21:16
Har stadig brug for at høre om folks erfaringer med dem specielt om de er varme nok til den kolde tid!

Henrik
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 21:29
De er meget fine, jeg har et par 4mm. strømpemodellen, de er gode.
Jeg bruger dem dog ikke mere, jeg kan sagtens holde varmen i åndbare året rundt.



/Allan
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 21:30
Der er meget stor forskel på hvor kuldskære vi er så du får sikkert varierende svar.

Bare 3 er 3.5mm og Supra 4 er 4mm men det er det reflekterende (BARE Metalite™) der gør forskellen.

Resultatet afhænger jo også af hvor mange lag du har på indenunder.

Til top
Peter Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Olesen Avatar

Tilmeldt:: 13 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Olesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 22:08
Hej Henrik

Jeg har et par Bare Sport i 3 mm med strømpe. Personligt kan jeg ikke holde varmen i dem om vinteren. Problemet er fusserne, og jeg mener såmænd ikke, at jeg er specielt kuldskær. Så dem bruger jeg i det sene forår og tidlige efterår. Om vinteren bruger jeg neopren med fast støvle.

Mvh. Peter
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 22:40
Ok tak for svarene. Desværre har jeg også svært ved at holde varmen så snart jeg bruger løs støvle!
Det er som om at de faste støvler holder bedre til vandpresset og dermed bevare mere luft omkring tærerne og dermed mere varme!

Henrik
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2009 kl. 22:53
Hej Henrik

Det er ikke bare som om, det er derfor. Vel at mærke hvis den faste støvle er fast nok og ikke bliver trykket sammen af vandpresset. Strømpewaders der er store nok til mere end et par sokker, og så vadestøvler der er store nok og ikke strammet for hårdt til, kan dog være varme nok, specielt hvis man bevæger sig og ikke bare står stille i vand til armhulerne :-)

Mvh
Lasse
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres