Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Falkenberg lakseblink

 Besvar Besvar
Forfatter
Palle Kornath-Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kornath Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kornath Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Falkenberg lakseblink
    Sendt: 17 Nov 2009 kl. 11:06
Er der nogen der ved hvor man kan købe lakseblinket fra falkenberg. - Jeg har søgt mange steder, men kan ikke finde noget om det.:-)
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 13:39
Hej Palle
Har du et billede eller beskrivelse?
Michael
Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 15:46
Hej Palle !

for ca. 10 år siden fiskede vi en del med netop dette blink, Det er jo temmelig lang tid siden, og da jeg i dag koncentrerer om flluefiskeriet kan det godt være at nedenstående oplysniger er forældet og ikke kan bruges, men du kan da prøve.
Blinket, som jo er et lokalt fremstillet blink går under navnet FALK og fåes i forskellige vægt- og farvevarianter. Desuden laver de et fremragende havørredblink, som for øvrigt også er giftig til laksefiskeriet.
Prøv evt. at tage kontakt til falkenberg turistkontor. De har jo en del med fiskeriet i âtran at gøra, så måske kan de sætte dig i forbindelse med blinkfabrikanten. En anden idé kunne være at tage en kontakt til fiskeopsynsmændene ved Ätran. Deres nummer kan vel findes på Ätran fiskesiden.
Ellers må du tage den lange tur til Falkenberg og selv forsøge at finde frem til blinkfabrikanten !
Held og lykke med din søgen.
vh
Michael F
Til top
Palle Kornath-Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kornath Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kornath Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 16:26
hej Michael F. - det er falk der er tale om. - jeg prøver at finde det ved ätran - tak for hjælpen.:-)(y)
Og til Michael N, det er et blink der minder lidt om det nye ´´snapper´´ - mere ved jeg ikke. (y)
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 16:49
Hej Palle
Jeg tror at jeg har nogle af de blink,dem er du velkommen til at få.Men så skal du også montere en ordenlig krog,så det ikke går galt igen.
John 2000
Til top
Palle Kornath-Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kornath Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kornath Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 16:56
Tak min ven - Ja det er jo et must hvis man vil have fisken med hjem. - Jeg ringer ang. afhentning af blink.
det kunne jo være jeg kunne bruge et godt råd om hvilke kroge der holder bedst når man fisker efter +10 laks:-);-)
Til top
Palle Kornath-Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kornath Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kornath Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 16:58
Tak min ven - Ja det er jo et must hvis man vil have fisken med hjem. - Jeg ringer ang. afhentning af blink.
det kunne jo være jeg kunne bruge et godt råd om hvilke kroge der holder bedst når man fisker efter +10 laks:-);-)
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 17:23
Hej

Mon ikke de er lavet her?
- se linket HER/


Er det dette blink du tænker på?
- se linket HER


Mvh Henrik
Til top
Palle Kornath-Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kornath Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kornath Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 17:36
Hej Henrik

Det ser ud til at det er det rigtige sted du har fundet, men det er ikke det blink de viser. - Men nu har jeg så deres mail og tlf. så skal jeg nok finde ud af at få de rigtige blink.

Tusinde tak for hjælpen(y)(y):-)
Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 18:35
Hej igen !

Palle - det link som Henrik har givet dig fører dig til den ´´rigtige´´ fabrikant, men forkert blink som du skriver.
Så firmaet eksisterer altså endnu - så er det jo bare at knytte kontakt.

mvh
Michael F
Til top
Palle Kornath-Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kornath Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kornath Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2009 kl. 09:03
Hej Michael F - ja jeg har allerede sendt en mail til dem så jeg venter på svar.
Tak til alle for hjælpen(y)(y)(y)
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2009 kl. 17:40
Hej Michael har en del Falkfish på lager. når du kender farven model og størrelse kan detmåske våre at jeg kan hjælpe dig. da de ikke er på nettet.

Mvh Jørn - se linket HER
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres